بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران به‌مناسبت سالروز شهادت «طوسی»؛

شهید «طوسی» حماسه‌مردی که جاویدان شد

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت ۱۸ فروردین سالروز شهادت سردار شهید «محمدحسن قاسمی طوسی» بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۵۰۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱ - 07April 2021

شهید «طوسی» حماسه‌مردی که جاویدان شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت ۱۸ فروردین سالروز شهادت سردار شهید «محمدحسن قاسمی طوسی» بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

هجدهم فروردین مصادف با سالروز شهادت سردار شهید «محمدحسن قاسمی طوسی» و سرداران شهید «حمیدرضا نوبخت» و «سیدمنصور نبوی» از فرماندهان اطلاعات عملیات لشکر ویژه ۲۵ کربلای مازندران است که سال ۱۳۶۶ در عملیات کربلای ۸ منطقه عملیاتی شلمچه در حین شناسایی به شهادت رسیدند و پیکرشان پس از سال‌ها به وطن بازگشت.

دلاورمردانی که نام‌شان زیب و زینت لشکر ویژه ۲۵ کربلا بوده و امروز نیز بر تارک ایران اسلامی و جهان می‌درخشد و همواره روشنی‌بخش مسیر رهپویان و رهروان عاشقی است که دل در گرو نام و راه این شهیدان دادند.

سردار شهید «محمدحسن قاسمی طوسی» قائم مقام لشکر ویژه ۲۵ کربلا و فرمانده اطلاعات عملیات این لشکر، از جمله فرماندهان شهیدی است که به وقت رزم چونان شیر میدان بر لشکر دشمن می‌تازید و هر جا که نام طوسی می‌آمد قوت قلبی برای رزمندگان اسلام و آرامشی برای نگاه‌های مضطرب و نگران شب‌های عملیات بود، نامش با عملیات‌های بزرگی، چون والفجر ۸ پیوند عمیق خورده و فرماندهی و رشادت‌های این سردار بزرگ در میادین مختلف جنگ و نبرد با دشمن بعثی زبانزد خاص و عام است.

نام او را که مالک اشتر لشکر ویژه ۲۵ کربلا نام نهادند امروز به سرزمین ایران اسلامی و دیار همیشه سبز علویان وسعت بخشید و آوازه‌اش بر گستره جهان تلألو انداخت.

شهید طوسی دلاورمردی از خطه بیش از ۱۰ هزار و چهارصد شهید مازندران است که سالروز شهادتش در ۱۸ فروردین ۱۳۶۶ به روز شهرستان نکا نامگذاری شده است و نامش ستاره‌ای است درخشان در آسمان این شهرستان تا همیشه و همگان بدانند اگر امروز امنیت، آرامش، آسایش و اقتداری هست از عظمت این اسطوره مرد پایداری و ایثار و مقاومت و ۴۳۲ مرد سرزمین عشق و حماسه است و باید قدردان عزم والا و همت سترگ و وصف‌ناشدنی مرد دفاع مقدسی باشیم.

حماسه‌مردی با قامتی استوار و محکم که بر بلندای نام مازندران ایستاد و در وسعت آبی بیکران آسمان ایران درخشیدن گرفت تا ستاره‌ای باشد که برای همیشه و همیشه در یاد و خاطر زمان و زمانه‌ها جاویدان بماند. این روزها، اما شهرستان نکا در تدارک برگزاری مراسم سی‌وچهارمین سالروز شهادت این ابرمرد تاریخ دفاع مقدس است و برای گرامیداشت یاد و نام نیکش مردان رزم و حماسه و همرزمان شهیدش همت گماشته‌اند تا به نیکی از او یاد کنند.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات کربلای ۸ و سی‌وچهارمین سالروز شهادت سردار شهید «محمدحسن قاسمی طوسی»، یاد و خاطره ۴۳۲ شهید شهرستان نکا را گرامی داشته و اعلام می‌دارد پاسداشت نام نیکوی شهدا بالاخص سرداران شهید «محمدحسن طوسی»، «حمیدرضا نوبخت» و «سیدمنصور نبوی» که امروز آسمانی شدند در قلم نمی‌گنجد و باید ورق به ورق زندگی حماسی این شهیدان را به تصویر کشید و کتاب‌ها نوشت برای نسل امروز و آیندگان. باشد که امروز بتوانیم برای زنده‌نگه داشتن یاد و خاطره این شهیدان میدان‌داری کنیم و در شرایط کرونایی در بستر فضای مجازی با تولید محتوا، انعکاس مطالب و مباحث مرتبط با این شهدا گام برداشته و قلم بزنیم و اجازه ندهیم این حماسه‌مردان به فراموشی سپرده شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار