نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد؛

عملکرد موفق ارتش در افزایش قدرت بازدارندگی کشور

حجت‌الاسلام شاهرخی گفت: ارتش جمهوری اسلامی در جهاد خودکفایی و بالا بردن قدرت بازدارندگی در مقابل دشمن بسیار موفق عمل کرده است.
کد خبر: ۴۵۱۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳ - 17April 2021

ارتش جمهوری اسلامی در بالا بردن قدرت بازدارندگی در مقابل دشمن بسیار موفق است

به گزارش دفاع‌پرس از  خرم‌آباد، حجت‌الاسلام «سید احمدرضا شاهرخی» نماینده ولی فقیه در لرستان ظهر امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان لشکر ۸۴ پیاده لرستان که به مناسبت روز ارتش انجام گرفت، ضمن تبریک روز ارتش و گرامیداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی و لشکر ۸۴ پیاده لرستان در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: ماه رمضان ماه نور و ماه مهمانی خداست، خداوند می‌خواهد این سفره معنوی را بگستراند تا بندگانش به رشد معنوی برسند و به ما توفیق بدهد که بهره کافی را از این ماه ببریم.

وی با بیان اینکه از گذشته بدنه ارتش از جوانان مسلمانی که تربیت یافته خانواده‌های مسلمان بودند، تشکیل شده بود، افزود: همه ما از قبل از انقلاب افرادی را در ارتش می‌شناختیم که اهل نماز و عبادت بودند و زمانی که ندای امام راحل را شنیدند به ندای ایشان لبیک گفتند و رهنمود‌های حکیمانه امام راحل را هضم کردند.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: علی‌رغم اینکه ژنرال «هایزر» ماموریت داشت که ارتش را در راستای نظام سلطه حفظ کند تا از آن به عنوان ابزاری برای تقابل با مردم استفاده کنند، اما موفق نشد و بدنه اصلی ارتش در مقابل مردم ایستادگی نکرد و در همان روز‌های اول به ملت پیوست و بیعت همافران نیروی هوایی در روز ۱۹ بهمن ۵۷ بیانگر این مطلب است.

وی بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی باز دشمن ساکت ننشست و با کودتا‌های طراحی شده قصد داشت که ملت ایران و ارتش مردمی آن را به چالش بکشاند، اما حمایت‌های امام راحل از ارتش مانع از این دسیسه‌ها شد و ارتش بدنه و اقتدار خود را حفظ کرد و خوشبختانه درکنار مردم به خوبی نقش خود خود را ایفا کرد.

حجت‌الاسلام شاهرخی گفت: بنده در مناطق عملیاتی با افتخار در خدمت ارتشیان بوده‌ام در مناطق جنوب در یگان‌های و لشکر‌های ۹۲ و ۲۱ حمزه ارتش با تمام وجود حس کردم که ایمان و اعتقاد نیرو‌های ارتشی، ذاتی است.

وی با بیان اینکه مزدوران آمریکا شعار انحلال ارتش را سر دادند، تصریح کرد: پس از شعار انحلال ارتش توسط دشمنان، امام راحل با دوراندیشی ایستادگی کردند و در ۲۸ فروردین پیامی مبنی بر اینکه ملت و ارتش برادر هستند را صادر کردند؛ بر اساس این پیام مردم باید حرمت ارتش را نگه دارند و ارتش نیز باید تمام مجاهدت خودش را برای حفظ ملت و مرز‌های کشور به کار بگیرد که این نشان از ملتزم بودن ارتش ملت در برابر دشمنان بود.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: ما در ارتش نیرو‌های زیادی چون شهیدان فکوری، بابایی و صیاد، و در لشکر ۸۴ نیز شهدایی همچون شاهمراد نقدی، شهید فتح‌الهی و همچنین امیر سرتیپ بیرانوند را دیدیم که هرکدام خودشان به تنهایی می‌توانند الگویی شایسته برای جوانان ما باشند.

وی اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی در شمال و شمال غرب و جنوب و تمامی مرز‌ها ارتش برای دفاع از مرز‌های کشور از گذشته تاکنون حضور دارند و خوشبختانه در این رشادت‌ها لشکر ۸۴ نیز همواره پیشرو بوده است به طوری که در عملیات فتح‌المبین لشکر ۸۵ مسیر ارتباطی لشکر ۱۰ را از عراق از کار انداخت و توپخانه لشکر‌های عراق را تصرف کرد و برگ زرینی بر جا گذاشت و امروز نیز الحمدلله لشکر ۸۴ با پیشینیه درخشان همچنان پیشتاز و آماده به کار است.

حجت‌الاسلام شاهرخی افزود: ارتش جمهوری اسلامی در جهاد خودکفایی و بالا بردن قدرت بازدارندگی در مقابل دشمن بسیار موفق است.

وی عنوان کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر تقویت ایمان، خویشتن‌داری، رشد و کمال کارکنان و فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی، سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی در استان لرستان تاکنون در این زمینه بسیار خوب نقش‌آفرینی کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن استان لرستان خوشبختانه نیرو‌های مسلح و ارتش جمهوری اسلامی در استان لرستان جهت مقابله با این ویروس منحوس در محرومیت‌زدایی و تهیه بسته‌های معیشتی در کنار نیرو‌های جهادی و انقلابی بسیار خوش درخشیدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار