یادداشت/ بهزاد پورمحمد

کرونا و یادگاران دفاع مقدس

وای بر ما، وای بر ما که به فکر یادگاران دفاع مقدس نیستیم و چه عزیزانی که به خاطر سوء مدیریت‌ها طی دوران کرونا از دست دادیم، چه خانواده‌های محترمی که با آبرو زندگی کردند و فردی از خانواده خود را از دست دادند. مدیریت بحران کرونا، مدیریت آماری و شعار نیست، مردان عمل می‌خواهد و مردان میدان.
کد خبر: ۴۵۲۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹ - 21April 2021

کرونا و یادگاران دفاع مقدسبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس یک ملت در برابر یک جهان مدعی حقوق بشر، باعث شد تا فرزندان غیور این خاک و بوم، با دست خالی و خالصانه و بدون چشم‌داشتی از وطن، مردم و آرمان‌های خود دفاع کنند و سرافراز پیش نسل آینده باشند.

اینان درس‌آموختگان اسلام ناب محمدی (ص) و مکتب حسین (ع) بودند که رفتن‌شان شهادت و در طبق اخلاص گذاشتن جان عزیزشان برای حفاظت از خاک وطن، مردم بی‌پناه و دفاع از آرمان‌های به ارمغان داشته از تاریخ گذشته و ماندگار ایران بود.

بله رفتند و مادران، پدران، خواهران و برادران خود را داغ‌دار کردند، ولی غیرت و مردانگی خود را نفروختند و ماندند آن‌هایی که بازماندگان همین جنگ نابرابر بودند، با اثرات شیمیایی به ارمغان رسیده از همین مدعیان حقوق بشر و اثرات جسمی و روحی ناشی از دفاع از وطن.

ماندند ولی خسته نشدند چون از گوشت و پوست همین مردم عزیز ایران اسلامی بودند، نه مثل عده‌ای خاص همانند دوران دفاع مقدس به‌جای حضور در میدان و یا پشتیبانی از جنگ، همراه مردم نبودند، شعار می‌دادند و ثروت‌اندوزی کردند و یا محیط امن خارج از وطن را ترجیح دادند و نه مثل عده‌ای به دنبال فریب مردم و سکانداری حکومت، اینان مردان بی‌ادعایی بودند که یا رفتند و خالصانه شهید شدند و یا ماندند و غریبانه در کنار مردم زندگی کردند و حامی مردم بودند.

جوانان ارزشمندی که بهترین دوران جوانی خود را در مناطق جنگی سپری کرده و زندگی با مردم و حمایت از آن‌ها را به زندگی همچون زندگی آقازاده‌ها و مفسدان اقتصادی ترجیح دادند و می‌دهند. آن‌هایی که ماندند نیز خستگی در تن‌شان نیست، هرجا سیل، زلزله، کرونا و... بود اینان به میدان آمده و به‌عنوان مردان عمل و مردان میدان، چه آبروهای رفته‌ای از دولت را که نخریدند.

هر چند بیش از یک‌سال و اندی از شیوع بیماری کرونا در ایران می‌گذرد و به‌خاطر سوءمدیریت  مسئولان و استفاده از روش‌های سعی و خطا و گفتار درمانی و بیان شعارهای بی‌پایه، مردم از همه لحاظ در مشقت و سختی هستند و هر روز تعدادی از هموطنان عزیز ما یا جان خود را از دست داده و یا مبتلا به این بیماری می‌شوند و عده‌ای نیز به تدریج به علت عدم رسیدگی مناسب و یا عدم توان مالی کافی جان خود را از دست می‌دهند و دولت به‌جای تدبیر راهکارهای اساسی و اقدامات مناسب و امید دادن به مردم با بی تدبیری و ناامیدکردن مردم را خسته کرده است.

بله آمار کرونا در کشور ما به نسبت توانمندی علمی و تجربی بالا هست، نباید خودمان را گول بزنیم، دلیلش هم برای مردم خیلی روشن و مبرهن هست، علت آن چیزی نیست، به‌جز سوء‌مدیریت و بی‌تدبیری دولت در مقابله عملی با کرونا و جایگزینی گفتار درمانی بجای اقدامات ریشه‌ای پیشگیرانه و مقابله‌ای مناسب، مدیریت بحران کرونا شده است مدیریت آمار کرونا!.

اگر به موقع جلوی همین رانت‌ها و مفسدان اقتصادی را می‌گرفتیم، با قاطعیت می‌توان گفت ارقام نجومی پول‌های بادآورده ناشی از رانت‌ها، ارزهای دولتی اعطا شده به خواص، منابع ناشی از حیف و میل بیت‌المال قطعا پاسخگوی تأمین حداقل نیاز درمانی و پیشگیرانه جامعه (که آن‌هم باید توسط دولت در زمان مناسب و به موقع انجام می‌شد) یعنی تهیه و تأمین واکسن کرونا، به تأخیر نمی‌افتاد، تا مردم عزیز ما در معرض خطر قرار گیرد و تعداد زیادی از هموطنان ما جان خود را همواره از دست بدهند.

قطعاً مردم خوب شاهد هستند که در صحنه عمل همین یادگاران دفاع مقدس و درس آموختگان مکتب آن‌ها پیش‌قراولان مقابله با بیماری کرونا هستند، همین بسیجیانی که با وجود اثرات شیمیایی، روحی و جسمی ناشی از جنگ در میدان عمل بوده و پابه‌پای کادر درمان حافظ و پشتیبان مردم ارزشمند خود هستند. چگونه ممکن است، آسیب‌پذیرترین افراد جامعه که در تن و جان خود اثرات شیمیایی و جسمی ناشی از جنگ را به همراه دارند، باز خود را در معرض خطر قرار داده، تا جان مردم و بیماران حفظ و آبروی دولت مردان نیز حفظ کرد.

شاید من و شما عزیزی و یا عزیزانی از خانواده، بستگان، دوستان و آشنایان خود را در اثر کرونا به‌خاطر سوء مدیریت دولت از دست داده باشیم، هیچ‌گاه مروری بر آمار کشته‌شدگان ناشی از کرونا که جانباران و یادگاران دفاع مقدس بودند و به همراه خود اثرات شیمیایی، جسمی و روحی ناشی از جنگ را به ارمغان داشتند، را داریم.

آیا این‌ها جزو افراد آسیب‌پذیر جامعه نیستند که باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرند؛ پس چرا این‌ها در ویلاهای لاکچری شعار نمی‌دهند و خون مردم را نمی‌مکند و هنوز مردان عمل و مردان میدان مقابله با کرونا هستند، آیا این‌ها نمی‌توانستند همچون سیلبرتی‌ها و آقازاده‌ها با یک سفر خارجه از واکسن کرونا بهره‌مند شوند و یا مانند اعضای شورای شهر فلان شهر کشور و یا فلان موسسه ظاهراً خیریه و یا فلان مدیر  و یا... نمی‌توانستند از پارتی و رانت و پول‌های بادآورده استفاده کنند و خود را یا با واکسن ایمن کنند و یا در میدان عمل نباشند و هر از چند گاهی در انظار عموم ظاهر شوند و گفتار درمانی کنند و شعار داده و مردم را فریب بدهند؟!

وای بر ما، وای بر ما که به فکر یادگاران دفاع مقدس نیستیم و چه عزیزانی که به خاطر سوء مدیریت‌ها طی دوران کرونا از دست دادیم، چه خانواده‌های محترمی که با آبرو زندگی کردند و به‌خاطر شعار درمانی دولت، فردی از خانواده خود را از دست دادند. عزیزان مدیریت بحران کرونا، مدیریت آماری و شعار نیست، مردان عمل می‌خواهد و مردان میدان.

ایران مقتدر بوده چون رهبر فرزانه‌ای همچون حضرت آقا دارد، ایران مقتدر خواهد ماند چون یادگاران دفاع مقدس و درس آموخته‌های مکتب این عزیزان زیادند، ایران با مردمش زنده بوده و زنده خواهد بود نه با دولتش. دولت‌ها مستأجران مردم هستند، مردم می‌مانند و دولت‌ها خواهند رفت. درود بر شرف مردم که سختی‌های زیادی را تحمل کردند، ولی آبرو و ریشه خود را از دست ندادند، پس از مردم باید درس بگیریم و از گفتار درمانی و فریب آن‌ها پرهیز کنیم.

در پایان جا دارد، از همه یادگاران دفاع مقدس و تک‌تک عزیزانی که از این مردم نجیب، فهیم و ارزشمند، در دوران کرونا جان خود را به‌خاطر سوء مدیریت‌ها از دست دادند یادی کنیم، روح‌شان شاد، یادشان گرامی باد. و نیز از همه عزیزانی هم که خالصانه در عرصه‌های مختلف بهداشتی، درمانی، مدیریتی، اقتصادی و اجتماعی یار و یاور مردم بودند، تشکر و قدردانی کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها