نگاهی به زندگی شهید «بهرام سلیمانی»

«بهرام سلیمانی»  در دوم تیر ۱۳۳۱ در روستای «دهنه سر سفیدرود» از توابع شهرستان «آستانه اشرفیه» متولد شد و در ۲۲ فروردین ۱۳۶۲ در منطقه «ابوقریب» عملیات والفجر ۱ بر اثر اصابت ترکش مین به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۵۰۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۱ - 15April 2021

نگاهی به زندگی شهید «بهرام سلیمانی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، به‌مناسبت سالروز شهادت شهید «بهرام سلیمانی» خلاصه‌ای از زندگی‌نامه و وصیت‌نامه این شهید را از نظر می‌گذرانیم.

خصوصیات اخلاقی شهید:

شهید سلیمانی جوانی پرشور و با نشاط بود؛ وارستگی و ظلم ستیزی را در آغوش صمیمی و پر مهر خانواده نزد پدر بزرگوارش آموخت و در فضای ناملایم و خفقان آمیز رژیم طاغوت، برای خودسازی خویش بسیار تلاش نمود.

وی فردی متعهد، متفکر و دردآشنا بود و قلبی مالامال از محبت داشت که بی دریغ در کف اخلاص می‌گذاشت و به محرومان و رنج دیدگان تا حد امکان یاری می‌رساند؛ به رعایت اصول دین توجه داشت و در خلقت و شناخت خدای خویش بسیار تفکر می‌کرد.

عطشِ آزادی خواهی و ظلم ستیزی در وجودش باعث شد تا از پیروانِ راستین امام خمینی شود و با تشکیل انجمن اسلامی در دانشگاه، پایه‌های مقاومت و مبارزه را بر علیه رژیم محکمتر کند؛ در این راستا چندین بار توسط رژیم ستمشاهی دستگیر و مورد آزار قرار گرفت، اما باز هم با الگوپذیری از اسوه‌های دینی و انقلابیون متعهد برای حفظ ارزش‌های اسلامی دوشادوش سایرین در پی امام خویش، راه رستگاری را در پیش گرفت و ادامه داد.

«امروز انقلاب به جوانان متعهد نیازمند است»

پدر شهید در خاطرات خود از فرزند شهیدش می‌گوید: ما در یکی از محله‌های تهران زندگی می‌کردیم؛ بهرام سال دوم دانشگاه بود و در کشاکش فعالیت‌های سیاسی درگیر بود و از هر طریق می‌خواست تا جوانان را به سوی انقلاب و پیروی از امام سوق دهد.

یک روز به منزل آمد و گفت: از طرف شرکت نفت نزد من آمده اند و پیشنهاد داده اند که ما حاضریم حقوق کافی به شما بدهیم، مخارجتان را تأمین نماییم، حتی برای ادامه تحصیل به خارج از کشور اعزام تان کنیم به شرط این که بعد از اتمام تحصیلات به خدمت ما در آیید؛ از این پیشنهادی که به بهرام شده بود بسیار خوشحال شدم، زیرا هم حقوق خوبی به ایشان می‌دادندکه تأثیر زیادی در نحوۀ معاش ما داشت و هم فرصت خوبی برای پیشرفت بهرام بود.

چند روز بعد مجدداً نزد من آمد و گفت: از سوی رادیو و تلویزیون پیشنهادی مشابه پیشنهاد قبلی با امکانات بیشتری به من داده اند، من نیز بدون فوت وقت از ایشان خواستم که قراردادی با آن‌ها تنظیم کند، ولی بهرام در جوابم گفت: پدرجان می‌دانم که شرایط زندگی مان آن قدر مناسب نیست، ولی من دوست دارم تا در دبیرستان‌ها تدریس کنم و جوانان را با واقعیت‌های جامعه آشناتر سازم؛ زیرا باید از هر طریقی که ممکن است مردم را با ظلم و خفقانی که در جامعه حاکم است آشنا کرد و زیربنای انقلاب اسلامی را پایه ریزی نمود. نباید با این پیشنهاد‌های فریبنده قالب تهی کنیم، زیرا برای ساختن یک کشور اسلامی و پایبند به اعتقادات درست دینی باید اسلام و ولایت را در آن نهادینه نمود و آن چنان باید در بین جوانان و نوجوانان حضور پیدا کنیم تا عناصر متعهد و پیرو امام و انقلاب را تحویل جامعه بدهیم.

فرازی از وصیت نامه شهید:

خدایا تو آگاهی که همواره در راه رهبرم که نائب بر حق امام زمان (عج الله) است گام برداشته ام و گام بر خواهم داشت و آرزوی طول عمر و سلامت تا ظهور مهدی موعود (عج الله) برایش دارم و از تمام خانواده، همسر و فرزندانم می خواهم که جز در راه او گامی بر ندارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها