رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی بوشهر:

یکی از رسالت‌های حوزه هنری پرداختن به حماسه‌های دفاع مقدس است

«امید پارسایی‌فر» گفت: یکی از رسالت‌های درخشان حوزه هنری انقلاب اسلامی پرداختن به تئاتر مقاومت، حماسه‌های دفاع مقدس و ایثار است.
کد خبر: ۴۵۰۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷ - 07April 2021

یکی از رسالت‌های حوزه هنری پرداختن به حماسه‌های دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، «امید پارسایی‌فر» رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر ‌امروز در دیدار با هنرمندان تئاتر استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: ما نباید هنر تئاتر اصیل را فقط برای یک گروه خاص محدودسازی کنیم.

وی تاریخ و فرهنگ استان بوشهر را غنی دانست و گفت: فرهنگ و آیین استان بوشهر سرشار از سوژه‌ها و موضوعات فوق‌العاده است.

پارسایی‌فر به آرمان‌های هنر انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: هنر انقلاب اسلامی سرشار از امیدواری است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر مأموریت‌های حوزه هنری در عرصه نمایش را برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از رسالت‌های درخشان حوزه هنری انقلاب اسلامی پرداختن به تئاتر مقاومت، حماسه‌های دفاع مقدس و ایثار است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های تئاتر مردمی مسجد فرصت مناسبی برای گره زدن مساجد با جوانان است ابراز داشت: در کنار نمایش‌های صحنه‌ ی، تئاتر مردمی مسجد به قوت به کار خود ادامه خواهد داد.

پارسایی‌فر به برنامه حوزه هنری جهت تقویت هنر تعزیه استان اشاره کرد و افزود: مبحث انتقال تجارب تعزیه‌گردان‌ها از نسل گذشته به نسل جدید و صحت متون تعزیه از مهمترین دغدغه های حوزه هنری است که باید در نشست‌های تخصصی به آن پرداخته شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر به ضرورت بهره گیری از تجارب تعزیه‌گردانان مطرح کشور برای تقویت تعزیه استانی تاکید کرد و گفت: توجه بیشتر به تعزیه استان با استفاده از کارشناسان تاریخی و مذهبی ، تقویت بازیگری و موسیقی در تعزیه‌ استان با توجه به موسیقی غنی استان بوشهر ضروری دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار