شهید «حسن شهری»:

تا آخرین قطره خون‌تان از امام و روحانیت مبارز پیروی کنید

شهید «حسن شهری» در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: برادران و خواهران از شما می‌خواهم که تا آخرین قطره خون خودتان از امام و روحانیت مبارز و خانواده شهدا پیروی کنید و همیشه دنباله رو آنها باشید و امام هرچه می گوید به آن با جان و دل عمل کنید.
کد خبر: ۴۴۹۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱ - 06April 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «حسن شهری» در 30 خردادماه 1334 در تبریز چشم به جهان گشود. وی پس از آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از چندی مجاهدت در راه اسلام، سرانجام در تاریخ 19 آبان‌ماه 1361 در سومار به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

برادران و خواهران حزب اله این را بدانیم که امام و روحانیت مبارزو خانواده شهدا بودند که اسلام را به ما آموختند. برادران و خواهران از شما می‌خواهم که تا آخرین قطره خون خودتان از امام و روحانیت مبارز و خانواده شهدا پیروی کنید و همیشه دنباله رو آنها باشید و امام هرچه می گوید به آن با جان و دل عمل کنید و همیشه بعد از نماز ها و دعا ها امام را دعا کنید.

برادران و خواهران، شما ها همیشه دلسوز این انقلاب باشید و نگذارید که منافقان در درون شما رخنه کنند و آنها را در هر جا دیدید از بین ببرید. چون آنها کثیف هستند. مسجد را پر کنید. چون دشمنان اسلام از وحدت شما خیلی می ترسند.

خاطره و دست نوشته‌ای از شهید:

یکی از همرزمانش تعریف می کرد که روز عملیات، حسن لباس تمیز و تازه پوشیده بود. در جواب اینکه چرا لباس تازه پوشیده ای در حالیکه همه جا خاک است و کثیف می‌شود، پاسخ داد برادر وقتی پیش خدا می‌رویم باید پاکیزه و تمیز باشیم و اگر خدا بنده خود را تمیز ببیند عاشقش می‌شود و به طرف خود می کشاند.

وی به راز و نیاز های شبانه اهمیت زیادی می‌داد. خودش در دفتر خاطراتش نوشته است رفتم پشت خاکریز جای همیشگی خودم و در آنجا مشغول عبادت شدم. واقعا نماز شب یک خصوصیتی که دارد انسان را سبک می‌کند و آدم خیلی سر حال می‌شود و خیال می‌کند که الله و امام زمان (عج) به حرفهایش گوش فرا می دهند البته به شرطی که با التماس و گریه باشد اول آرزویم این بود که امام زمان را ببینم و بعد پیروزی رزمندگان و طول عمر امام امت و سومین آرزویم شهادت بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار