وصیت‌نامه شهید یدالله خوش‌نیت قلعه‌جوقی؛

هر چه لباس دارم به فقرا ببخشید

در وصیت‌نامه شهید یدالله خوش‌نیت قلعه‌جوقی آمده است: امام ‌را دعا كنيد، رزمندگان را دعا كنيد، هرچه لباس دارم به فقرا ببخشيد.
کد خبر: ۴۵۰۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶ - 06April 2021

هر چه لباس دارم به فقرا ببخشید

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، شهید یدالله خوش‌نیت قلعه‌جوقی، فرزند حیدر اول فروردین سال ۴۴ به دنیا آمد و در ۲۲ اسفند سال ۶۳ در جزیره مجنون خوزستان به شهادت رسید.

در وصیت نامه این شهید آمده است:

بسم الله الرحمن الرحيم

«و لا تحسبن الذين قتلوا فى سبيل ا... اموتا بل احيا عند ربهم يرزقون.»

سلام عليكم و رحمت الله

با درود و سلام فراوان به رهبر عزيزمان امام امت و با درود و سلام به ارواح پاک شهيدان و با درود و سلام بسيار به مادرانى كه كار كردند و زحمت كشيدند و با آن همه زحمت و سختى خون خود را تبديل به شير كرده و به نوزاد خود دادند و نوزاد به حدّ بلوغ رسيده و عازم جبهه حق عليه باطل شده و شهيد شده است.

پدر و مادر گرامى، زحمات بيشترى كشيديد تا اين حقير را بزرگ كرديد و عازم جبهه شده ايم، در قبال زحمات شما اين حقير، فرزندتان هيچ خوبى نكردم به جز ناراحتى شما.

داستان معروفی است كه يک نفر پيش مادرش می رود و از مادرش طلب حلاليت می كند و مادرش به ايشان می گويد كه من تو را به يک شرط حلال می كنم و آن اين شرط است كه فقط با كفار بجنگی تا ببخشمت.

 روزی فرا می‌رسد كه فرزند به پيش مادرش می‌رود كه مادر رئوفم، من تو را اذيت كردم، عازم جبهه هستم و می‌خواهم با كفار بجنگم، مرا حلال كن. گفت: فرزندم بعد از اين كه شهيد شدی حلالت می‌كنم. فرزندش رفت و در جبهه شهيد شد، مادرش رفت بالای سر شهيدش و گفت: فرزندم شيرم حلالت باد، حلالت كردم.

امام ‌را دعا كنيد، رزمندگان را دعا كنيد، هرچه لباس دارم به فقرا ببخشيد، پدر و مادر گرامی حدود سه سال نمازم خوانده شود.

محل دفن در اختيار والدين رفتن خون می خواهد بايد خون داد تا به كربلا رسيد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار