در نامه‌ای خطاب به رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطرح شد؛

خرابکاری در نطنز در مرحله اول متوجه آژانس انرژی اتمی است

۱۰۰۶ دفتر بسیج دانشجویی از دانشگاه‌های سراسر کشور طی نامه‌ای به دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کردند: خرابکاری‌های رخ داده در تاسیسات هسته‌ای نطنز در مرحله اول متوجه آژانس انرژی اتمی است.
کد خبر: ۴۵۱۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶ - 14April 2021

خرابکاری در نطنز در مرحله اول متوجه آژانس اتمی استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، هزار و شش دفتر بسیج دانشجویی از دانشگاه‌های سراسر کشور طی نامه‌ای به رافائل گروسی دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کردند: خرابکاری‌های رخ داده در تاسیسات هسته‌ای نطنز در مرحله اول متوجه آژانس انرژی اتمی، در مرحله بعد متوجه کشور‌های غربی طرف برجام و آمریکا و در آخر هم متوجه رژیم غاصب صهیونیستی است.

متن این نامه که به دو زبان فارسی و انگلیسی نوشته شده، به شرح زیر است:

«نزدیک به هشتاد سال قبل، سران کشور‌های جنگ افروز «متفقین» در تهران گرد هم آمدند و پیرامون اقدامات بعدی شان در جنگ جهانی دوم به گفتگو نشستند. این اقدام در حالی صورت گرفت که پادشاه معدوم ایران از این اتفاق بی‌اطلاع و ایران تحت اشغال انگلستان و شوروری بود. کشور عزیزمان، ایران آن روز‌های تلخ و ناگوار را پشت سر گذاشت تا امروز که به عنوان یکی از کشور‌های اثرگذار منطقه، مورد توجه جهانیان واقع شود. مردم ایران با انتخاب اصل مردم‌سالاری اسلامی و استقامت در برابر تجاوز دیکتاتور دست‌نشانده، صدام حسین، راه استقلال، عزت و خودباوری را در پیش گرفتند و با حفظ همان روحیه در برابر حیله‌ی دشمنان همیشگی خود استقامت خواهند کرد.

جناب دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، جمهوری اسلامی ایران، کشور تنها و بی‌دفاع هشتاد سال قبل نیست، جوانان ایرانی در عرصه‌های مختلف علمی و دانش نظامی به توانمندی‌های بزرگی دست یافته‌اند و با پیروی از آموزه‌های دینی و رهنمود رهبران خود به دنبال گسترش دستاورد‌های خود هستند. این رشد علمی موجب نگرانی کشور‌های دشمن ما شده که پیوسته به دنبال تضعیف این قدرت‌ها بوده‌اند. دستورات دینی ما، جایگاهی بالاتر از قوانین بین المللی دارند و هرگز به ما اجازه‌ی ساخت سلاح‌های کشتار جمعی نمی‌دهند. هرچند نهاد‌های بین المللی با آگاهی از این موضوع و با اعتراف به صلح آمیز بودن فعالیت هسته‌ای ایران هنوز سخت‌گیرانه‌ترین نظارت‌های خود را در قبال ایران انجام می‌دهند.

آقای گروسی، علیرغم همه اقدامات داوطلبانه و متعهدانه ایران در قبال پرونده‌ی هسته‌ای، هیچگاه IAEA همکاری لازم را با ایران نداشته و آن‌گونه که باید، از ایران دفاع نکرده، در حالی که آمریکا به عنوان تنها به کاربرنده‌ی سلاح اتمی و متحدانش دارای انبار‌های بزرگ سلاح هسته‌ای هستند و رفتار متفاوت آژانس در قبال این کشور‌ها برای ایرانیان تصور مثبتی از آژانس انرژی اتمی ایجاد نکرده است.

سال‌های اخیر ایران از سر رویکرد صلح‌طلبانه دیپلماتیک خود دوباره مذاکرات هسته‌ای را از سر گرفت، در حالی که دستاورد قابل توجهی نصیب ایران نشد و دائما از سمت طرف آمریکایی و اروپایی این تعهداتِ مورد توافق نقض شد، این اتفاق برای مردم ایران جای تعجب ندارد چرا که بار‌ها پیش‌از آن توسط رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گوشزد شده بود. اما نگرانی ما در مورد رفتار آژانس در دهه‌ی اخیر است، دبیرکل آژانس انرژی اتمی باید پاسخ دهد چرا سال‌ها حضور و نظارت بازرسان آژانس انرژی اتمی در ایران منجر به ترور دانشمندان هسته‌ای شده است؟ چه ارتباطی بین سرویس‌های جاسوسی دشمنان ایران و آژانس انرژی اتمی وجود دارد که شما را از محکوم‌کردن اقدامات تروریستی و خرابکارانه مربوط به فناوری هسته‌ای در ایران باز می‌دارد؟

دفاتر تشکل بسیج دانشجویی کل کشور در خطاب به آژانس بین المللی انرژی اتمی، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، شورای عالی امنیت ملی کشور و مجلس شورای اسلامی بیان می‌دارند، شهادت دانشمندان هسته‌ای ایران و خرابکاری‌های رخ داده در مراکز هسته‌ای را در مرحله اول متوجه آژانس انرژی اتمی و در مرحله بعد کشور‌های غربی طرف برجام و آمریکا و در آخر رژیم غاصب صهیونیستی می‌دانند.

دشمنان ایران باید بداند مانند گذشته تدوام مذاکرات هسته‌ای خصوصا با اتفاقات پیش‌آمده اخیر را به صلاح کشور و امنیت ملی ایران نمی‌دانیم، علیرغم منش صلح آمیز ایران در قبال جامعه‌ی جهانی خود را ملزم به دفاع از مولفه‌های قدرت ایران می‌دانیم و پاسخگویی متقابل و متناسب با ابعاد این دشمنی‌ها در انتظار عاملین آن خواهد بود.»

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار