مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد؛

بازدید بیش از ۵ هزار دانشجو از مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان مرکزی

سرهنگ «غلامرضا کریمی» از بازدید بیش از ۵ هزار دانشجو از مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان در قالب طرح شهید ایزد‌پناه خبر داد.
کد خبر: ۴۴۷۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶ - 14March 2021

بازدید بیش از ۵ هزار دانشجو از مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان در قالب طرح شهید ایزد پناه

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان مرکزی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی امروز در حاشیه بازدید دانشجویان و کارمندان از مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان در قالب طرح شهید مجید ایزدپناه اظهار داشت: اردوهای راهیان نور در طول سال‌های گذشته همواره اثرگذاری تربیتی و معنوی خود را به همراه داشته و به عنوان یکی از اثرگذارترین و اقدامات اساسی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مطرح بوده است.

وی افزود: یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه دفاع مقدس انجام کارهای بنیادی و اساسی برای ترویج این فرهنگ ارزشمند است که راهیان نور به عنوان یک فناوری و ابزار مهم در این راستا مطرح است.

کریمی عنوان کرد: سرزمین های نور و مناطق عملیاتی مثل فرهنگ دفاع مقدس همچون گنجی عظیم و بی پایان در اختیار ملت ایران است و باید از این نعمت بزرگ به خوبی استفاده کنیم و در طی این سال‌ها خوشبختانه شاهد استقبال بسیار قابل توجهی توسط مردم و جوانان بودیم.

وی بیان داشت: امسال به دلیل شرایط شیوع بیماری کرونا اردوهای حضوری در مناطق عملیاتی متوقف شدند اما این به معنای تعطیلی اردوهای تربیتی راهیان نور نیست بلکه با همت‌ها و ابتکاراتی که به کار گرفته شد روش‌های دیگری نیز برای بهره بردن از اردوهای راهیان نور در دستور کار قرار گرفت.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ای مهمترین شیوه جایگزین اردوهای راهیان نور بود که در طی یک برنامه مشخص برای دانش آموزان نیز برنامه های خوبی در نظر گرفته شد.

وی عنوان کرد: دو فاز اجرایی برای راهیان نور مجازی در دستور کار قرار گرفت که فاز اول برای دانش آموزان و در بستر شبکه شاد که از روز گذشته شروع شده و تا ۲۶ اسفند ماه ادامه دارد.

این مسئول ادامه داد: دانش آموزان در روز گذشته ۲۳ اسفند از ساعت ۱۰ منطقه عملیاتی فتح المبین و ساعت ۱۷ منطقه عملیاتی فکه بازدید مجازی داشته‌اند که امروز ۲۴ اسفند از ساعت ۱۰ یادمان شهدای هویزه بازدید کرده‌اند و ساعت ۱۷ امروز نیز از منطقه عملیاتی طلائیه بازدید دارند.

کریمی افزود: همچنین روز ۲۵ اسفند از ساعت ۱۰ صبح پاسگاه زید و ساعت ۱۷ شلمچه و روز ۲۶ اسفند از ساعت ۱۰ صبح منطقه عملیاتی علقمه و اختتامیه برنامه راهیان نور دانش آموزی در سال ۹۹ است که تیم محتوایی و راویان تخصصی استان این برنامه ها را در گذشته نیز تولید کرده اند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی بیان داشت: فاز دوم راهیان نور نیز که در ایام تعطیلات نوروز انجام می شود و مختص به عموم جامعه و مردم است در بستر صدا و سیما و سایر رسانه‌ها اتفاق می‌افتد و مستندات و تولیدات در ده شب از نوروز در بستر شبکه استانی آفتاب و سایر رسانه ها قابل مشاهده است.

وی گفت: آن چیزی که امروز در خصوص راهیان نور بیشتر گفتنی است راه‌اندازی اردوی راهیان نور در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان است که عموم مردم می توانند از این فضای فرهنگی استفاده کنند و راویان نیز برخی از وقایع و رویدادهای مهم در تاریخ دفاع مقدس استان را نیز روایت می کنند.

کریمی افزود: از سال گذشته به برکت کنگره شهدای استان مرکزی بازدید از مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان برای عموم مردم راه اندازی شده که در قالب طرح شهید مجید ایزد پناه علاقمندان می توانند از این فضای فرهنگی بازدید داشته باشند.

این مسئول تأکید کرد: تبیین نقش استان مرکزی در عملیات های دفاع مقدس مهمترین هدف اردوهای شهید ایزد پناه است که در این راستا از راویان و کارشناسان دفاع مقدس استفاده می شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی بیان داشت: به دلیل شیوع بیماری کرونا طرح شهید ایزدپناه مدتی متوقف شده بود اما امروز با توجه به استقبال مردم و خصوصا دانشجویان با تدوین دستورالعمل ها و به شکل محدود آماده استقبال از علاقمندان نیز هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۵ هزار دانشجو و کارمند در قالب طرح مجید ایزد پناه از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مرکزی بازدید کرده‌اند که به طور جداگانه بخش های مختلف موزه برای آنها توسط راویان و کارشناسان تشریح شده است.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار