نگاهی به زندگی شهید «محمد افخمی»

شهید «محمد افخمی» فرزند حسین پنجم مهر ۱۳۴۳ هجری شمسی در شهرستان اردکان متولد شد و در ۲۲ مرداد ۱۳۶۴ در پاوه هنگام شناسایی منطقه دشمن به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۵۱۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۹ - 23April 2021

نگاهی به زندگی شهید «محمد افخمی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، شهید «محمد افخمی» فرزند حسین در پنجم مهر ماه سال ۱۳۴۳ هجری شمسی در شهرستان اردکان در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود.

در دوران کودکی بسیار خوش اخلاق و مهربان بود. دوران تحصیل ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت طی کرد. در ایامی که محصل بود بیشتر به فکر درس خواندن بود و از نظر اخلاقی در بین دیگران شاخص بود و با والدین خود مهربان و در کار‌ها به آن‌ها کمک می‌کرد.

علاقه بسیاری نسبت به بسیج داشت و هرکاه کسی از بسیج و سپاه بدگویی می‌کرد ناراحت می‌شد، جلوی او می‌ایستاد و مقاومت می‌کرد. پس از سوّم راهنمایی درس را رها و با توجّه به علاقه شدیدی که به سپاه داشت، وارد سپاه پاسداران شد و رسماً لباس مقدّس پاسداری پوشید.

شهید افخمی در کار‌های کشاورزی به پدر خود کمک می‌کرد و گاه گاهی مشغول بنّایی می‌شد.

با شروع جنگ تحمیلی، شهید افخمی بر خود فرض دانست که برای دفاع از کیان اسلام و میهن اسلامی خود در برابر دشمنان مقاومت کند. در این راستا شهید افخمی در چهار نوبت در سال‌های ۱۳۶۲،تا  ۱۳۶۴ در جبهه حضور فعال داشت و با رشادت‌ها و شایستگی‌هایی که از خود نشان داد به عنوان مسئول محوردر لشکر ثارالله انتخاب شد و مسئولیّت معاون گردان را بر عهده گرفت و جمعی از رزمندگان را در جبهه‌ها رهبری کرد.

شهید افخمی ۲۲ مرداد ۱۳۶۴ در منطقه پاوه هنگام شناسایی منطقه دشمن بود که با اصابت ترکش به شهادت رسید .

در قسمتی از وصیت‌نامه شهید افخمی آمده است:

«به برادران دینی خود، توصیه می‌کنم که شما وارث اسلحۀ از دست افتادۀ من هستید.»

پیکر پاکش پس از تشییع با شکوه توسط مردم شهید پرور اردکان در بهشت شهدای اردکان در کنار همسنگران شهیدش به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار