دادستان نظامی تهران معارفه شد

آیین تکریم و معارفه دادستان نظامی استان تهران امروز با حضور دادستان کل کشور و جمعی از مقامات قضایی و فرماندهان نظامی برگزار شد.
کد خبر: ۴۵۰۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶ - 06April 2021

ناصر سراج دادستان نظامی تهران شدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، مراسم تکریم و معارفه دادستان نظامی جدید استان تهران صبح امروز (سه‌شنبه) برگزار شد.

در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات «غلامعباس ترکی» دادستان سابق نظامی تهران، «ناصر سراج» به‌عنوان دادستان جدید نظامی تهران معرفی شد.

حجت‌الاسلام «بهرامى» رئیس سازمان قضایى نیروهاى مسلح در این آیین اظهار داشت: کار دادستان این است که به نیرو راه نشان دهد و در کنار ضابط باشد و آیین دادرسى کیفرى ما در این جهت بسیار درخشیده است.

رئیس سازمان قضایى نیروهاى مسلح افزود: امروز کسى را تکریم مى کنیم که ٢٠ سال در این عرصه خوش درخشیده است. صیانت نیروهاى مسلح نیاز به یک مجموعه منسجم قضایى دارد تا حافظان امنیت بتوانند کار خود را به درستى انجام دهند.

بنابراین گزارش، حجت‌الاسلام بهرامى همچنین در جمع خبرنگاران و در خصوص طرح «بازگشت به سنگر» عنوان کرد: این طرح را به این منظور طراحى و اعلام کردیم که سربازان تصور نکنند که اکنون از خدمت فرار کرده‌اند دیگر نمى‌توانند به خدمت بازگردند. ما اعلام کردیم که این افراد به خدمت خود بازگردند و پس از پایان خدمت خود از معافیت‌هاى قانونى برخوردار شوند.

وی خاطرنشان کرد: افرادى که هنوز تصمیم نگرفته اند تا به خدمت بازگردند به آن‌ها توصیه مى‌کنیم که بازگردند. خوشبختانه در مدت کمتر از دو سال بیش از٣٠ هزار نفر که فرار از خدمت داشتند، تاکنون به خدمت بازگشتند و از معافیت‌هاى قانونى نیز برخوردار شدند.

رئیس سازمان قضایى نیروهاى مسلح بیان کرد: به لحاظ اقدامات پیشگیرانه‌اى که انجام داده ایم فرار از سربازى بسیار کم شده؛ خوشایندسازى محیط خدمت سبب شد تا فرار از خدمت کاهش پیدا کند.

بهرامى در ادامه و در خصوص آخرین وضعیت پرونده سقوط هواپیماى اوکراینى گفت: کار این پرونده در دادسرا تمام شد، کیفرخواست امضاء شده و ان‌شالله در دادگاه رسیدگى خواهد شد.

رئیس سازمان قضایى نیروهاى مسلح در ادامه و در خصوص پرونده شکایت «عنابستانى» از سرباز راهور گفت: وی هنوز دلیل و مدرکى مبنى بر اینکه آن سرباز مشکلى در این جهت داشته به ما ارائه نکرده‌ است و اگر دلیلى ارائه کند ما به این موضوع رسیدگى خواهیم کرد.

وى گفت: حرف هیچ‌کس نمى‌تواند دلیلى بر خود فرد باشد و یا باید شاهد باشد و یا طرف اقرار کند و یا قاضى نسبت به موضوع علم پیدا کند.

بهرامى در ادامه گفت: همه ما وظیفه داریم که در چارچوب اخلاق رفتار کنیم؛ مجموعه اسلام اصول دین، فروع دین و اخلاق است و اخلاق گل اعتقادات و فروع دین است و باید همه در این قالب حرکت کنیم.

رئیس سازمان قضایى نیروهاى مسلح در بخش دیگرى از سخنان خود گفت: در امر پیشگیرى چهار برنامه پنج ساله را اجرا، آسیب‌ها را شناسایى و سپس آسیب‌زدایى کردیم و نیروهاى مسلح به‌خصوص ستاد مل نیروهاى مسلح همکارى بسیار جدى در این جهت داشتند.

وى گفت: امروز افتخار نیروهاى مسلح این است که خود ستاد کل نیروهاى مسلح متصدى امر پیشگیرى است و شوراى عالى پیشگیرى از وقوع جرم در ستاد کل نیروهاى مسلح تشکیل شده و سرلشکر باقرى به‌عنوان رئیس ستاد کل نیروهاى مسلح و شخصیت حقوقى مسئولیت دارد و مسائل را ابلاغ می‌کند.

بهرامى گفت: بیش از هزار و ۲۵ ستاد فرماندهى، کلانترى، ستاد نیروى انتظامى، پاسگاه، پاسگاه‌هاى مرزى و پلیس‌هاى تخصصى را بررسى کردیم و در ایام عید برخى از رؤساى سازمان‌ها و دادستان‌هاى نظامى در پاسگاه‌هاى مرزى کنار سربازان بودند.

رئیس سازمان قضایى نیروهاى مسلح خاطرنشان کرد: طرح حافظان امنیت خوشبختانه نمود خیلى خوبى داشت و فرمانده نیروى انتظامى از این جهت تشکر کرد.

وى ادامه داد: اکنون همّ و غمّ خود را روى موضوع پیشگیرى گذاشته‌ایم و آخرین دوا برخورد قضایى است؛ بنابراین آن چیزى که امروز به آن بسیار اهمیت مى‌دهیم، موضوع پیشگیرى از وقوع جرم است.

بهرامى عنوان کرد: موضوع آگاه‌سازى در بین نیروهاى مسلح بسیار بیشتر از برخوردهاى قضایى و تشکیل جلسات قضایى است.

رئیس سازمان قضایى نیروهاى مسلح در خصوص عمده تخلفات و جرایم نیروهاى مسلح گفت: برخى جرایم به صورت ناخواسته پیش مى‌آید و جرایم عمدى که با قصد و با انگیزه مجرمانه بخواهد به وقوع بپیوندد در میان نیروهاى مسلح خوشبختانه کم است.

اقدامات سازمان قضایی در پرونده هواپیماى اوکراینی
«غلامعباس ترکى» دادستان سابق نظامى تهران در این آیین با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه دادستانى نظامى تهران اظهار داشت: در حوزه آموزش و نظارت بر ضابطان بیش از چهار هزار نفر آموزش داشته ایم.

دادستان سابق نظامى تهران خاطرنشان کرد: به منظور افزایش نظارت و استاندارسازى رفتار، طرح همراه با حافظان امنیت را در نوروز داشته‌ایم و بیش از ٧٠٠ مورد بازید از اماکن نظامى و انتظامى داشته ایم.

وى بیان کرد: در زمینه پیشگیرى از وقوع جرم همایش هاى متعددى برگزار شد و همکارى خوب مسئولان و فرماندهان نیروهاى مسلح را داشته ایم.

دادستان سابق نظامى تهران گفت: کیفرخواست پرونده هواپیماى اوکراینی نیز صادر شد و رسیدگى جدى و دقیق اعمال شد و براى ١٠ نفر که قصور و تقصیر داشتند کیفرخواست صادر شد.

باید ترک فعل‌ها بررسى شود
«ناصر سراج» دادستان نظامى تهران در این آیین عنوان کرد: نیروهاى مسلح ما رکن رکینى از نظام هستند که نقش به سزایى در پیروزى و حفظ انقلاب داشته اند.

وى گفت: به دنبال این هستیم که اجازه ندهیم ویروس وارد نیروهاى مسلح شود و پیشگیرى را انجام دهیم و اگر ویروس وارد شد قطعا با شدت برخورد خواهیم کرد و اجازه نمى دهیم براى یک نفر از نیروى مسلح ما مشکلى ایجاد شود.

سراج در پایان عنوان کرد: همه همّ و غمّ ما این است که ترک فعل را جدى بگیریم و باید ترک فعل‌ها بررسى شود.

وی همچنین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اهم برنامه‌هاى ما اجراى قانون و فرامین مقام معظم رهبرى است.

دادستان نظامى تهران با بیان اینکه پیشگیرى را در دستور کار قرار دادیم تا دشمن نتواند در نیروهاى مسلح نفوذ کند، افزود: اجازه نمى‌دهیم نیروى ناباب وارد نیروهاى مسلح ما شود.

انتهای پیام/ 117

نظر شما
پربیننده ها