دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

سردار حجازی؛ از حضور در کردستان تا جبهه‌های مقاومت

سردار حجازی از کردستان تا جبهه‌های مقاومت همواره برای دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی حضوری فعال داشت؛ به همین مناسبت خبرگزاری دفاع مقدس ضایعه عروج شهادت‌گونه این سردار سپاه اسلام را به فرمانده معظم کل قوا و نیرو‌های مسلح کشورمان تسلیت می‌گوید.
کد خبر: ۴۵۱۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶ - 18April 2021

سردار حجازی از حضور در کردستان تا جبهه‌های مقاومتبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «سید محمد حسین‌زاده حجازی» که جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و از اعضای هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) بود، در سال ۱۳۳۵ در اصفهان زاده شد و تحصیلات خود را تا دریافت مدرک دیپلم متوسطه در این شهر سپری کرد و از ابتدای وقوع انقلاب و با تأسیس سپاه پاسداران به عضویت این نهاد درآمد.

وی در سال‌های اولیه انقلاب در مناطق آشوب‌زده کردستان و آذربایجان غربی حضور داشت و پس از مهار ناآرامی‌های کردستان توسط نیروی مسلح کشورمان و با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، به جبهه‌های جنوب عزیمت کرد و در طول سال‌های دفاع مقدس، به سازماندهی و اعزام نیرو‌های مردمی اشتغال داشت و حتی در دوره‌ای مسئول اعزام نیرو به جبهه‌های جنوب بود.

وی علاوه بر این مدتی نیز مسئولیت ستاد سپاه منطقه دوم کشور را برعهده داشت و تا پایان جنگ در جایگاه‌های جانشین فرمانده سپاه منطقه چهارم، جانشین فرمانده قرارگاه سلمان در جبهه‌های میانی و غرب، جانشین فرمانده قرارگاه قدس سپاه به ایفای مسئولیت پرداخت.

سردار حجازی پس از پایان جنگ در سمت هایی، چون معاون هماهنگ‌کننده و معاون نیروی انسانی نیروی مقاومت بسیج و در فاصله سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۶ فرماندهی نیروی مقاومت بسیج را برعهده داشت. همچنین از ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۷ رئیس ستاد مشترک سپاه پاسداران و از ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۸ جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بود.

وی در تیرماه ۱۳۸۷ به‌عنوان جانشین قرارگاه ثارالله (ع) معرفی شد و یک سال بعد یعنی از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ به ستاد کل نیرو‌های مسلح رفت و مسئولیت معاونت آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی را عهده دار شد و از سال ۱۳۹۳ با شکل گیری جبهه مقاومت در کنار سردار قاسم سلیمانی در این جبهه‌ها حضور داشت تا اینکه سردار حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسید.

شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه موجب شد تا جانشین وی یعنی سردار قاآنی به فرماندهی این نیرو منصوب شود؛ بدین ترتیب با انتصاب سردار قاآنی به این سمت، سردار حجازی نیز از دی ۱۳۹۸ به جانشینی این نیرو منصوب شد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها