برادر شهید «حسن رفیعی دیزجی»:

«حسن» به دنبال ادامه‌دادن راه شهدا بود

«قربان رفیعی دیزجی» گفت: برادرم عشق ادامه‌دادن راه شهدا را در سر داشت که خوشبختانه به هدفش رسید و راه شهدای عزیز را ادامه داد.
کد خبر: ۴۵۰۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۹ - 07May 2021

«حسن» به دنبال ادامه دادن راه شهدا بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، «حسن رفیعی دیزجی» از رزمندگان لشکر ۳۱ عاشورا در دوران دفاع مقدس است که ۲۳ خرداد سال ۱۳۶۳ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

«قربان رفیعی دیزجی» برادر این شهید والامقام در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در تبریز، خصوصیت‌های اخلاقی برادر شهیدش را این‌گونه روایت کرده است:

برادرم «حسن» از من بزرگ‌تر بود، همواره سخنان مادرم گوش می‌داد. او مدتی در باطری‌سازی مشغول به کار بود.

«حسن» و «اکبر» که پسرعمویم بود، باهم در کلاس‌های نظامی شرکت کردند. برادرم پس از شهادت «اکبر»، عشق ادامه‌دادن راه شهدا را در سر داشت که خوشبختانه به هدفش رسید و راه شهدای عزیز را ادامه داد.

«حسن» شب به مسجد رفت و من او را به خانه بازگرداندم و گفتم «شب را بخواب، صبح تو برو!»، گفت «اینطوری نمیشه، در یک برگه‌ای تضمین بدهید که من امشب میهمان خانه هستم و صبح خواهم رفت!»، من هم چیزی نوشتم و به وی دادم. «حسن» نیمه شب رفته بود که از اعزامش به «اشنویه» با خبر شدیم.

از ماموریت کردستان برگشت و پس از استراحت چندروزه به ما گفت که بار دیگر به جبهه می‌روم و هر چقدر گفتیم که تو قبلاً رفته‌ای و دیگر نیازی نیست، نپذیرفت. او خطاب به پدرم گفت «نمی‌دانی صدام چه جنایت‌هایی را انجام داده است، نشستن و خوابیدن ما فایده‌ای ندارد، تا جان داریم باید برای دفاع از دین و وطن برویم».

برادرم به جبهه جنوب اعزام شد و در عملیات آزادسازی خرمشهر در «شلمچه» به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار