یادداشت/ حجت‌الاسلام شیرازی؛

پاسداران الگوی نسل جوان هستند

فرماندهان و مسئولان سپاه بایستی همواره برای پر رنگ کردن خصلت‌های زیبایی که دارند، تلاش کنند تا چونان دیروز و امروز، در فردا نیز، الگوی نسل جوان ایران و جهان باقی بمانند.
کد خبر: ۴۵۱۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۲ - 22April 2021

پاسداران الگوی نسل جوان هستندگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌ـ حجت‌الاسلام «علی شیرازی» مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه ثارالله (ع)؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی زاده‌ی انقلاب است؛ این نهاد مقدس که در انقلاب اسلامی متولد شد، از امامِ انقلاب درس‌های بزرگی گرفت و پای منبر به مبانی و راه امام وارد شد و با تأسی به وجود مقدس حضرت سیدالشهدا (ع)، پاسدارانش را به جهاد و شهادت پیوند زد و تلاش کرد تا پیروانش مظهر انسان کامل و عبد خالص، مخلِص و مخلَص برای خدا باشند.

پاسداران نیز تلاش کردند تا همواره با حفظ ارتباط معنوی خود با نقطه مرکزی رهبری و ولایت و با رشد و ارتقاء معرفت دینی و گریز از دنیاطلبی، و تعمیق بصیرت و شناخت دشمنان، با گام‌هایی استوار در مقابل تمامی نیرنگ‌های دشمنان داخلی و خارجی و در رأس آن‌ها در برابر آمریکای جهان‌خوار و صهیونیسم غارتگر بایستند و به مقابله جدی با طرح‌های دشمنان انقلاب اسلامی بپردازند و از مبانی انقلاب و آرمان‌هایش و ارزش‌های دینی و انقلابی، خردمندانه، صمیمی و صادقانه دفاع کنند.

در ذات سپاه پاسداران و نیروهایش، حرکت و جوشش انقلابی و سریع و جهادی وجود دارد؛ این جوشش از آغاز شکل‌گیری سپاه شروع شده و تا به امروز نیز ادامه دارد. پاسداران انقلاب اسلامی همواره شوق به جهاد و شهادت و حضور در میدان‌های پرخطر و جنگ با دشمن و اهریمنان جهان را ادامه دادند و این شور و شوق ِمخلصانه و عارفانه را با عمل مجاهدانه و ایثارگرانه، پیوند زدند و مجاهدت تمام‌عیار را در جامعه ماندگار کرده‌اند.

فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز از آغاز تاکنون با مدیریتی جهادی و انقلابی، به سمت هدف‌ها و آرمان‌های انقلاب و کشور، پرشتاب پیش رفتند، موانع را در هم شکستند و دشمنان را وادار به عقب‌نشینی کردند.

شکست صدام و حزب بعث در عراق، شکست آمریکا در منطقه مانند شکست در افغانستان و عراق، شکست صهیونیست‌ها در لبنان و فلسطین، شکست تروریست‌ها در سوریه و عراق و نیز قدرت گرفتن حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن، حشدالشعبی عراق، حیدریون، زینبیون و فاطمیون و دفاع وطنی، گواهان این عرصه و سند سربلندی سپاه پاسداران هستند.

دقیقاً به همین علت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره برای جبهه استکبار، رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام و ایران، یک خطر جدی محسوب می‌شود و آنان از قدرت نظامی و معنوی و اقتدار سپاه پاسداران وحشت می‌کنند.

بندگان صالح خدا و نیکان همواره به حال پرسنل سپاه و فرماندهان غیور و شجاع آن غبطه می‌خورند؛ چون سپاه را در میدان کمک‌رسانی به مردم، پرتلاش، پر جوش و خروش، با تحرک و با نشاط و پای کار می‌بینند و همواره ناظر بر حضور سپاهی و سپاه پاسدارانی هستند که با به میدان آوردن همه توان و امکانات خود برای نجات بشریت، مستضعفان و مسلمانان جهان، گام‌های بلندی برداشته است.

همان بندگان صالح از پایوران این سپاه، خاطرات زیبایی دارند و بر این باورند که «سلیمانی‌»ها، «کاظمی‌»ها، «طهرانی‌مقدم‌»ها، «شوشتری»ها، «همدانی»ها، «همت‌»ها، «باکری»ها، «باقری»ها، «فضلی‌»ها و هزاران پاسدار مخلص این نهاد توانمند و بازوی قدرتمند نظام اسلامی، حاضرند با درک سختی‌ها و هجرت‌ها و با درک اسارت، جراحت و شهادت و با گذشتن از همه دنیای خود، راحتی و آسایش، آرامش، امنیت و عزت را برای مسلمان، مسیحی، یهودی، علوی، زیدی، شیعه و سنی به ارمغان آورند و دشمنان بشریت را سرکوب و منکوب کنند.

راز عزت و سربلندی سپاه و پاسدارانش در ایمان، تقوا، اخلاص، ایثار، تعبد، تعهد، ساده‌زیستی، ولایتمداری، شجاعت، جهاد، صبر، استقامت و در نهایت، در مرگ سرخ و شهادت است؛ رازی که بر دوست و دشمن سپاه و پاسداران، روشن و آشکار است و حتی دشمنان سپاه، پاسدار را به خاطر همین خصلت‌های زیبایش می‌ستایند؛ خصلت‌هایی که فرماندهان و مسئولان سپاه بایستی همواره برای پر رنگ کردن آن تلاش کنند تا چونان دیروز و امروز، در فردا نیز، الگوی نسل جوان ایران و جهان باقی بمانند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها