فرمانده سپاه امام رضا (ع) در ارتباط تصویری با بسیجیان استان:

دشمن می‎خواهد مردم را از حضور در انتخابات دلسرد کند

سردار «نظری» گفت: معاندین به جد تلاش می‌کنند تا در ایام پیش رو مردم را از حضور در انتخابات دلسرد کنند درحالی‌که هنوز هم مردم می‌توانند با انتخاب اصلح‌ترین فرد مبتنی بر ملاک‌های تبیین شده توسط رهبر معظم انقلاب، دولت جوان انقلابی را محقق و شرایط را تغییر دهند.
کد خبر: ۴۵۲۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹ - 21April 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ پاسدار «یعقوبعلی نظری» فرمانده سپاه امام رضا (ع) در ارتباط تصویری زنده با فرماندهان و اعضای شورای پایگاه‌های مقاومت بسیج خراسان رضوی اظهار داشت: خانواده بزرگ بسیج به صورت یکپارچه در یک مسیر حرکت می‌کند و آن خدمت به انقلاب و کمک به تعالی نظام اسلامی است.

وی افزود: برای رفع مشکلات فعلی کشور، باید پایگاه‌ها به معنای واقعی کلمه فعالیت خودجوش داشته باشند. جوشش فکری در جامعه فرماندهان بسیج با شناخت روشن از تحولات و مسائل پیرامونی آغاز می‌شود و می‌تواند سرآغاز تحولات مثبت و مفید باشد. این مسائل پیرامونی از شناخت مسائل مربوط به خانواده‌ها، محلات و جامعه آغاز می‌شود و تا شناخت حقایق و لایه‌هایی پنهان دشمنان فرا منطقه‌ای قابل تسری یافتن است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با بیان اینکه اگر طراوت فکری در متن و بطن یک پایگاه بسیج وجود داشته باشد، آن پایگاه در مسیر تعالی و رشد پیشروتر خواهد بود، خاطرنشان کرد: بسیجیان همان‌طور که منتظر محتوای عقیدتی سیاسی از سازمان‌های بالادستی نمی‌مانند و خودشان با رصد اخبار و فضای مجازی و بصیرت انقلابی، به شناخت روشن از وقایع جهان دست می‌یابند، در عرصه‌های جهادی و عملیاتی دیگر هم باید همین خودجوشی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: نباید خودمان را منحصر در بودجه و امکانات سازمانی بدانیم. خودجوشی در اقدام نیز ازجمله نیازهای ضروری پایگاه‌های بسیج است و باید پس از احصای مشکلات و رصد وضعیت، آتش به اختیار عمل کرد و الزامات اقدامات انقلابی را فراهم نمود. می‌توان از ظرفیت‌های درونی جامعه بسیجیان به‌ گونه‌ای استفاده کرد که بسیاری از اهداف فقط با هم‌افزایی و روحیه جهادی و انقلابی محقق شود و به عبارت دیگر، پایگاه بیش از آن که وابسته به خارج باشد، به خود متکی شود.

نظری با تأکید بر ضرورت تمرکز پایگاه‌ها بر تسهیل شرایط معیشتی برای مردم تصریح کرد: سلسله‌مراتب فرماندهی در حوزه‌ها و نواحی بسیج نباید مانع پیشرفت و تعالی بسیجیان پایگاه‌ها باشند. این سلسله‌مراتب رویکرد سازنده و تسهیل‌کننده دارد و فقط تعیین‌کننده چهارچوب‌هاست. به ‌طور مثال، در مشهد حدود 6 هزار پایگاه بسیج وجود دارد که اگر هر پایگاه به صورت خودجوش و آتش به اختیار فقط 20 بسته معیشتی تهیه و در بین نیازمندان محلات توزیع کند، در ماه مبارک رمضان بالغ بر 120 هزار بسته معیشتی توسط جامعه بسیج استان تهیه و توزیع شده است که اقدام بسیار مبارکی خواهد بود.

بسیج همواره یک‌قدم از دشمن جلوتر است

فرمانده سپاه امام رضا (ع) در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین توطئه‌های دشمنان برای استفاده از فضای مجازی پیش از انتخابات ریاست جمهوری آینده پرداخت و گفت: دشمنان درصدد هستند که با تشکیلات سازی در فضای مجازی، میدان حقیقی را به تصرف درآورند و از ارتباطاتی که در شبکه‌های اجتماعی به وجود می‌آورند، در بزنگاه‌های خاص فضای حقیقی استفاده کنند.

وی ابراز داشت: بسیج به دلیل فعالیت در فضای حقیقی بازهم مثل همیشه یک‌قدم از دشمن جلوتر است و این ظرفیت را دارد که در برابر برنامه‌ریزی‌های توطئه آمیز بدخواهان در فضای مجازی ایستادگی کند. برای این منظور، پایگاه‌های بسیج باید در شبکه‌های مجازی هم فعال شوند و ارتباطات جمعی و تشکیلاتی بر بستر فضای مجازی هم امتداد پیدا کند؛ چراکه هم سهولت دسترسی آن بیشتر است و هم می‌توان افراد را بدون ملاحظات زمانی و مکانی گرد هم جمع کرد.

نظری افزود: مثلاً گروه امر به معروف یک پایگاه در فضای حقیقی می‌تواند در فضای مجازی هم تشکیل جلسه بدهد و با رعایت ملاحظات حفاظتی، تمهیدات مقتضی در این شرایط کرونایی را هم رعایت کنند و ارتباطات را حفظ کند.

فرمانده سپاه استان، بسیج را بهترین حلقه اتصال خیرین با اقشار مستضعف و کم برخوردار خواند و متذکر شد: در شرایط اقتصادی امروز کشور که علاوه بر مسائل معیشتی، کرونا نیز مزید بر علت شده و بر شدت آسیب‌ها افزوده است، بسیج می‌تواند از ظرفیت هدایتگری خود برای وصل کردن سرمایه‌های خیرین با محروم‌ترین افراد در مناطق کم برخوردار شهر استفاده کند.

وی ادامه داد: نباید اجازه داد که مشکلات معیشتی بر اراده انقلابی مردم تأثیر سوء داشته باشد چراکه خواست دشمن نیز همین است. مثلاً در ایام پیش رو، معاندین به جد تلاش می‌کنند تا مردم را از حضور در انتخابات دلسرد کنند اما باید این روشنگری در جامعه اتفاق بیفتد که مردم خودشان زمام تغییر در شرایط را به دست بگیرند و با انتخاب اصلح‌ترین فرد، مبتنی بر ملاک‌های تبیین شده توسط رهبر معظم انقلاب، دولت جوان انقلابی را محقق کنند.

نظری در انتها تأکید کرد: بسیج نباید در ارتباط مستقیم با احزاب و گروه‌های سیاسی قرار بگیرد چراکه ماهیت این شجره طیبه فراتر از تحزب و جریانات است و به عنوان یک نهاد انقلابی، به جای سیاست زدگی باید منادی حضور حداکثری و مشوق مردم برای شرکت در انتخابات باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار