تصاویر/ شهید علیرضا نوری (۶)

علیرضا نورى در مهر ماه سال ۱۳۳۱ در محله سروار در شهرستان سارى متولد شد و نهایتا ۹ بهمن ۱۳۶۵ بعد از عملیات کربلاى ۵ به فیض شهادت نایل آمد.
کد خبر: ۴۴۹۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰ - 05April 2021

به گزارش گروه ساجد دفاع‌پرس، علیرضا نورى در مهر ماه سال ۱۳۳۱ در محله سروار در شهرستان سارى متولد شد. بسیار پر جنب و جوش بود و با همه بچه ‏هاى محله ارتباط برقرار مى ‏کرد و به کارهاى دسته جمعى علاقه ‏مند بود.

مادرش مى ‏گوید: هرگز به خاطر ندارم که از رفتن به مدرسه کوتاهى یا امتناع کرده باشد. علیرضا نورى در بیست و سه سالگى و در اوایل مهر ۱۳۵۵ در مراسمى ساده ازدواج کرد. با آغاز جنگ تحمیلى علیرضا با استفاده از تجربیاتى که در دوران سربازى کسب کرده بود یک گروه هفتاد و دو نفره از پرسنل راه‏ آهن را آموزش نظامى داد و به نام هفتاد و دو شهید کربلا راهى جبهه‏ هاى جنوب کرد.

در ۹ بهمن ۱۳۶۵ بعد از عملیات کربلاى ۵ به همراه راننده ‏اش براى نجات یک مجروح وارد منطقه درگیرى مى ‏شود. در حین رفتن به طرف مجروح راننده مجروح مى‏ شود، راننده را به کنار مى ‏کشد و خود به جاى راننده مى ‏نشیند. اما در ادامه راه در اثر انفجار خمپاره و اصابت ترکش به ماشین و سر و صورت و سینه به شهادت مى‏ رسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار