دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی/ روایتی از آشپزخانه‌های اطعام مهدوی

کمیته امداد امام خمینی (ره) با همکاری دیگر دستگاه‌ها و یگان‌های نظامی با لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای طرح مواسات، همدلی و کمک‌های مومنانه وارد میدان شد و با اجرای پویش ایران همدل اقدام به توزیع غذای گرم و بسته‌های معیشتی بین نیازمندان کرد.
کد خبر: ۴۵۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۰ - 19April 2021

لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی/ روایتی از آشپزخانه‌های اطعام مهدویگروه اجتماعی دفاع‌پرس: حضرت امام خامنه‌ای در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت نیمه‌ی شعبان با اشاره به مشکلاتی که به‌خاطر کرونا برای برخی مردم پیش آمده، فرمودند: «ماه رمضان، ماه انفاق و ایثار و کمک به مستمندان است؛ چه خوب است که یک رزمایش گسترده‌ای در کشور به وجود بیاید برای مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا که این اگر اتّفاق بیفتد، خاطره‌ی خوشی را از امسال، در ذهن‌ها خواهد گذاشت.»

پس از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی دستگاه‌های مختلف از جمله کمیته امداد که وظیفه ذاتی آن ارائه خدمات به نیازمندان است وارد میدان شد؛ در کمیته امداد برای کمک به نیازمندان طرح ایران همدل راه‌اندازی شد.

در این طرح با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و راه‌اندازی آشپزخانه‌های اطعام مهدی و اطعام حسینی بین نیازمندان غذای گرم و بسته معیشتی توزیع شد؛ کمک‌های کمیته امداد به گونه‌ای بود که با کمک ارتش، سپاه و بسیج بسته‌های معیشتی به دورترین نقاط کشور رسید.

سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با اشاره به راه‌اندازی پویش ایران همدل و مشارکت مردم و نهادهای مختلف در این پویش، اظهار داشت: سال گذشته هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان کمک نقدی جمع‌آوری و چهار میلیون بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

وی با بیان اینکه اطمینان داریم در مرحله سوم پویش ایران همدل رکورد جدیدی از مشارکت مردمی برای کمک به محرومان خواهیم داشت، گفت: مراکز اطعام مهدوی و افطاری ساده در ماه مبارک رمضان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دوباره راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس کمیته امداد گفت: در سال گذشته و با اجرای طرح‌های اطعام مهدوی و اطعام حسینی بیش از ۲۷ میلیون وعده غذای گرم به خانواده‌های نیازمند ارائه شد.

بختیاری با اشاره به تشکیل ستاد سومین مرحله پویش ایران همدل تاکید کرد: این پویش با محوریت پایگاه اطلاع‌رسانی موسسه پژوهشی، فرهنگی انقلاب اسلامی khamenei.ir و با همکاری کمیته امداد و دیگر نهادها اجرا خواهد شد.

رئیس کمیته امداد ضمن دعوت از مردم، خیران و همه نهادها و دستگاه‌های مسئول برای پیوستن به مرحله سوم پویش ایران همدل، تاکید کرد: مردم نیکوکار ایران اسلامی می‌توانند برای ارائه کمک‌های خود به اقشار نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا از طریق شمارگیری کد دستوری #۱۴* یا شماره کارت ۶۲۷۷۶۰۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ اقدام کنند.

بختیاری اظهار داشت: همچنین پایگاه‌ها و مراکز کمیته امداد در سراسر کشور و مراکز نیکوکاری آماده دریافت کمک‌های مردمی در سومین مرحله پویش ایران همدل هستند.

راه اندازی نخستین مرکز اطعام مهدوی در استان تهران

مجید باجلان، رئیس ستاد مرکزی اطعام مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با بیان اینکه سال گذشته هزار و ۷۰۰ آشپزخانه در طرح اطعام مهدوی راه‌اندازی شد، اظهار داشت: بیش از ۱۱۰ هزار نیروی داوطلب در این آشپزخانه‌ها فعالیت کردند و امیدواریم در ماه مبارک رمضان امسال تعداد مراکز اطعام مهدوی و افطاری ساده به سه هزار مرکز برسد.

وی با اشاره به اینکه در طول ماه رمضان گذشته ۱۲ میلیون پرس غذای گرم میان نیازمندان توزیع شد، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری این تعداد به ۲۵ میلیون وعده غذای گرم برسد و همچنین مشارکت ۳۰۰ هزار نیروی داوطلب و جهادی را در طرح اطعام مهدوی شاهد باشیم.

باجلان با تأکید بر اینکه تمام مراکز اطعام مهدوی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌اند، اضافه کرد: با توجه به شیوع موج چهارم بیماری کرونا در کشور، کمک به هموطنان آسیب‌دیده از این ویروس منحوس مورد تأکید کمیته امداد است و به همین منظور از هموطنان نیکوکار دعوت می‌کنیم پرشورتر از سال گذشته در طرح اطعام مهدوی و افطاری ساده مشارکت کنند.

تبدیل چالش‌ها به فرصت‌ها، ماموریت بسیج است

سردار زهرایی، مسؤول سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به مشارکت همه‌جانبه این نهاد در سومین مرحله پویش ایران همدل، گفت: همکاری در این پویش یک امر تکلیفی و جزو وظایف ذاتی بسیج است.

وی به آسیب‌های کرونا برای اقشار محروم کشور اشاره کرد و افزود: تبدیل چالش‌ها به فرصت‌ها، ماموریت بسیج است و امیدواریم با همراهی همه بسیجیان کشور شاهد یک خیزش مردمی در کمک به نیازمندان در طول ماه مبارک رمضان باشیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار