سرهنگ «علی شیبانی» خبر داد؛

برگزاری سومین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی

مسئول روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد از برگزاری سومین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی خبر داد و گفت: این جشنواره به میزبانی استان آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۵۰۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹ - 10April 2021

سرهنگ «علی شیبانی» مسئول روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، با اشاره به اینکه فعالیت‌های مردمی متعددی با موضوعیت دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی صورت گرفته و می‌گیرد، اظهار داشت: با توجه به لزوم حضور جدی جوانان انقلابی در فضای مجازی و تشکیل جبهه جهادی در فضای سایبری برای مقابله با تهاجم سازمان یافته دشمنان انقلاب اسلامی، ضروری است برای شناخت ظرفیت‌های موجود، سازماندهی‌های آینده و بهره‌گیری از پتانسیل‌های نهفته در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی با ایجاد بستری مناسب این روند شتاب بیشتری یابد.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره و دریافت محصولات و ارائه آن در نمایشگاه می‌تواند علاوه بر تکمیل بانک اطلاعات فعالان، باعث شناسائی نخبگان این حوزه شده و مسیر برنامه‌ریزی و تهیه نقشه راه آینده را جهت نیل به هدف‌های پیش رو فراهم کند.
 
شیبانی با بیان اینکه با انتخاب آثار برگزیده و برتر در این جشنواره می‌توان زمینه لازم برای ارائه آثار تولید شده در رسانه‌های دیجیتال را فراهم کرد افزود: همچنین تشویق و ترغیب تولیدکنندگان در تولید بیشتر با محوریت مقاومت و دفاع مقدس و مقاومت و همچنین حضور مؤثر و گسترده و مردمی از دیگر نتایج این جشنواره است.
 
وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد ضرورت توجه به فضای مجازی، افزود: در فضای مجازی هم باید از همه فرصت‌ها استفاده کنیم و تهدید‌های موجود را هم به فرصت تبدیل کنیم.
 
مسئول روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد از برگزاری سومین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی خبر داد و گفت: این جشنواره به میزبانی استان آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.
 
شیبانی با بیان اینکه جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی با هدف ترویج و تبیین فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس در فضای مجازی و تجلیل از آثار برتر در این حوزه برگزار می‌شود گفت: محتوای تولید شده در فضای مجازی با محوریت دفاع مقدس و مقاومت، شامل پایگاه‌های خبری، شبکه‌های اجتماعی، نرم افزار‌های کاربردی، هنر‌ها و سرگرمی‌های دیجیتال و بخش آزاد، در این جشنواره شرکت داده می‌شوند.
 
این مسئول به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و افزود: تبیین، انعکاس و ترویج ارزش‌ها و فرهنگ غنی دفاع مقدس و مقاومت در فضای سایبری، اندیشه‌پروری، معرفت‌افزایی و تبیین مبانی نظری، شاخص‌ها و معیار‌های امروزی نحوه حضور موفق و فعال دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی و تبیین راه‌کار‌های ترویج و گسترش آن، انتقال آرمان‌های ارزشی و بینش‌های دفاع مقدس و مقاومت به نسل جوان در قالب‌های نو، استفاده از ابزار‌های نوین رسانه‌ای، هنری و... در فضای مجازی برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس و مقاومت، جلب مشارکت، حمایت و سهیم نمودن نهاد‌های فعال فرهنگی مردمی موثر در فضای مجازی، شناسائی، شبکه‌سازی و به کارگیری فعالان سایبری متخصص و متعهد در حوزه دفاع مقدس و مقاومت، نمایش منسجم از ظرفیت‌های شناخته شده و پتانسیل‌های بالقوه سرمایه‌های دفاع مقدس و مقاومت در فضای سایبری، ایجاد زیر ساخت‌های لازم جهت حمایت‌های مادی و معنوی از فعالان حوزه دفاع مقدس و مقاومت در فضای سایبری از اهداف برگزاری این جشنوراه هستند.
 
وی افزود: جمع آوری و ایجاد بانک اطلاعاتی از فعالان و تشکل‌های صنفی حوزه دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی، تشکیل هیئت اندیشه‌ورزان تخصصی فضای مجازی جهت تهیه نقشه راه برای فعالیت بنیاد در فضای سایبری، ارزیابی آثار و محصولات تولید شده مرتبط با دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی و انتخاب آثار برگزیده، ترغیب و تشویق متخصصین و فعالان فضای مجازی در خلق آثار جدید با محوریت دفاع مقدس و مقاومت، ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره، جذب، هدایت و سازماندهی گروه‌های تخصصی از بین دانشجویان، هنرجویان و دیگر جوانان مبتکر و خلاق و ایجاد زیر ساخت و فراهم نمودن امکانات برای تولیدات نو و جدید از اهداف برگزاری این جشنواره هستند.
 
شیبانی با بیان اینکه سومین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی در پنج محور برگزار می‌شود ادامه داد: بخش‌های اصلی این جشنواره شامل پایگاه‌های اطلاع رسانی و خبری، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی، نرم افزار‌های کاربردی، هنر‌های دیجیتال، سرگرمی‌های دیجیتال و بخش آزاد است.  
 
مسئول روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ است ادامه داد: علاقمندان می‌توانند تا آن زمان آثار خود را به دبیرخانه استانی این جشنواره به نشانی: یزد، خیابان تیمسار فلاحی، جنب پارک آزادگان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد، معاونت روابط عمومی و فضای مجازی ارسال کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۸۲۷۳۹۹۱ تماس حاصل فرمایند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار