همزمان در مناطق مختلف تهران برگزار می‌شود؛

تجلیل از مقام ۱۲ شهید آتش‌نشان به مناسبت روز «بزرگداشت شهدا»

به مناسبت روز «بزرگداشت شهدا» و در ادامه برگزاری ویژه‌برنامه مهرآیین شهدای انقلاب اسلامی، آیین تجلیل از شهدای آتش‌نشان شهر تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۴۶۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷ - 09March 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، به مناسبت روز بزرگداشت شهدا و در ادامه برگزاری ویژه‌برنامه مهرآیین شهدای انقلاب اسلامی، آیین تجلیل از شهدای آتش نشان شهر تهران برگزار می‌شود.

سید احمد موسوی مسوول دبیرخانه دائمی ویژه برنامه «مهرآیین» مستقر در فرهنگسرای خاتم (ص) اظهار داشت: این برنامه چهارمین بخش از ویژه برنامه زمستانی مهرآیین است که به گرامیداشت مقام شهدای آتش نشان از سال ۵۸ تا حادثه پلاسکو اختصاص دارد.

رییس فرهنگسرای خاتم (ص) افزود: آیین تجلیل از شهدای آتش نشان و تکریم خانواده آنان روز چهارشنبه ۲۰ اسفند و در آستانه ۲۲ اسفند که روز گرامیداشت شهدا نامگذاری شده است در ۱۲ منطقه با حضور در منزل شهیدان برگزار خواهد شد.

وی گفت: این مراسم در مناطق مختلف با حضور مدیران فرهنگی هنری، ائمه جماعات، نمایندگان شهرداری‌ها و نهاد‌های محلی برگزار و با اهدای لوح تقدیر، تصویر شهید و فرش بهشت، قطعه متبرک بارگاه امام رضا علیه السلام، به خانواده شهدا از مقام شهیدان تجلیل می‌شود.

مدیرفرهنگی هنری منطقه ۱۸ افزود: شهیدان علی امینی، علی اصغر مولایی، امید عباسی، محمدحسین خلیل رضایی، علی قانع، محسن روحانی، علی مستوفی، ناصر مهرورز، حامد هوایی، رضا شفیعی، علی خورشید فر، محمد آقایی قادرلو، ۱۲ شهید والامقامی هستند که در چهارمین آیین زمستانی مهرآیین تجلیل خواهند شد.

رییس فرهنگسرای خاتم (ص) با اشاره به همکاری نهاد‌های منطقه‌ای و محلی در اجرای این برنامه اظهار داشت: شهرداری ها، ائمه جماعات، نیروی انتطامی و به ویژه کلانتری ها، بسیج، نیرو‌های مردمی و معتمدین محلی در اجرای این برنامه همکاری ارزنده‌ای با مدیریت فرهنگی هنری مناطق و فرهنگسرا‌ها دارند و برنامه مهرآیین با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

موسوی با اشاره به برگزاری این ویژه برنامه به صورت فراگیر در مناطق ۲۲گانه شهر تهران اظهار داشت: برای فصل زمستان پنج دوره برگزاری ویژه برنامه مهرآیین پیش بینی شده بود که در مرحله اول آن از مقام ۱۸ شهید سلامت و خانواده آنان همزمان با روز پرستار و شب یلدا تجلیل شد، دومین مرحله به مناسبت نخستین سالگرد شهادت شهید سردار سلیمانی به تجلیل از شهدای مدافع حرم در ۲۲ منطقه شهر تهران اختصاص داشت و در سومین مرحله نیز به مناسبت دهه فجر، از مقام شامخ شهیدان انقلاب اسلامی تجلیل شد. چهارمین مرحله نیز به شهدای آتش نشان و مرحله آخر در روز ۲۴ اسفند به شهدای نیروی انتظامی اختصاص دارد.

وی در باره اهداف ویژه برنامه مهرآیین گفت: ویژه برنامه مهرآیین چند سالی است با هدف ارج نهادن به مقام شامخ شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعین حرم و تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران برگزار می‌شود و تبدیل به یکی از برنامه‌های مستمر و راهبردی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها