ارتش سوریه یک ایست‌ و بازرسی را در قامشلی از عناصر وابسته به آمریکا پس گرفتند

نیرو‌های دفاع ملی وابسته به ارتش سوریه در درگیری با عناصر وابسته به نظامیان تروریست آمریکا در قامشلی موفق شدند کنترل یک ایست‌ و بازرسی را از آن‌ها پس بگیرند.
کد خبر: ۴۵۲۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷ - 23April 2021

ارتش سوریه یک ایست‌ و بازرسی را در قامشلی از عناصر وابسته به آمریکا پس گرفتندبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، نیرو‌های دفاع ملی وابسته به ارتش سوریه با عناصر وابسته به نظامیان تروریست آمریکا مجددا در قامشلی درگیر شدند.

شبکه خبری المیادین گزارش داد که نیرو‌های دفاع ملی در درگیری با شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» -تحت حمایت واشنگتن- موفق شدند کنترل یک ایست‌وبازرسی متعلق به این عناصر را در اختیار بگیرند؛ این ایست‌وبازرسی در محله «الزهور» قامشلی قرار دارد و نیرو‌های سوری توانستند کنترل آن را به دست گیرند.

بنا بر این گزارش، این درگیری‌ها که متوقف شده بود، پس از آغاز مجدد، دامنه آن به محله «حلکو» در مجاورت محله «طی» رسید. این در حالی است که یک روز قبل، با میانجی‌گری نیرو‌های روس، بین طرفین آتش‌بس برقرار شده بود.

منابع میدانی خبر دادند که شبه‌نظامیان وابسته به آمریکا از این آتش‌بس سوء استفاده کردند و زمانی که نیرو‌های دفاع ملی مشغول تشییع جنازه سه نفر از نیرو‌های خود بودند، به مقر این نیرو‌های در طی حمله کردند.

به گفته این منابع، نیرو‌های دفاع ملی نیز در واکنش به این حملات، به مقر شبه‌نظامیان کُرد در حلکو حمله کردند و کنترل آن را در دست گرفتند.

آمریکا و عناصر وابسته به این کشور در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند تا بتوانند منابع نفتی این منطقه را غارت کنند. این مسئله با تظاهرات مردمی مواجه شده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها