نشست هم‌افزایی فرماندهان نیروی دریایی ارتش و سپاه برگزار شد

نشست هم‌افزایی فرماندهان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور امیر دریادار حسین خانزادی و سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری در ستاد فرماندهی نیروی دریایی سپاه در بندرعباس برگزار شد.
کد خبر: ۴۵۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰ - 15April 2021

نشست هم افزایی فرماندهان نیروی دریایی ارتش و سپاه برگزار شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، نشست هم افزایی فرماندهان دو نیروی دریایی ارتش و سپاه با حضور امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از معاونان و فرماندهان دو نیرو در محل ستاد فرماندهی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بندرعباس برگزار شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: امیدواریم با تلاش هم‌افزای دو نیروی مقتدر دریایی سپاه و ارتش بتوانیم در سایه منویات و هدایت‌های مقام عظمای ولایت و رهبری و فرماندهی کل قوا مایه افتخار و عزت جهان اسلام باشیم.

دریادار خانزادی همگرایی و هم افزایی بین دو نیروی دریایی ارتش و سپاه را بسیار مهم و حساس دانست و تصریح کرد: این تعاملات موجب خنثی شدن اقدامات ناامن کننده کشور‌های فرامنطقه‌ای و حفظ امنیت پایدار در این منطقه راهبردی خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه امنیت حاکم در مناطق خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و آب‌های آزاد با حضور پیوسته و مقتدرانه نیرو‌های دریایی سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران بوجود آمده است، گفت: حضور مقتدرانه و با صلابت دو نیروی دریایی سپاه و ارتش در آب‌های آزاد باعث شده است دشمن هرگز به خود اجازه تعرض و دست درازی به مرز‌های آبی کشور را ندهد و نسبت به این واقعیت نیز مراقبت کند که در صورت هرگونه تهدید جواب دندان شکنی از جبهه عناصر مومن انقلابی و دریادل میهن اسلامی دریافت خواهد کرد.

دریادار تنگسیری نیز در این دیدار گفت: امروز همگرایی، یکدلی و تعامل وحدت آفرین بین دو نیروی دریایی ارتش و سپاه از بالاترین تا پایین‌ترین سطوح سازمانی وجود دارد و این هم افزایی و یکپارچگی، مایه افتخار و اقتدار هم افزا برای نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: این جلسات هم افزا که در فضای یکدلی و برادری اتفاق می‌افتد مایه برکت و تقویت روز افزون امنیت مرز‌های سرزمینی و فرا سرزمینی ایران اسلامی است.

در این نشست فرماندهان آخرین وضعیت آمادگی رزم و توان عملیات‌های دریایی در منطقه غرب آسیا را بررسی و بر ضرورت انتقال تجارب ارزنده و اطلاعات رزمی به یکدیگر تاکید کردند. ارزیابی آخرین وضعیت امنیتی منطقه و نیز بررسی طرح‌ها و برنامه‌های مقابله با هر گونه تهدید دشمن، از موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

در پایان این دیدار، تفاهم نامه آموزشی، اطلاعاتی و عملیاتی و ارتقاء توان رزم بین فرماندهان دو نیرو به امضا رسید.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها