روحانی در جمع مردم رشت:

1+ 5 بداند پایان این توافق اگر پایان تحریم‌های اقتصادی نباشد، توافقی نخواهد بود

رئیس جمهور تاکید کرد: ۱+۵ بداند پایان این توافق اگر پایان تحریم‌های اقتصادی نباشد، توافقی نخواهد بود. باید پایان این مذاکرات که از زمان امضای توافق آغاز می‌شود، اعلام لغو تحریم‌های ظالمانه اقتصادی علیه ملت ایران باشد.
کد خبر: ۴۴۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶ - 15April 2015

1+ 5 بداند پایان این توافق اگر پایان تحریم‌های اقتصادی نباشد، توافقی نخواهد بود

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز(چهارشنبه)  در اجتماع بزرگ مردم استان گیلان با تاکید بر اینکه ملت ایران پیروز مذاکرات خواهد بود، گفت: در مذاکرات با قدرتهای بزرگ جهان که با حمایت مردم و مقام معظم رهبری انجام میگیرد، تا رسیدن به نقطه توافق عزتمندانه برای ملت ایران قدم به قدم جلو خواهیم رفت.

وی در ادامه گفت: ملت ایران به توافق عزتمندانه، تعامل سازنده با جهان و اعتدال و میانهروی آری میگوید و یکپارچه و متحد راه تعامل سازنده با دنیا را انتخاب کردهاست و تردیدی نداریم که ملت در این مسیر موفق و پیروز خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امسال سال همدلی، وحدت و اتحاد و اعتماد میان دولت و ملت است، افزود: دولت با همه توان، تلاش و کوشش میکند تا خداوند و دل مردم از این نظام و دولت بیش از پیش راضی باشند.

** امروز همه دنیا به این نتیجه رسیدهاند که نظام مستحکم ایران قابل سرنگونی نیست

روحانی تصریح کرد: امسال باید از منافع فردی، حزبی و جناحی گذشت و همگان باید به منافع و عزت ملی بیندیشند تا در سایه این وحدت و اتحاد راه توسعه کشور را به پیش ببریم.

رئیس جمهور خطاب به ملت ایران گفت: امروز همه دنیا و قدرتهای بزرگ به این نتیجه رسیدهاند که نظام مستحکم ایران قابل سرنگونی نیست و به اعتراف برخی سران آن قدرتها ماهیت نظام مردمسالاری دینی ایران قابل تغییر نمیباشد.

روحانی گفت: در این مذاکرات همچنین قدرتهای جهانی به این واقعیت اعتراف کردند که توسعه ایران و مسیر حرکت این ملت به سمت توسعه دانش، علم و صنعت دائمی و همیشگی خواهد بود.

رئیس جمهور با قدردانی از حمایتهای مردم و مقام معظم رهبری از دولت خدمتگذار، اظهار داشت: یکی از دستاوردهای این مذاکرات برای جهان این بود که نشان داد هر چند که در داخل ملت ایران تنوع فکر و سلیقه وجود دارد اما آنجا که مسئله منافع و عزت ملی است همه ما متحد و منسجم خواهیم بود.

** تلاش برای به کرسی نشاندن حق مسلم مردم بزرگ ایران

روحانی در ادامه با اشاره به اینکه دولت و ملت ایران به اصول خود پایبند و وفادار است، اظهار داشت: مسیر ما، مسیر اعتدال، تعامل، گفتوگو، منطق و به کرسی نشاندن حق مسلم مردم بزرگ ایران خواهد بود.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما خواهان توافق عزتمندانه هستیم و قدمهای لازم را در این مسیر به پیش خواهیم برد، اما طرفهای مقابل نیز باید راه احترام به حقوق ملت ایران و تکریم این ملت را برگزینند.

** طرف ما مجالس آمریکا نیست، بلکه مجموعهای به نام ۱+۵ است

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات ضد ایرانی مجالس آمریکا گفت: این که سنا و مجلس نمایندگان و تندروها در آمریکا و مزدوران منطقهای آنان چه میگویند، به ما ارتباطی ندارد، ما در برابر تعامل، حسن نیت و احترام، تعامل، حسن نیت و احترام میخواهیم و اعلام میکنیم طرف ما مجالس آمریکا نیست، بلکه مجموعهای به نام ۱+۵ است.

وی با اشاره به ادامه مذاکرات از هفته آینده گفت: بحث اصلی در این مذاکرات مسئله تحریمها علیه ملت ایران به عنوان یک ظلم غیرانسانی خواهد بود.

** ۱+۵ بداند پایان این توافق اگر پایان تحریمهای اقتصادی نباشد، توافقی نخواهد بود

روحانی تاکید کرد: ۱+۵ بداند پایان این توافق اگر پایان تحریمهای اقتصادی نباشد، توافقی نخواهد بود. باید پایان این مذاکرات که از زمان امضای توافق آغاز میشود، اعلام لغو تحریمهای ظالمانه اقتصادی علیه ملت ایران باشد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه توافق نهایی به نفع همه خواهد بود، گفت: ما این راه را ادامه میدهیم و ملت ایران پیروز این صحنه خواهد بود.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز انسجاممان را در این کشور به نمایش گذاشتهایم و به طرف مقابل، یعنی قدرتهای ۱+۵ اعلام میکنیم که خواهان توافق عزتمندانه هستیم. ما قدمهای لازم را به پیش گذاشتهایم و به پیش خواهیم گذاشت، اما شما هم باید راه احترام به حقوق و تکریم ملت ایران را برگزینید.

رئیس جمهور با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات هستهای از هفته آینده تصریح کرد: بحث اصلی ما با طرف مقابل مسأله تحریم خواهد بود، یعنی همان ظلم غیرانسانی که نسبت به ملت بزرگ ایران روا داشتهاند. دنیا و ۱+۵ بداند، مجلس نمایندگان و سنا و رییس جمهوری آمریکا، دولت آمریکا همه بدانند در این توافق اگر پایان تحریم نباشد، توافقی نخواهد بود.

روحانی تاکید کرد: باید پایان این مذاکرات و زمان امضای توافق، اعلام پایان و لغو تحریمهای ظالمانه نسبت به ملت بزرگ ایران باشد. ما این راه را ادامه خواهیم داد و ان شاء الله با حمایت مردم و با کمک شما مردم پیروز خواهیم شد.

** توافق پیشرو به نفع همه جهان، منطقه و ملت ایران و به نفع همه خواهد بود

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ملت ایران در انقلاب و در دفاع مقدس پیروز شد و در این مذاکرات نیز پیروز صحنه خواهد بود، گفت: ما برای کسی ذلت و شکست نمی خواهیم، توافق پیشرو به نفع همه جهان، شرق، غرب، منطقه و ملت ایران و به نفع همه خواهد بود.

روحانی خطاب به کشورهای غربی با یادآوری اینکه شما فکر میکنید این تنها مردم ایران هستند که مشتاق پایان تحریمها هستند، در حالی که شرکتهای شما بیشتر مشتاقند، ادامه داد: شما خودتان میدانید تمام شرکتهای اروپایی و حتی آمریکایی، شرقی و غربی و دولتهای شرق و غرب در انتظار توافق نهایی هستند، چون این توافق به نفع جهان و همه ملتها خواهد بود.

وی تصریح کرد: دولت به حول و قوه الهی این راه را تا پایان و رسیدن به مقصد نهایی ، با هدایت مقام معظم رهبری و با حمایت شما، با وقار، اطمینان، عزت و با توجه به حقوق ملت ایران ادامه خواهد داد.

** دولت در طول ۲۰ ماه گذشته، به هر قولی که به مردم داده، عمل کرده است

روحانی در ادامه سخنان خود با تصریح به اینکه امسال در سایه همدلی و همزبانی، باید به رونق اقتصادی برسیم، خاطرنشان ساخت: این دولت در طول ۲۰ ماه گذشته، به هر قولی که به مردم داده، عمل کرده است و مردم هم همیشه حامی و یار دولت بودهاند.

رئیس جمهور اضافه کرد: به شما قول دادیم نرخ تورم را کاهش خواهیم داد، بیش از ارقامی که در آغاز سال اعلام کرده بودیم، به آن عمل کردیم. به شما قول دادیم که کشور را از رکود خارج میکنیم، کشور در سال ۹۳ از رکود خارج شده و به شما وعده میدهیم که امسال، سال رونق اقتصادی خواهد بود.

روحانی با بیان اینکه اگر اشتغال، رفاه، توسعه و پیشرفت می خواهیم، همه اینها در سایه رونق اقتصادی خواهد بود، اظهار داشت: دولت به سهم خود قدمهای لازم را برمیدارد.

وی با ارائه آمار افزایش حدود سه برابری رقم تخصیص بودجه عمرانی از رقم حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان در سال ۹۱ به ۳۲ هزار میلیارد تومان در سال ۹۳ ، تصریح کرد: این نشان می دهد باوجودی که فشارها هنوز باقی است و قیمت نفت به نصف و کمتر از نصف تنزل پیدا کرده، اما مسیری را که توأم با امید، اعتماد و حمایت شما مردم است، ادامه دادیم و ان شاء الله ادامه خواهیم داد.

روحانی با تاکید بر اینکه در عرصه اقتصاد به دنبال حفظ ثبات اقتصاد کشور هستیم، گفت: در عرصه اقتصاد، به دنبال رفع موانع سرمایه گذاری و رونق تولید ، جذب سرمایههای داخلی و خارجی ، افزایش صادرات غیرنفتی و تعامل بهتر در زمینه اقتصاد با دنیا هستیم، ضمن اینکه به دنبال ایجاد ثبات و امنیت در کل منطقه هستیم.

رئیس جمهور خطاب به اجتماع بزرگ مردم استان گیلان در ورزشگاه شهید عضدی شهر رشت اظهار داشت: در سال گذشته هر کشور منطقه که گرفتار تروریزم و ناامنی شد، در برابر تروریزم به او کمک کردیم و اجازه ندادیم تروریست ها در منطقه موفق شوند. به کشورهای منطقه اعلام می کنیم راه ثبات و امنیت، تعامل با کشورها و احترام به آرای مردم در منطقه است و با هواپیما و بمب ریختن بر سر مظلومان منطقه به جایی نمی رسید.

روحانی با طرح این سوال که چرا با هواپیماهای اهدایی آمریکا بر سر مظلومین یمن بمب میریزید؟ ، ادامه داد: چرا زیربناهای یک کشور ضعیف را تخریب می کنید؟ چرا کارخانهها را از بینمیبرید؟ چرا زنان و کودکان را از بین می برید و دیروز با دلار و امروز با بمب دنبال سلطه بر منطقه هستید؟

** راه حل مشکلات منطقه، احترام به مردم و حقوق آنان است

رئیس جمهور تاکید کرد: هم دیروز اشتباه کردید و هم امروز اشتباه میکنید. راه حل مشکلات منطقه، احترام به مردم و حقوق آنان است. اگر می خواهید ثبات در منطقه باشد، ندای ملت ایران را به خوبی بشنوید که این به نفع شماست. ما از مظلومین عالم دفاع خواهیم کرد و این ملت همواره در برابر ظلم ، خشونت و تروریزم ایستادگی کرده و باز هم ایستادگی خواهد کرد.

روحانی با اشاره به اینکه "هدف نهایی ما سلطه ایران بر منطقه نیست، اشتباه نکنید"، گفت: هدف ما سلطه تشیع بر تسنن نیست، اشتباه نکنید، هدف ما آن است که ملتهای منطقه سربلند باشند. برای ما بین شیعه، سنی، ترک، عرب، فارس و بلوچ هیچ تفاوتی وجود ندارد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود درباره برنامههای دولت برای پیشرفت استان گیلان گفت: دولت اجرای ۱۸ پروژه مهم و بزرگ را برای گیلان در سالهای ۹۴ و ۹۵ در برنامه خود دارد که با اعتباری بالغ بر ۷۹۵ میلیارد تومان اجرا خواهند شد و همه این اعتبار در سالهای ۹۴ و ۹۵ تخصیص داده می شود.

روحانی با اشاره به اینکه تفصیل این طرحها در شورای اداری استان توضیح داده خواهد شد، در توضیح چند طرح بزرگ از میان پروژههای مصوب دولت برای استان گیلان اظهار داشت: اولین طرحی که برای تکمیل آن تا سال ۹۵ اقدام خواهیم کرد، راهآهن قزوین به رشت خواهد بود. همه اعتباراتی که امسال و سال آینده برای تکمیل این طرح لازم است، اختصاص خواهیم داد.

** در سال ۹۵ قطار از تهران به رشت خواهد رسید

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت به این وعده خود نیز مثل دیگر وعدههایش عمل کرده و در سال ۹۵ قطار از تهران به رشت خواهد رسید، اضافه کرد: ادامه مسیر راهآهن قزوین-رشت به آستارا برنامه دیگر دولت برای استان است که اگر چه در دولت یازدهم تکمیل نخواهد شد، اما اجرای آن را آغاز خواهیم کرد. این پروژه بسیار عظیمی با اعتبارات کلان است. این کار آغاز خواهد شد و بخشی از کار در دولت یازدهم انجام میگیرد. البته راهآهن رشت به انزلی نیز دنبال و عملیاتی خواهد شد.

روحانی اظهار داشت: قدم دومی که دولت یازدهم برخواهد داشت، تکمیل آزادراه قزوین به رشت است. یک قسمت از این آزادراه بسیار پیچیده و سخت و کوهستانی است. البته طول آن خیلی زیاد نیست، اما اجرای آن که ۱۱ کیلومتر طول دارد، اعتبار زیادی میخواهد. باید مشکل این بخش حل شود تا این گره آزادراه حل شود. تا پایان دولت یازدهم این پروژه را، اجرایی و عملیاتی خواهیم کرد. اعتبار آن نیز که بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان است به صورت مشترک از سوی دولت، بخش خصوصی و بانکها تامین خواهد شد و در مجموع تا پایان دولت یازدهم این ۱۱ کیلومتر عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

وی، اجرا و تکمیل چندین سد در استان را از دیگر برنامه دولت برای توسعه گیلان معرفی و تصریح کرد: اجرای چندین سد را شروع و بخشی از آن را تکمیل خواهیم کرد. ۴ سد در سال ۹۴ و ۷ سد در ۹۵ اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

** یکپارچه سازی و تسطیح اراضی کشاورزی شروع شده است

روحانی ادامه داد: برنامه دیگر دولت یکپارچه سازی و تسطیح اراضی کشاورزی است. این کار شروع شده و در هر سال یعنی از سال ۹۴ تا پنج سال آینده طبق برنامه، به میزان ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی را یکپارچهسازی و تسطیح خواهیم کرد. اعتبارات این طرح برای ۱۰ هزار هکتار در هر سال پیشبینی شده تا تحولی در زمینه کشاورزی استان باشد.

وی با بیان اینکه در زمینه صنعت و معدن استان نیز دولت طرحهایی دارد، اظهار داشت: برای طرحهایی که نیمه تمام است و سرمایه در گردش می خواهد، قول می دهیم کمک کنیم. با بانکها و با بانک مرکزی صحبت کردیم تا نیاز طرحهای صنعتی و سرمایه در گردش واحدها تامین شود. مجموعاً رقم ۳ هزار میلیارد تومانی برای این برنامه مدنظر قرار گرفته است.

** استان گیلان میتواند نقطه بسیار مهمی برای گردشگری سلامت باشد

روحانی با اشاره به اینکه استان گیلان میتواند نقطه بسیار مهمی برای گردشگری سلامت باشد، تصریح کرد: دولت در زمینه بهداشت و درمان،کار بزرگی در طول سال گذشته انجام داده است و ان شاء الله در استان نیز چندین بیمارستان از جمله بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در رشت افتتاح خواهد شد.

رئیس جمهور به اقدامات دولت برای توسعه گردشگری و در نظر گرفتن تسهیلات برای تکمیل و یا ساخت هتلهای ۴ و ۵ ستاره، طرحهای دولت برای آبزیان و پرورش ماهی در قفس در سواحل شمالی نیز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: از گردشگران و مردم گیلان می خواهم که برای محیط زیست این استان تلاش بیشتری داشته باشند. این استان با عظمت و سرسبز، در این حوزه معضل بزرگی دارد. مساله زباله و فاضلاب، سواحل شمالی و تالاب انزلی را که یکی از نعمتهای بزرگ و از مناطق گردشگری بزرگ است، در خطر قرار داده است.

روحانی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه چه کسی قادر است از این همه احساسات، لطف و محبت مردم در سراسر خیابانها، از فرودگاه تا این اجتماع عظیم در ورزشگاه شهید عضدی تشکر و قدردانی کند، گفت: بنده فقط میتوانم بگویم خادمان شما کوچکند و شما مردمی بس بزرگ هستید.

رئیس جمهور تصریح کرد: اینجا سرزمین گیلان، سرزمین قهرمانان، سردار جنگل، علما، مراجع و بزرگان، سرداران و فداکاران، ریاضیدانان و دانشمندان است؛ گیلان سرزمین فخر ایران عزیز است که در آن به هر کجا که نگاه می کنی، سرسبزی است؛ زمین، جنگل و کوه و دل مردم دریادلش. مردم بزرگ این خطه مرزبانانی غیور برای سرزمین ایران در طول قرون متمادی و عاشقان اهل بیت و خاندان رسالت، از صدر اسلام تا امروز و فردای تاریخ ایران بزرگ بوده و هستند و تاریخ تمدن این سرزمین به درازی تاریخ تمدن ایران عزیز و بزرگ است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار