عفو بین‌الملل: اسرائیل مانع واکسینه شدن فلسطینیان می‌شود

سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی گفت که رژیم صهیونیستی در واکسینه کردن ساکنان فلسطین اشغالی تبعیض سیستماتیک در پیش گرفته است.
کد خبر: ۴۵۰۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰ - 09April 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سازمان عفو بین‌الملل امروز (جمعه) در گزارشی گفت که رژیم صهیونیستی بر خلاف قوانین بین‌المللی واکسن کرونا در اختیار فلسطینیان قرار نمی‌دهد.

به نوشته روسیا الیوم، در گزارش این سازمان جهانی آمده است که پنج میلیون ساکن کرانه باختری و نوار غزه از دریافت واکسن کرونا محروم هستند و اقدام رژیم صهیونیستی بر خلاف قوانین بین‌المللی مربوط به رفتار رژیم‌های اشغالگر است.

طبق گفته این نهاد بین‌المللی، عدم واکسینه شدن ساکنان فلسطین نشانه روشنی از حجم تبعیض سیستماتیک علیه آنان از سوی مقامات اسرائیل است.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در ژانویه گذشته مدعی شده بود که با ارسال پنج هزار دوز واکسن کرونا به تشکیلات خودگردان موافقت کرده است تا برای واکسیناسیون کادر درمانی استفاده شود، اما وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین این موضوع را تکذیب و اعلام کرد که هیچ سازمانی در فلسطین از اسرائیل هیچ واکسنی دریافت نکرده است.

طبق پیمان ۱۹۴۹ ژنو، رژیم اشغالگر مسئولیت اجرای تمامی تدابیر لازم برای مقابله با شیوع بیماری‌ها در سرزمین تحت اشغال خود را بر عهده دارد، اما در این مورد، رژیم اشغالگر از فلسطینیان خواسته است تا خود چاره‌ای برای واکسینه شدن بیندیشند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار