رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

اسلام سبب تربیت زنان حماسه‌ساز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شد

رئیس بنیاد شهید گفت: اگر نقش محوری زن در طول اسلام نبود نمی‌توانستیم از نقش زن در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و عرصه سلامت بگوییم.
کد خبر: ۴۴۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰ - 09March 2021

نقش زن در اسلام پدیدآورنده زنان حماسه‌ساز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌‎پرس، کنگره ملی «لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز» در گرامیداشت ۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاده امروز (سه‌شنبه) با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی بنیاد شهید، مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و جمعی از مسوولان لشکری و کشوری در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

سعید اوحدی در این مراسم با اشاره به وجود ۳۰ جانباز زن قطع نخاعی در کشور اظهار داشت: ستاد بزرگداشت کنگره لشکر فرشتگان حماسه ساز با نگاه عمیق‌تر به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شد. شش رویکرد را قرار دادیم اول اینکه یک شعار محوری را برای روز شهدا داشته باشیم که «راه شهیدان ادامه دارد» انتخاب شد. دوم مشارکت دستگاه‌ها بود که ۲۰ دستگاه حضور فعالی داشتند و لازم است تشکر کنیم. رسانه ملی هفت برنامه زنده را به بنیاد شهید اختصاص داد که در چند سال اخیر بی سابقه بود. رویکرد سوم حضور تشکل‌های جامعه ایثارگری بود. رویکرد بعدی مسئله محور بودن است و توجه به شهدای عرصه سلامت که برگ‌های زرین دیگری را به دفتر انقلاب اضافه کردند. تنوع برنامه‌ها دیگر هدف ما بود که تجلیل از ۴۰ هزار شهید آموزش پرورش را داشتیم. از ۱۷ عنوان برنامه ۱۱ برنامه به صورت ویژه برگزار شد. تجلیل از ۳۰۰ مدافع سلامت نیز از دیگر برنامه‌ها بود.

رئیس بنیاد شهید به برگزاری رویداد شاهد اشاره کرد و درباره استخدام فرزندان شاهد و ایثارگر گفت: باید به جد پیگیر استخدام فرزندان جانباز بالای ۷۰ درصد شویم و آن را یک نعمت ببینم.

وی گفت: اگر نقش محوری زن در طول اسلام نبود نمی‌توانستیم از نقش زن در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و عرصه سلامت بگوییم. در کشور دو مادر شهید داریم که ۹ شهید در خانواده داشته‌اند.

در بخشی از مراسم گروه سرود زنان زینبی متشکل از هفت زن جانبازان ۷۰ درصد قطع نخاعی به اجرای قطعه شعری پرداختند.

رونمایی از هفت کتاب و مجله شامل دو جلد مجموعه فرهنگ‌اعلام زنان شهید، نشریه شاهد اندیشه، نشریه طاهره به زبان عربی، نشریه انگلیسی و کتاب «مشق بهشت» شامل وصیتنامه شهدای زن رونمایی شد.

همچنین از تعدادی زنان ایثارگر از جمله زنان مبارز دوران انقلاب اسلامی، مادران شهدا و زنان جانباز تقدیر شد.

این مراسم به صورت ویدئو کنفرانس در دیگر استان‌های کشور پخش می‌شد و همزمان در مراکز استان‌ها از پنج بانوی ایثارگر تجلیل و تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها