توصیه شهید سردار حجازی؛

چگونه «حاج قاسم سلیمانی» شویم؟ + فیلم

سردار حجازی در صحبت‌های خود به ویژگی‌های سردار سلیمانی و اینکه چگونه می‌توانیم‌ مثل او شویم اشاره می‌کند.
کد خبر: ۴۵۲۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۴ - 21April 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران روز ۲۹ فروردین در پی عارضه قلبی درگذشت. وی متولد سال ۱۳۳۵ در اصفهان بود که با تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ به عضویت این نهاد انقلابی در آمد. در پی ایجاد ناآرامی‌های غرب کشور به مناطق کردستان و آذربایجان رفت و با شروع جنگ تحمیلی به جبهه‌های جنوب منتقل شد.

چگونه شهید سلیمانی شدن از زبان سردار حجازی+ فیلم

در طول این دوران او مسوولیت ستاد سپاه منطقه دوم کشور را برعهده داشت، همچنین فرماندهی منطقه چهارم، جانشینی فرمانده قرارگاه سلمان در جبهه‌های میانی و غرب و جانشینی فرمانده نیروی قدس سپاه ر ا در کارنامه خود دارد.

سردار حجازی پس از پایان جنگ در سمت‌هایی چون معاون هماهنگ‌کننده و معاون نیروی انسانی نیروی مقاومت بسیج و در فاصله سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۶ فرماندهی نیروی مقاومت بسیج را برعهده داشت. همچنین از ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۷ رئیس ستاد مشترک سپاه پاسداران و از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۸ جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بود.

وی در تیر سال ۱۳۸۷ به‌عنوان «جانشین قرارگاه ثارالله (ع)» معرفی شد و یک سال بعد یعنی از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ به ستاد کل نیرو‌های مسلح رفت و مسئولیت معاونت آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی را برعهده گرفت. وی پس از شهادت سردار سلیمانی در دی سال ۱۳۹۸ با حکم سردار سلیمانی به جانشینی فرمانده نیروی قدس سپاه منصوب شد.

در فیلم پیش رو، سردار حجازی در صحبت‌هایی به ویژگی‌های شهید سلیمانی پرداخته و به اینکه چگونه می‌توان شهید سلیمانی شد اشاره کرده است.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار