همزمان با هفته «هنر انقلاب اسلامی» صورت گرفت؛

ادای احترام کارکنان حوزه هنری یزد به مقام نوجوان‌ترین شهید دفاع مقدس

کارکنان حوزه هنری یزد، به مقام نوجوان‌ترین شهید دفاع مقدس ادای احترام و با آرمان‌های شهدا و انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.
کد خبر: ۴۵۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵ - 17April 2021

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، کارکنان حوزه هنری استان یزد به مناسبت هفته «هنر انقلاب اسلامی»، با حضور در گلزار شهدای «شهیدیه» شهرستان میبد، به مقام والای شهید «محمدحسین ذوالفقاری» نوجوان‌ترین شهید دفاع مقدس و دیگر شهدای آرمیده در این گلزار ادای احترام کردند.

این آیین نورانی و معنوی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار و مزار مطهر شهید «ذوالفقاری» و سایر شهدای این گلزار و همچنین مزار آیت‌الله حاج شیخ «محمد ابراهیم اعرافی» امام جمعه فقید میبد، غبارروبی و عطرافشانی شد.

حاضران همچنین با قرائت فاتحه یاد و خاطره لاله‌های آسمانی را گرامی داشتند و ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی بر تداوم مسیر روشن شهدا تأکید کردند.

«شهیدیه» از پرجمعیت‌ترین محله‌های «میبد» به شمار می‌آید. این محله در دهه ۱۳۶۰ شمسی به علت تعداد زیاد شهدایش (۷۲ شهید) به «شهیدیه» مزین شد.

خردسال‌ترین شهید دفاع مقدس (شهید محمد حسین ذوالفقاری) در این دیار پرورش یافته است. وی کم‌سن‌ترین شهید دفاع مقدس در عرصه رویارویی مستقیم با دشمن بعثی در جبهه‌های حق علیه باطل است، دانش آموز ۱۲ ساله‌ای که در مقطع اول راهنمایی پس از چندین مرتبه حضور خالصانه و مجاهدانه در مناطق عملیاتی در تاریخ ۲۸ دی سال ۱۳۶۰ در منطقه شوش به برادر شهیدش پیوست. علیرضا ۵۰ روز زودتر به فیض شهادت نائل آمده بود.

مستند «زمستان آن سال‌ها»؛ روایت زندگی شهید «محمدحسین ذوالفقاری» به نویسندگی و کارگردانی «احمد صراف یزد» به همت حوزه هنری استان یزد در سال ۱۳۹۲ در شهرستان میبد تولید شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها