مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی:

سوء ذهنیت نسبت به تولیدات داخلی مانع فرهنگی رونق تولید است

حجت‌الاسلام عبدی گفت: سوء ذهنیت نسبت به تولیدات داخلی یک مانع فرهنگی رونق تولید است و به‌عنوان یک آفت بزرگ محسوب می‌شود که البته این مسئله پیشینه تاریخی دارد.
کد خبر: ۴۵۰۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱ - 10April 2021

سوء ذهنیت نسبت به تولیدات داخلی مانع فرهنگی رونق تولید است

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، حجت‌الاسلام «ماشاالله عبدی» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی در تبیین شعار سال ۱۴۰۰ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مقام معظم رهبری در یک دهه گذشته شعارهای سال را با محوریت اقتصادی و تولید داخل نام‌گذاری کرده‌اند که این نشان از اهمیت مسئله تولید و رونق آن بوده و تولید مهم‌ترین رکن شعارهای یک دهه گذشته است.

وی گفت: مقام معظم رهبری در طی یک دهه گذشته به دنبال یک فرهنگ‌سازی عمومی در راستای تولید داخلی بودند که خوشبختانه این مسئله آثار و برکات بسیار زیادی به همراه داشته است؛ اما باید توجه داشت که علی‌رغم تاکیدات ایشان در طی این ۱۰ سال و اقدامات بسیار فراوان، چرا انتظاری که ایشان از مسئله تولید داشتند، محقق نشده که پاسخ آن در شعار امسال وجود دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله ادامه داد: مقام معظم رهبری در شعار امسال علاوه بر اهمیت تولید، مسئله پشتیبانی ها و مانع‌زدایی‌ها را تاکید کردند که این دو مولفه باید در همه ابعاد رقم بخورد و به‌طور مثال مانع‌زدایی‌های داخلی و خارجی از بین بروند و پشتیبانی‌های همه‌جانبه از تولید اتفاق بیفتد.

حجت‌الاسلام عبدی بیان کرد: یکی از موانع خارجی رونق تولید در طی این سال‌ها تحریم‌های ظالمانه غربی‌هاست و امروز آن چیزی که در خصوص تحریم‌ها اولویت دارد، خنثی‌سازی تحریم‌هاست و رفع تحریم با قوانین و شرایطی که مقام معظم رهبری فرمودند در اولویت بعدی است.

وی یادآور شد: آن چیزی که باید در خنثی‌سازی تحریم‌ها رقم بخورد، قوی شدن و خودکفایی همه‌جانبه است و باید کشور را از شر وابستگی‌ها به طور کامل نجات دهیم تا دیگر تحریم‌ها نتواند اقتصاد کشور را دچار مشکل کند و این یک راهبرد مهم است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: البته تلاش برای رفع تحریم‌ها با توجه به بیانات و راهبردهایی که مقام معظم رهبری تاکید دارند نیز مهم است که باید مورد توجه مسئولین باشد.

حجت‌الاسلام عبدی اضافه کرد: مهمترین موانعی که در حوزه رونق تولید در داخل مطرح است موانع فرهنگی و اقتصادی است که البته اقدامات و زیرساخت‌های خوبی در طی این سال‌ها انجام شده که باید با جدیت ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه سوء ذهنیت نسبت به تولیدات داخلی یک مانع فرهنگی رونق تولید است و به‌عنوان یک آفت بزرگ محسوب می شود، گفت: البته این مسئله پیشینه تاریخی دارد و از زمان قاجار تولید داخل به حاشیه رفته که علمای وقت هم نسبت به این مسئله اقداماتی انجام دادند، اما متأسفانه این مسئله تا به امروز هم تا حدودی ادامه‌دار بوده که باید با فرهنگ‌سازی و مشارکت مردم از بین برود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان مرکزی با تاکید بر اینکه برندسازی و معرفی کردن کالاهای خارجی به عنوان کالای مرغوب از دیگر موانع فرهنگی است، افزود: متاسفانه فضای مجازی در این مسئله نقش مهمی داشته و باید تلاش کنیم با استفاده از ظرفیت هایی همچون فضای مجازی این فرهنگ غلط را اصلاح کنیم.

حجت‌الاسلام عبدی بیان کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که باید در حوزه مانع‌زدایی از تولید انجام شود، مانع‌زدایی مردمی از رونق و جهش تولید است که همه مردم در همه اقشار و سنین مختلف در این مسئله نقش دارند و اگر بسیج مردمی برای برداشتن موانع در کشور ایجاد شود، قطعا برکات بسیار فراوانی به دنبال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در حوزه مانع‌زدایی موانع اقتصادی نیز قابل اهمیت هستند که جولان رقبای تولید داخل، واردات بی رویه، قاچاق کالا، روان نبودن کسب و کار، اقتصاد نفتی، اقتصاد دولتی و عدم اعتقاد برخی از مسئولین به تولید داخل بخشی از موانع اقتصادی تولید است که باید نسبت به رفع آنها اقدامات موثر انجام شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: در طی این سال ها در بسیاری از عرصه ها شاهد پیشرفت تولید داخل و خودکفایی سایر بخش ها همچون دفاعی و علمی بودیم که می‌تواند برای سایر بخش‌ها الگویی باشد و این نشان‌دهنده این است که اگر به تولید داخل بها داده شود، قطعا شاهد اقدامات خوبی خواهیم بود.

حجت‌الاسلام عبدی بیان کرد: انتخاب شعارهای سال توسط مقام معظم رهبری یک راهبرد مشخص برای حرکت دستگاه‌ها و نهادها در طی یک سال را مشخص می‌کند که اگر به آن به خوبی عمل شود، قطعا راهگشا خواهد بود.

وی افزود: هر زمانی که به رهنمودهای مقام معظم رهبری در کشور عمل کردیم، شاهد شکوفایی و پیشرفت‌های گسترده بودیم و هر زمانی که گوش ندادیم، دچار عقب‌ماندگی شدیم و امروز باید همه توجه و تمرکزمان بر روی تحقق شعار سال باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله تاکید کرد: امروز علی‌رغم همه توطئه‌های دشمنان، ایران اسلامی هجدهمین اقتصاد موفق دنیا را داراست که نشان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سرشار در سایر بخش‌ها دارد و اگر بهره‌برداری از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها رقم بخورد قطعا مشکلات اقتصادی برطرف خواهد شد.

حجت‌الاسلام عبدی خاطرنشان کرد: بسیج و سپاه با همه ظرفیت‌ها با رویکرد اقتصاد مقاومتی در کنار دستگاه‌ها، همه توان خود را برای تحقق شعار سال به میدان خواهند آورد و اگر می‌خواهیم در این حوزه موفق باشیم، تمام تمرکزمان باید بر روی قوی شدن در همه ابعاد باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار