به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد؛

غبارروبی گلزار شهدای دومین روستای شهید پرور کشور

همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی کارکنان حوزه هنری یزد مزار شهدای «رکن آباد» شهرستان میبد دومین روستای نمونه شهیدپرور کشور را غبارروبی، عطرافشانی و رنگ آمیزی کردند.
کد خبر: ۴۵۱۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴ - 15April 2021

به گزارش  دفاع‌پرس از یزد،  به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی کارکنان حوزه هنری استان یزد در قالب ویژه برنامه سالیانه «آسمانی‌ترین رفیق» با حضور در «بهشت رضا» روستای رکن آباد شهرستان میبد، سنگ مزار شهدای دومین روستای نمونه شهیدپرور کشور را رنگ کردند.

در این برنامه معنوی که به صورت محدود و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد، کارکنان این نهاد، ساعاتی مهمان این مردان آسمانی شدند و با غبار روبی، عطرافشانی و رنگ‌آمیزی نوشته‌های قبور مطهر لاله‌های آسمانی این گلزار، بر زنده‌نگه داشتن یاد و نام شهدا و ادامه راه آن عزیزان تأکید کردند.
 
آن‌ها همچنین با قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ شهدا یاد و خاطره لاله‌های وطن به ویژه سید شهیدان اهل قلم سیدمرتضی آوینی را گرامی داشتند و با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا تجدید بیعت کردند.
 
«محمدصادق کوچک‌زاده» رئیس حوزه هنری یزد در حاشیه این برنامه، به ارزش تاریخی و هویتی گلزار‌های شهدا اشاره و بر حفظ و نگهداری آثار شهدا تأکید کرد.
 
کوچک‌زاده با بیان اینکه شهدا زنده و ناظرند، افزود: یاد، خاطره و رنگ و بوی شهدا و رفتار، مرام و منش آن بزرگواران باید پررنگ‌تر از گذشته در زندگی ما و جامعه گسترده شود.
 
روستای رکن آباد در پنج کیلومتری شهرستان میبد واقع شده است. این روستا ۶۱ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است. در دوران جنگ تحمیلی از این دیار از هر ۳۷ نفر، یک شهید تقدیم انقلاب اسلامی شد و رکن آباد به عنوان دومین روستای نمونه شهیدپرور کشور و اولین روستای نمونه استان یزد لقب گرفت. در خاک پاک این روستا ۴۳ لاله آرمیده و مزار ۱۸ شهید دیگر از تبار این روستا در شهر‌های قم، تهران، اصفهان و کرمان قرار دارد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها