شهید شاخص بسیج رسانه قزوین در سال 1400 معرفی شد

شهید «کریم اصغری» به عنوان شهید شاخص بسیج رسانه قزوین در سال 1400 معرفی شد.
کد خبر: ۴۴۹۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹ - 04April 2021

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، «محمد کشاورز» مسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین با بیان اینکه شهید «کریم اصغری» به عنوان شهید شاخص بسیج رسانه قزوین در سال 1400 معرفی شده است، اظهار داشت: برای معرفی هر چه بهتر و بیشتر این شهید، فعالیت‌های متنوع ازجمله تبلیغات شهری شامل نصب بنر و تمثال شهید در دفاتر رسانه‌ها و نیز سطح شهر، نامگذاری مکانی به نام شهید، آشنایی با سیره شهید در حلقات صالحین، برگزاری یادواره شهدای رسانه با محوریت شهید سال، چاپ و توزیع کتاب مرتبط با زندگینامه شهدای رسانه، ساخت مستند زندگینامه این شهید و معرفی وصیت‌نامه شهید در صفحه‌های مجازی صورت می‌گیرد.

وی افزود: شهید کریم اصغری، خبرنگار فعال «روزنامه رسالت» در قزوین بود. وی یکم تیر 1344 در شهر «شال» از توابع شهرستان بوئین‌زهرا به دنیا آمد. وی از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و 27 دی 1365، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سر و دست، شهید شد که مزار او در شهر زادگاهش واقع است.

کشاورز اضافه کرد: این شهید بزرگوار در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشته است «برادران و خواهران دینی‌ام! از شما عاجزانه مى‏‌خواهم که براى مسائل دینى و اسلامى، مخصوصا واجباب اهمیت زیادى قائل شوید. واى بر ما اگر بخواهیم به مسائل دنیوى فکر کنیم، چون دنیا خانه گذر است نه خانه قرار و وقتى که ما از این دنیا برویم چیزى از مال دنیا با خود نخواهیم برد جز عمل هایمان. دیگر این که تا آن جا که در توان دارید براى اسلام و انقلاب اسلامى بکوشید و بدانید که این دنیا چیزى جز آزمایش نیست. از شما عاجزانه تمنا دارم که دعا و مناجات و نماز جماعت و نماز جمعه را فراموش نکنید. مبادا دعا کردن براى امام و انقلاب از یادتان برود.»

مسئول سازمان بسیج رسانه استان خاطرنشان کرد: در راستای ترویج سبک زندگی شهدای گرانقدر بسیجی معرفی شهدای شاخص بسیج از سال 1389 پایه‌گذاری شده و این سنت حسنه فرصتی بی‌نظیر برای فرهنگ‌سازی در حوزه مقاومت، ایثار و شهادت، بازخوانی سبک زندگی نام آوران بسیج و پرداختن به معیار‌ها و ویژگی‌های جوان مؤمن انقلابی در جامعه امروز است.

شهید «حمیدرضا کشاورز مرآت» در سال 1399، شهید «طهماسب شیخ حسنی» در سال 1398 و شهید «ابراهیم سهیلی راد» در سال 1397 به عنوان شهدای شاخص از سوی این سازمان معرفی شده بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار