مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین:

هنر سلاح برنده در مقابله با جنگ نرم است

«محسن کریمی» گفت: جنگ نرم، جنگ اراده هاست و باید با اراده های هنری در جنگ نرم سلاح برنده تری داشته باشیم.
کد خبر: ۴۵۰۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۱ - 15April 2021

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، «محسن کریمی» مسئول بسیج هنرمندان سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین با اشاره به اهمیت و جایگاه هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: هنر انقلاب به اندازه جایگاه انقلاب اسلامی دارای اهمیت است و هر مکتبی با مؤلفه های آن مکتب شناخته می شود و ما هنر انقلابی را نمی توانیم درجه بندی و ارزش آفرینی کنیم.

در حوزه هنر انقلاب، از جریان انقلاب عقب‌تر هستیم

مسئول بسیج هنرمندان سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: هرچقدر انقلاب اسلامی در نگاه ما جایگاه  ارزش دارد به همان اندازه هنر انقلابی دارای ارزش و اهمیت است اما در حوزه هنر انقلاب اسلامی نسبت به جریان انقلاب عقب هستیم و دلیل این امر این است که از ابتدای استقرار جمهوری اسلامی ایران می‌بایست اتفاقات بسیار ارزشمندی می‎افتاد، دچار وقفه های طولانی شده ایم.

کریمی با اشاره به این دو حوزه عنوان کرد: در حوزه تولید محصول انقلابی که باید هدفمند و همزاد با انقلاب حرکت می کرد نتوانستیم آن مسیر و جریان را به دور از حواشی که دارای خط و مشی مشخصی باشد و همه جریان ها به آن پایبند باشند، حفظ کنیم. به نظر می رسد اگر در حوزه اندیشه انقلاب اسلامی، پژوهش های فکری حوزه انقلاب به هنرمندان سپرده می شد، هنرمندان می توانستند محصولی در خور انقلاب اسلامی در جامعه ایجاد نمایند.

درک آفرینش هنری، نیازمند ایمان به ارزش های انقلاب و اخلاق در عمل است

وی افزود: علی رغم اینکه بسیاری از هنرمندان از بدو انقلاب و همچنین دوران پیش و پس از انقلاب اسلامی، آفرینش های هنری خود را به منصه ظهور رساندند، اما درک این آفرینش هنری نیازمند، ایمان به ارزش های انقلاب و اخلاق در عمل بود که شهدای گرانقدری همچون شهید آوینی آنها را به منصه ظهور رسانده و به جامعه شناساندند.

مسئول بسیج هنرمندان سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در ادامه تصریح کرد: انتظار هنرمندان ما این بود که حوزه های پژوهشی انقلاب، محتویات و محصول خامی که برای تولید اثر هنری بایستی در اختیار هنرمندان قرار می دادند، تلاش بیشتری می کردند. در حوزه پژوهش های دینی، انقلابی، تخصصی و متکی به اصول و روش های هنری و یا مقام تکنیک و در حوزه پژوهش های مفهوم محور دستاورد چندانی نداشتیم که آن را از هنرمندان طلب نماییم.

کریمی در ادامه اضافه کرد: هنرمندان انقلابی به تنهایی هم در حوزه پژوهش و هم در حوزه تولید وارد عمل شدند و در بسیاری موارد خوش درخشیدند اما به دلیل عدم پشتوانه هایی که بایستی در دانشگاه ها، حوزه های علمیه، مدارس و پژوهشکده های تخصصی اتفاق می افتاد ، ما در این حوزه تولیدات هنری فاخر نداشتیم.

وی بیان کرد: از طرفی خلق آثار هنری بیشتر قائل به شخص و به تعبیری آتش به اختیار بوده از طرفی دستگاه های فرهنگی هنری متعددی در طول انقلاب فعالیت های چشمگیر و فراوانی داشتند اما باید این را هم در نظر داشت که حرکت کشتی انقلاب در پاره ای موارد دچار وقفه شده و نفوذ فرهنگی به آن دامن زده است.

نفوذ فرهنگی و سیاست زدگی موجب هدر رفت سرمایه های انقلاب شده است

مسئول بسیج هنرمندان سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین اظهار کرد: نفوذ فرهنگی هنری و سیاست زدگی در برخی اوقات موجب هدر رفت سرمایه انقلاب اسلامی شده لذا لازم است مسوولان نظام به پیام های رهبر انقلاب اسلامی توجه بیشتری نمایند تا هنر انقلابی از مظلومیت خارج شود.

کریمی ضمن انتقاد از بی توجهی به فضاهای آموزش هنری و تولیدات انقلابی که از سوی هنرمندان ارایه می شود افزود: ارزش و قدرت هنر در جنگ نرم هنوز برای بسیاری شناخته شده نیست. جنگ نرم، جنگ اراده هاست و ما باید اراده های هنری را دریابیم تا بتوانیم در جنگ نرم سلاح برنده تری داشته باشیم.

وی یادآور شد: جریان انقلاب اسلامی، جریان پویایی است و ما باید خود را به جریان انقلاب برسانیم و اهمیت هنر در پیشروی حرکت فرهنگی انقلاب، توجه بیشتری داشته باشیم و به این اصل قائل باشیم که هنرمندان می توانند پیشران تر بوده و ما را در هدایت انقلاب به بهترین نحو کمک و یاری کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار