رئیس سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی:

اگر حمایت آمریکا نباشد، رژیم صهیونیستی طور دیگری در دنیا دیده می‌شود

«هالوی» با یادآوری اهمیت حمایت آمریکا از این رژیم برای دیده نشدن چهره واقعی تل‌آویو، از سیاست‌های رژیم در مخالفت با توافق هسته‌ای ایران و مذاکرات آمریکا انتقاد کرد.
کد خبر: ۴۵۳۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳ - 26April 2021

اگر حمایت آمریکا نباشد، رژیم صهیونیستی طور دیگری در دنیا دیده می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «افریم هالِوی» رئیس سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) اذعان کرد که اگر حمایت‌های آمریکا نباشد، چهره واقعی این رژیم در دنیا دیده خواهد شد.

او مخالفت تل‌آویو با بازگشت آمریکا به برجام را راهبری نادرست توصیف کرد. هالوی امروز (دوشنبه) در مصاحبه با نشریه عبری‌زبان «یدیعوت آحارونوت» ضمن ابراز مخالفت با سفر جمعی از مقامات امنیتی ارشد اسرائیل به واشنگتن برای ممانعت از بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای ایران، اظهار داشت: «به‌نظرم این استراتژی درستی نیست».

وی در این باره توضیح داد: «چیزی که ما به آن نیاز داریم، گفتگو با ایالات متحده است، که نه تنها مهم‌ترین متحد ما بلکه طرفی است که اگر حمایتش نباشد، در خاورمیانه و تمام جهان به شکل دیگری دیده خواهیم شد. چیزی که نیاز داریم در واقع گفت‌وگویی عمیق و بدون سروصدا و تهدید است».

به نوشته وبگاه این نشریه، رئیس سابق موساد در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا هیأت اسرائیلی در واشنگتن مخالفت کامل خود با بازگشت به برجام را اعلام می‌کند یا تا حدی درخصوص مذاکرات کوتاه می‌آید، اظهار داشت: «به نظرم نمایندگان اسرائیل هر کاری بتوانند انجام می‌دهند. آن‌ها توانایی قابل توجهی برای ترغیب کردن آمریکایی‌ها به بهبود موضع این کشور و رسیدن به بهترین نتیجه ممکن هستند. باید این را بگویم، به زبان آوردن اظهاراتی مانند اینکه اسرائیل به توافق [آمریکا با ایران]پایبند نیست، غیرضرروی است، چون اصولا اسرائیل هیچ توافقی را امضا نکرده است».

هالوی با رد کردن این سوال که آمریکا مواضع رژیم صهیونیستی را به‌حساب نمی‌آورد، تصریح کرد: «وزیر دفاع آمریکا به اینجا آمد و با مقام‌های امنیتی ارشد اسرائیل دیدار کرد. همچنین دیداری با نخست‌وزیر نیز انجام شد. آمریکایی‌ها، هر روز و هر ساعت اسرائیل را به حساب می‌آورند، چه در حمایت‌هایی که از ما می‌کنند، چه در تسلیحاتی که به ما می‌دهند و چه در به اشتراک گذاشتن اطلاعات مهم در فعالیت‌های مشترک. بنظرم به‌کار بردن چنین تعاریف و اظهاراتی سودمند نیست و به هیچ نتیجه ارزشمندی ختم نمی‌شود».

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا تقابل‌های اخیر اسرائیل با ایران به نفع تل‌آویو تمام می‌شود، گفت: «من از تمام جزئیات این اقدامات اطلاع ندارم. فقط می‌توانم بگویم که ما جبه‌های درگیری بیشتری گشوده‌ایم سپس باید به این جبهه‌ها رسیدگی کنیم که برای ما هزینه‌هایی دارد».

«جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید روز جمعه گفته بود واشنگتن، تل‌آویو را در جریان مذاکرات وین و برنامه آمریکا در خصوص این مذاکرات قرار داده است.

پیش از این نیز، «عاموس یادلین» رئیس سابق رکن اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی با اذعان به اینکه برنامه هسته‌ای ایران بسیار مستحکم و گسترده است، مدعی شده بود توافق هسته‌ای اولیه با تهران مشکل‌دار بود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها