سرلشکر سلامی:

ضرورت بکارگیری همه ظرفیت‌ها برای مقابله با کرونا/ سپاه پرچم حل مشکلات معیشتی مردم را بر دوش می‌گیرد

فرمانده کل سپاه گفت: نیروهای مسلح به‌ویژه سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین با همه امکانات و بضاعت خود در صحنه مقابله با کرونا حضور دارند.
کد خبر: ۴۵۲۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸ - 25April 2021

جنگ با بیماری کرونا را با مشارکت و جهاد شبانه‌روزی و مستمر پشت سرمی‌گذاریم/پرچم حل مشکلات معیشتی  مردم را بر دوش می‌گیریمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز (یکشنبه) در نشست قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا (ع) سپاه پاسداران درباره دور جدید «طرح شهید سلیمانی» در مقابله با کرونا اظهار داشت: در صورتی که با ترکیب هماهنگ، موزون و هم‌افزا در مقابله با این بیماری تلاش کنیم، باعث می‌شود که این بیماری به سرعت مهار شود.

وی ادامه داد: هرگاه مردم و نهادهای حمایتی و همه دستگاه‌هایی که در این ارتباط مسئول هستند به شکل ناهماهنگ و غیر هم‌افزا و یا با مشارکت‌های ضعیف وارد عمل می‌شوند، این بیماری اوج می‌گیرد.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه مردم نقش مهمی در کنترل و پیشگیری بیماری کرونا دارند، افزود: در صورتی‌که مردم به همه توصیه‌هایی که به‌صورت شبانه‌روزی از سوی مقام‌های مسئول اعلام می‌شود، توجه داشته باشند، ما بسیار سریع از گذرگاه‌های بحرانی و امواج طوفانی بیماری عبور خواهیم کرد و مجدداً در مسیر سراشیبی کرونا قرار خواهیم گرفت.

سرلشکر سلامی یادآور شد: کادر درمان چندین ماه است که به‌صورت خستگی‌ناپذیر مانند روزهای اول تمام غیرت، انگیزه و باور خود را به صحنه آورده‌اند. همه در تلاش هستند و با قامت برافراشته در مقابل این بیماری، آرایش خوبی گرفته و نتایجی بسیار عالی را به‌دست آورده‌اند.

وی اضافه کرد: نیروهای مسلح به‌ویژه سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین هم با همه امکانات و بضاعت خود در صحنه حضور دارند و ان‌شاءالله مردم هم یک مشارکت جدی را به نمایش خواهند گذاشت و ما با کمک هم می‌توانیم فرداهای بهتری را تجربه کنیم.

فرمانده کل سپاه با بیان این‌که در این ایام روزانه بیش از ۳۰۰ خانواده داغ‌دار می‌شوند و این موضوع، جامعه ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: توصیه اکید ما این است که برادران عزیز سپاه همه امکانات را به کار گیرند؛ چه امکانات درمانی در سطح بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های سپاه و چه بسیج جامعه پزشکی برای اجرای موفق و مستمر طرح شهید سلیمانی.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: طرح شهید سلیمانی در موج قبلی نشان داد که طرحی موفق است و این بار هم ما در نقطه عزیمت بسیار جدی ایستاده‌ایم. باید عزم و اراده مستحکمی را به نمایش بگذاریم.

وی در خصوص وظایف سپاه و بسیج در عرصه مقابله با کرونا گفت: آحاد نیرو‌های مقاومت، بسیج و پایگاه‌های بسیج باید مجدداً در خدمت این طرح قرار گیرند، با مردم ارتباطات نزدیک و صمیمی برقرار شود و همه آنچه در شرایط گذشته تجربه کردیم، تکرار شود تا بتوانیم مسیر این بیماری را به سمت زوال پیش ببریم.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: همچنین واکسیناسیون هم به موازات این کار‌ها ادامه پیدا می‌کند و اگر فعالیت‌های ما در عرصه پیشگیری، درمان و واکسیناسیون به شکل خوب و هماهنگی صورت پذیرد، ان‌شاالله در آینده‌ای نزدیک شاهد مهار کرونا خواهیم بود.

سرلشکر سلامی اضافه کرد: ما امروز درگیر یک نبرد بزرگ با کرونا هستیم. ما جنگ‌هایمان را چه با دشمنان خارجی، چه با فقر و چه با بیماری فقط با مشارکت و جهاد شبانه‌روزی و مستمر توانسته‌ایم پشت سر بگذاریم. پدیده کرونا نیز جدی و خطرناک است و نباید در برابر آن کوتاه بیاییم.

وی با تأکید بر ضرورت فعال ماندن تمامی قرارگاه‌های درمانی، گفت: این بیماری تأثیرات اجتماعی داشته و به تبع آن بر اشتغال و معیشت مردم ما اثر می‌گذارد. ما یک ملت مسلمان هستیم، با احساسات و عواطف عمیق و ژرف انسانی و الهی؛ ما زندگی را به شکلی زیبا می‌دانیم که همه مردم ما در آسایش و آرامش باشند و نمی‌توانیم در یک شرایط مستقل از محیط زندگی کنیم.

فرمانده کل سپاه افزود: ما در شادی و مشکلات مردم شریک می‌شویم و ان‌شاالله پرچم حل مشکلات معیشتی مردم را در این شرایط بر دوش می‌گیریم.

سردار سلامی تأکید کرد: کمک‌های مؤمنانه و امداد‌های معیشتی به مردم باید با جدیت ادامه یابد و هرگز متوقف نشود؛ چون همچنان مسائل ما پابرجاست.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت خیّرین، سپاه و بسیج برای یاری‌رسانی به کسانی که به هر شکلی کمبود معیشتی دارند، گفت: امروز این موضوع برای ما یک تکلیف و مأموریت است.

فرمانده کل سپاه در پایان خاطرنشان کرد: این لباسی که بر تن ما است، لباس وفاداری و خدمت به این مردم است.

انتهای پیام/ 351

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار