واکنش وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به کودتای نافرجام در اردن

بنی گانتز در واکنش به تحولات روز گذشته و گزارش برخی رسانه‌ها درباره کودتای نافرجام در اردن اعلام کرد که این کشور عربی، «متحد استراتژیک» تل‌آویو است.
کد خبر: ۴۴۹۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵ - 04April 2021

واکنش وزیر جنگ تل‌آویو به «کودتای نافرجام»: اردن متحد استراتژیک ماستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در حالی که برخی رسانه‌ها از تبادل اطلاعاتی امان با تل‌آویو در بحبوحه «کودتای نافرجام» در اردن خبر دادند، «بنی گانتز» وزیر جنگ صهیونیست‌ها اردن را «متحد استراتژیک» خواند.

به دنبال بروز ناآرامی سیاسی در اردن، منابع خبری از تماس مقام‌های اردنی با مقام‌های صهیونیستی در این زمینه و تبادل اطلاعاتی خبر دادند.

وبگاه «تایمز اسرائیل» شنبه شب به وقت تهران نوشت که اردن به اسرائیل اطلاع داده اوضاع تحت کنترل است و با وجود موج دستگیری‌ها، ثبات پادشاهی را هیچ خطری تهدید نمی‌کند. این پیام توسط مقام‌های اردنی به همتایان اسرائیلی خود منتقل شده است.

شامگاه شنبه (دیشب) به وقت تهران، منابع خبری از موج دستگیری‌ها در بین مقام‌های ارشد اردن و خاندان سلطنتی از جمله برادر پادشاه و ولی‌عهد سابق این کشور به اتهام انجام «کودتای نافرجام» خبر دادند.

روزنامه واشنگتن‌پست و رسانه‌های صهیونیستی مدعی شده بودند که ولی‌عهد سابق به همراه ۲۰ تن دیگر از نزدیکان خانواده پادشاهی و سران عشایر به اتهام تلاش برای کودتا بازداشت شدند.

به گزارش وبگاه صهیونیستی «واللا»، بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) به تحولات شب گذشته در اردن واکنش نشان داد.

گانتز گفت: «تحولات دیروز در اردن، یک موضوع داخلی در اردن است. اردن، متحد استراتژیک ماست و ما باید هر کاری که می‌توانیم، بکنیم تا این اتحاد را حفظ کنیم».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی افزود: «یک اردن قوی و همراه با رفاه، به نفع منافع امنیتی و اقتصادی ماست و ما باید هر کاری که می‌توانیم، برای کمک به آن‌ها انجام دهیم».

اظهارنظر این وزیر ارشد کابینه رژیم اشغالگر قدس در حالی مطرح شده که وبگاه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» خبر داده بود که مقام‌های اطلاعاتی اردنی در بحبوحه گزارش‌ها درباره «کودتای نافرجام» در این کشور، با تل‌آویو تبادل اطلاعاتی داشتند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار