وصیت‌نامه شهید «مهران صالحی شفا»؛

ولایت فقیه همان ولایت رسول‌الله و دولت اسلامى است

شهید «مهران صالحی شفا» در وصیت‌نامه‌اش می‌نویسد: همانطور که تاکنون عمل کرده‌اید هر چه بیشتر از ولایت فقیه که همان ولایت رسول‌الله و دولت اسلامى است حمایت کنید و هیچ‌گاه با اندک رنج و نارسائى بهانه بدست دشمن ندهید.
کد خبر: ۴۵۲۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴ - 23April 2021

ولایت فقیه همان ولایت رسول‌الله و دولت اسلامى استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تهران، «مهران صالحی شفا» هجدهم اسفند ۱۳۳۸، در تهران چشم به جهان گشود. پدرش احمد، بازنشسته بود و مادرش، اقدس نام داشت. دانشجو کارشناسی در رشته مهندسی عمران در دانشگاه صنعتی شریف درس خواند. معلم بود. به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیست و ششم فروردین ۱۳۶۲، در فکه در حال عبادت بر اثر اصابت ترکش توسط نیرو‌های رژیم بعث شهید شد. مزار او در بهشت زهرای تهران واقع است.

وصیت‌نامه شهید «مهران صالحی شفا»

بسم الله الرحمن الرحیم

مَنْ کَانَ یَرْجُو لِقَاءَ اللَّهِ فَإِنَّ أَجَلَ اللَّهِ لَآتٍ ۚ وَهُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ. وَمَنْ جَاهَدَ فَإِنَّمَا یُجَاهِدُ لِنَفْسِهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَغَنِیٌّ عَنِ الْعَالَمِینَ.
(سوره عنکبوت آیات ۵ و ۶)

هرکس که به لقاء ما امیدوار و مشتاق است بداند که هنگام اجل و وعده معین خدا البته فرا رسد و خدا (به گفتار و کردار خلق) شنوا و داناست؛ و هر که (در راه ایمان) جهد و کوشش کرد به سود خود کند که خدا از عالمیان البته بى‌نیاز است.

با سلام و درود فراوان بر ولى‌عصر حضرت بقیة الله ارواحنا له الفدا و نائب بر حقش رهبر کبیر انقلاب اسلامى و امت جان بر کف و شهیدپرور حزب‌الله و خانواده عزیزتر از جانم.

شکر و سپاس خدایى را که به پیغمبرى محمد (ص)، رهبرى امام خمینى و پیروزى انقلاب اسلامى بر ما منت نهاد و اینک نیز به ما توفیق خدمت در ارتش و سپاه خود را عنایت کرده است. شکر و سپاس خداوندى را که تمام توطئه‌هاى نهان و آشکار دشمنان را نقش بر آب نموده و مى‌نماید.

خواهران و برادران عزیزم در این لحظات حساس که بر اسلام و مملکت اسلامى می‌گذرد عرایضى را هر چند تکرارى با شما در میان مى‌گذارم. اکثریت شما از اوضاع سیاسى، اجتماعى و فرهنگى قبل و بعد از انقلاب بخوبى آگاهى داشته و متوجه تحولات عظیم در بعد از انقلاب هستید که چگونه عنایات خداوندى شامل حال مسلمانان کشورمان گشت و مردى پیامبرگونه با رهبری‌هاى خود، امتى را از ظلمت و گمراهى به سوى حق و نور راهنمایى کرد و چگونه شیاطین در راه ایجاد حکومت اسلامى و پیاده شدن احکام و حدود الهى سد و مانع ایجاد کرده و مى‌کنند و آنى از توطئه و تخریب کوتاهى نکرده‌اند، یکى از آخرین توطئه‌ها و دسائسش تحریک و تقویت حاکم ظالم و بعثى عراق است که اینک دو سال و نیم است که نیرو‌ها و سرمایه‌هاى دو کشور مسلمان ایران و عراق را در جهت پیاده کردن اهداف دشمنان اسلام به باد فنا داده است و حکام مرتجع منطقه نیز در یارى دادن او از هیچگونه مساعدتى دریغ نکرده‌اند؛ و خداوندا تو شاهد باش که چگونه پس از قرن‌ها که از ظهور اسلام مى‌گذرد ملتى بپا خاسته و در راه رضاى تو و بالا بردن نام و عزت اسلام و سنت رسول الله و ائمه معصومین سلام الله علیهم اجمعین از هیچگونه فداکارى و جانبازى مضایقه نکرده است.

برادرانم شما که نمى‌دانم چگونه از ایثارگری‌ها و الطاف شما سپاسگزارى کنم همانطور که تاکنون عمل کرده‌اید هر چه بیشتر از ولایت فقیه که همان ولایت رسول‌الله و دولت اسلامى است حمایت کنید و هیچگاه با اندک رنج و نارسائى بهانه بدست دشمن ندهید و برادران در هر سن و سالى مخصوصا بالاى ۱۷ سال اگر هستید به مراکز سپاه و بسیج جهت فراگرفتن فنون نظامى و بالا بردن سطح آگاهى عقیدتى و سیاسى هجوم برید و با کسب مهارت‌هاى لازم و تهیه تجهیزات و نفرات بسیار طبق آیه «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّة» دشمن را بترسانید و نیز بدانید که منافع آمریکا و سایر دشمنان بیشتر از آن است که به این زودى دست از توطئه بردارند.

برادران دانش‌آموز شما نیز وظایف خطیرى بر عهده دارید که مهمترین آن‌ها کسب علم و دانش و فراگیرى مهارت و کسب تخصص در زمینه‌هاى گوناگون است و استقلال و آزادى و جمهورى اسلامى بسته به تلاش شماست و شما باید فرهنگ اسلام را در ادارات و موسسات و جوامع مختلف برقرار سازید و بدانید که ضدانقلابیون و منافقان نیز چشم طمع به آینده دوخته‌اند و امیدوارند که تا ده، بیست سال آینده با نفوذ در رده‌هاى بالا و حساس مقامات دولتى و ادارات مهم بتوانند انحرافى در خط سیر و جهت انقلاب اسلامى ایجاد کنند و شما باید با جدیت و فعالیت بیشتر این امیدهاى واهى آنان را نیز به یأس و ناامیدى تبدیل کنید.

و در آخر پدر و مادر عزیز و خواهران محترم و برادر گرامى که بسیار دوستتان میدارم و طاقت لحظه‌اى ناراحتى شما را ندارم از شما تقاضا دارم در شهادت من بیقرارى نکنید و براى تسکین خود، خانواده سایر شهدا را در نظر بگیرید مخصوصا آن‌ها که بیش از یک فرزند از دست داده‌اند و بدانید صبر شما انشاءالله بى اجر نخواهد بود؛ و نیز از شما طلب حلالیت مى‌کنم و میدانم که هیچگاه نتوانسته‌ام اندکى از محبتهاى بى‌دریغ شما را جبران کنم و خواهرانم که شما هر دو را نیز دوست دارم و به شما افتخار مى‌کنم تقاضا دارم هیچگاه نماز و حجاب را سبک نشمارید و برادر عزیزم تو نیز همیشه پاسدار انقلاب باش. از شما تقاضا دارم که مراسم عزادارى مرا بسیار ساده برگزار کنید از خرجهاى بیهوده و اسراف بپرهیزید و اگر برایتان مقدور است مقدارى به خانواده بى بضاعتان و مستمندان کمک کنید و هرگاه امکان و فرصتى دست داد روضه پنج تن و مخصوصا روضه امام حسین (ع) را بر پا کنید. انشاءالله اگر توانستید همانطور که خودم علاقه دارم جلسات هیئت دینى، هفتگى یا ماهانه تشکیل دهید و با دعوت اساتید و برادران عالم و دانشمند، مسائل دینى و قرائت قرآن را به دیگران بیاموزید. خدایا رهبر عزیز ما، امام زمان (عج) را از ما خشنود و راضى بگردان، به امام خمینى و علماى اعلام و خدمتگزاران اسلام طول عمر و توفیق عنایت بفرما، هر چه سریعتر رزمندگان اسلام را پیروز بگردان، خداوندا به مجروحین و معلولین شفاى عاجل عنایت بفرما، شهداى ما را با شهداى کربلا محشور کن، پدر و مادر مرا نیز بیامرز، خداوندا اگر در نیت‌هاى ما ناخالصى است ولى لطف و کرم تو بى‌حد و منتهاست از ما قبول بفرما.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها