الاخبار: ائتلاف سعودی-اماراتی تسلیحات سنگین خود را از مأرب خارج کرد

ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی که به ناکارآمدی تسلیحات سنگین در جنگ مأرب یمن پی برده، این سلاح‌ها را از این منطقه خارج کرد تا جنگ شهری را آغاز کند.
کد خبر: ۴۵۰۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹ - 09April 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، پس از ورود محموله‌های سلاح سبک و نیمه سنگین عربستان سعودی به شهر مأرب یمن، به‌نظر می‌رسد شبه‌نظامیان وابسته به این کشور و دولت مستعفی یمن در پی آغاز جنگ شهری هستند.

روزنامه الاخبار گزارش داد که ائتلاف متجاوز سعوی-اماراتی اواسط هفته کنونی به عناصر خود دستور داد که باقیمانده سلاح سنگین موجود در جبهه‌های عملیاتی اطراف مأرب را خارج کنند که از جمله این سلاح‌ها می‌توان به خودروهای زرهی آمریکایی «اوشکوش» اشاره کرد.

به گزارش این روزنامه، بیشتر سرکرده‌های نظامی وابسته به حزب اخوانی «الاصلاح» این دستورات را نادیده گرفتند و شمار زیادی از سرکرده‌های وابسته به دولت مستعفی هم از اجرای این دستور سرپیچی کردند و همین مسئله باعث شد که ریاض، «صغیر بن عزیز» از سرکرده‌های وابسته به امارات را مأمور انجام این کار کند.

منابع نظامی خبر دادند که بن عزیز شامگاه سه‌شنبه هفته جاری دستور داد که خوردوهای زرهی مذکور را از همه اردوگاهها و جبهه‌های عملیاتی واقع در حد فاصل استانهای مأرب و الجوف خارج کنند.

این سرکرده، شخصا ناظر بر تحویل این خودروها به عربستان سعودی از طریق گذرگاه زمینی «الودیعه» به این کشور بود. وی همچنین فرماندهانی را که از اجرای این دستور سرپیچی کرده بودند، زندانی کرد.

به گزارش الاخبار، رویکرد جدید ریاض در خارج کردن خودروهای زرهی نشان می‌دهد که وجود این خودروها نتوانسته است باعث کاهش تلفات انسانی در میان مزدوران وابسته به ریاض و ابوظبی در جنگ علیه ملت یمن شود.

به گزارش این روزنامه، همزمان با این اقدامات، عناصر دولت مستعفی و حزب الاصلاح در مناطق حساسی مانند «جبل الاخشر» در حال عقب‌نشینی بوده و نیروهای یمنی در حال پیشروی در آن هستند. این منطقه، آخرین و مهمترین منطقه حمایتی از پایگاه نظامی «صحن الجن» است که در بخش غربی شهر مأرب قرار دارد.

بنا بر این گزارش، در صورت آزادسازی این منطقه، این پایگاه نیز از نظر نظامی ساقط شده محسوب خواهد شد؛ پایگاهی که شامل مقر وزارت دفاع و چندین مقر مهم است.

این در حالی است که اختلافات بین عناصر دولت مستعفی و عناصر ابسته به قبایل «مراد» و «عبیده» افزایش یافته و باعث شده است که دهها نفر از این قبایل از جبهه مراد در جنوب و جبهه «الطلعه الحمراء» در شمال غرب شهر مأرب عقب‌نشینی کند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها