به دلیل عدم توافق برای تشکیل کابینه انجام شد؛

التماس نتانیاهو به سران احزاب راستگرا برای تشکیل کابینه

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که تا این لحظه از توافق با سران دیگر احزاب راستگرا برای تشکیل کابینه عاجز مانده است، با برگزاری جلسه‌ای سعی کرده تا نظر مساعد این افراد را به هر نحو ممکن جلب کند.
کد خبر: ۴۵۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰ - 17April 2021

التماس نتانیاهو به سران احزاب راستگرا برای تشکیل کابینهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جروزالیم پست نوشت: در جلسه‌ای که به میزبانی معاون وزیر بهداشت یوآو کیش (از حزب لیکود) برگزار شد، بنیامین نتانیاهو از سران احزب راستگرا خواست تا در تشکیل کابینه ناسیونالیستی به او بپیوندند.

در این جلسه نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با «نفتالی بنت» رئیس حزب یمینا، «گدعون ساعر» رئیس حزب امید نو و «بزالل اسموتریچ» از سران احزاب مذهبی گفت‌وگو‌هایی را برای تشکیل کابینه انجام داده است.

در این جلسه نتانیاهو بیش از همه بر روی ساعر تمرکز داشته و خطاب به وی گفته است: لیکود خانه شماست. شما در اینجا رشد کرده اید و با آغوش باز از شما استقبال می‌کنیم. اکنون زمان تشکیل یک کابینه چپگرا نیست. با ما همراه باشید تا یک کابینه راستگرا با ثبات ایجاد کنیم که برای تضمین و ثبات آینده خود به آن نیاز داریم.

از سوی دیگر هرچند نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با واگذاری دو وزارت جنگ و خارجه به حزب یمینا به ریاست نفتالی بنت موافقت کرده، اما به نظر می‌رسد که مذاکرات میان آن‌ها به بن‌بست رسیده و نگرانی‌ها میان اعضای حزب لیکود درباره رفتن به سمت برگزاری انتخابات برای پنجمین بار بیشتر شده است.

در همین راستا، «شالوم یروشالمی» کارشناس مسائل سیاسی در وبسایت «زمان اسرائیل» گفت که مذاکرات میان نتانیاهو و بنت قطع شده است.

وی در این باره به نقل از یک منبع نزدیک به نفتالی بنت افزود: پس از چهار دیدار میان بنت و نتانیاهو، پیشرفتی در مذاکرات تشکیل کابینه صورت نگرفته است و تنها مورد اختلافی چرخش (تناوب) نخست‌وزیری میان آن‌ها است، طوری که نتانیاهو مخالف نخست وزیری تناوبی است و در مقابل نفتالی بنت حاضر به چشم‌پوشی از این مسئله نیست.

طبق این گزارش، بنت همچنان حاضر به دادن تعهد به نتانیاهو مبنی بر عدم ائتلاف با گدعون ساعر رئیس حزب امید نو در تلاش برای تشکیل دولت بر پایه اردوگاه مخالف نتانیاهو نیست.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها