فرمانده دافوس آجا در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛

اجرای طرح‌های آفندی و پدافندی در مرکز بازی جنگ دافوس

امیر سرتیپ ولی‌وند زمانی گفت: دانشجویان و اساتید دافوس ارتش می‌توانند آموزش‌های لازم و طرح‌های عملیاتی را در حوزه آفند و پدافند در مرکز بازی جنگ دافوس ارائه و تمرین کنند.
کد خبر: ۴۴۷۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷ - 14March 2021

اجرای طرح های آفندی و پدافندی در مرکز بازی جنگ دافوسبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «حسین ولی‌وند زمانی» فرمانده دافوس آجا در حاشیه مراسم افتتاح مرکز بازی جنگ دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چند سالی هست که در ارتش جمهوری اسلامی ایران قرارگاه جهاد علمی تشکیل شده است که این قرارگاه توسط هیئت رئیسه ارتش هدایت می‌شود و به‌صورت چرخشی در دانشگاه‌ها جلساتی را برگزار می‌کند.

وی گفت: آخرین نشست قرارگاه جهاد علمی در سال ۱۳۹۹ به ریاست امیر سیاری امروز در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد و در این نشست، مصوبات گذشته و برنامه‌های آینده مورد بررسی قرار گرفت.

امیر ولی‌وند ادامه داد: دافوس آجا امروز دستاورد‌های علمی، آموزشی و پژوهشی خود را در طول یک سال گذشته در نمایشگاه قرارگاه جهاد علمی ارائه کرده است که مورد بازدید جمعی از فرماندهان ستاد ارتش قرار گرفت.

وی تصریح کرد: همچنین امروز مرکز بازی جنگ دانشگاه فرماندهی و ستاد افتتاح شد؛ این مرکز پیش از این در چند جای کوچک پراکنده بود که امروز به‌طور متمرکز در یک بخش از دانشگاه مأموریت خود را انجام می‌دهد و می‌تواند تحول اساسی در حوزه بازی جنگ ایجاد کند.

فرمانده دافوس آجا گفت: در این مرکز، دانشجویان ما می‌توانند به‌صورت یکطرفه و یا دو طرفه رزمایش، رزم آزمایشی و یا جنگ را برگزار کنند؛ همچنین دانشجویان و اساتیدمان می‌توانند آموزش‌های لازم و طرح‌های عملیاتی را در حوزه آفند و پدافند در این مرکز ارائه و تمرین کنند.

امیر ولی‌وند افزود: مطالعات گروهی نیز در این دانشگاه انجام می‌شود و در سال ۱۳۹۹ انتشارات دافوس ۵۵ جلد کتاب را در حوزه علوم نظامی و استراتژیک منتشر کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار