وصیت‌نامه شهید «مسعود رضا بادامچی»؛

شهادت حرکتی به سوی انسانیت است

طلبه شهید «مسعود رضا بادامچی» در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشته است: «شهادت حرکتی است از حیوانیت به سوی انسانیت؛ آری من تجربه کرده‌ام، انسان اگر از تمام قید و بند‌های مادی و نکبت‌بار زندگی رهایی نیابد، نمی‌تواند این شربت را بنوشد و چه شربت گوارایی که انسان را از خود بی‌خود می‌کند و به او وصل می‌کند».
کد خبر: ۴۵۰۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸ - 16April 2021

شهادت حرکتی است از حیوانیت به سوی انسانیتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، طلبه شهید «مسعودرضا بادامچی» سال ۱۳۴۴ در «آذرشهر» به دنیا آمد. وی پس از آغاز جنگ تحمیلی رهسپار جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از حضور در عملیات‌های متعدد، سرانجام در تاریخ ۲۸ بهمن سال ۱۳۶۴ در فاو به شهادت رسید.

وصیت‌نامه شهید «مسعودرضا بادامچی»:

آه خدایا! چه لذتی دارد که انسان در راه تو به خون خودش بغلتد، آن هم در میدان جنگ. آری، شهادت در نزد من همچون مادری است که بعد از مدت‌ها فراق، فرزندش را به آغوش می‌کشد. شهادت حرکتی است از حیوانیت به سوی انسانیت؛ آری من تجربه کرده‌ام، انسان اگر از تمام قید و بند‌های مادی و نکبت‌بار زندگی رهایی نیابد، نمی‌تواند این شربت را بنوشد و چه شربت گوارایی که انسان را از خود بی‌خود می‌کند و به او وصل می‌کند.

تمام وسایل شخصی و پول‌های مرا به سهم امام بدهید که من از سهم امام شهریه گرفته‌ام. همچنین پول کتاب‌های عربی را سعی کنید بدهید. مراسم مرا ساده‌تر برگزار کنید. اگر جنازه‌ام به دست‌تان نیافتد، زیاد ناراحت نباشید و به شایعه گوش فرا ندهید.

در صورت به دست افتادن جنازه‌ام، چند قدمی چهار برادرم مرا تشییع کنید و مرا در صورت امکان نزد برادرم «عارف آقا بیگ» دفن نمایید. در پایان از برادران طلب حلالیت می‌طلبم و از کسانی که این وصیت‌نامه را می‌خوانند و مرا می‌شناسند، طلب حلالیت می‌نمایم و امیدوارم مرا ببخشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها