قانونگذار عراقی:

تعیین سقف زمانی برای پایان حضور نیرو‌های خارجی ضروری است

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق بر ضرورت تعیین نوع سلاح‌های وارداتی به این کشور و سازوکار همکاری با آمریکا تأکید کرد.
کد خبر: ۴۵۲۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵ - 21April 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «علی الغانمی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تعیین نوع سلاح‌های وارداتی به عراق و سازوکار همکاری با آمریکا برای حمایت از نیرو‌های امنیتی را ضروری خواند.

وی اظهار داشت که مجلس نمایندگان عراق در حضور «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر سابق این کشور، طرح اخراج نیرو‌های خارجی از عراق را تصویب کرد و لذا اجرای این مصوبه الزامی است.

طبق گزارش شبکه النشره، این عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت که برگزاری جلسات مذاکره بین عراق و آمریکا درباره پرونده‌های امنیتی و مسائل راهبردی و نیز تشکیل کمیته‌های مستقیم تنها به موضوعات آموزشی، بهداشتی و ... منحصر شده است.

وی همچنین بر ضرورت تعیین سقف زمانی برای پایان دادن به حضور نیرو‌های خارجی در عراق تأکید کرد.

آمریکا دی ماه سال پیش در اقدامی تروریستی سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس الحشد الشعبی را به همراه نیرو‌های همراه آن دو در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داد و به شهادت رساند. پارلمان عراق در واکنش به این اقدام، طرح اخراج نظامیان آمریکا از این کشور را به تصویب رساند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها