کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

نقش شورای نگهبان صیانت از جمهوریت و اسلامیت نظام است

انبارلویی با بیان اینکه نقش شورای نگهبان صیانت از جمهوریت و اسلامیت نظام است، گفت: نظام جمهوری اسلامی تاکنون اگر توانسته با مشت محکم به دهان توطئه‌های غرب و شرق عالم بزند بدلیل مشروعیت مردمی آن بوده است.
کد خبر: ۴۵۳۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 19June 2021

نقش شواری نگهبان صیانت از جمهوریت و اسلامیت نظام استمحمد کاظم انبارلویی کارشناس مسائل سیاسی، در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، درباره نقش شورای نگهبان در صیانت از انقلاب اسلامی اظهار داشت: جمهوری اسلامی از دو واژه جمهوریت و اسلامیت تشکیل شده است. در بُعد جمهوریت شورای نگهبان نقش کلیدی برای صیانت از حق‌الناس یعنی رای ملت دارد و همچنین مامور است کسانی که می‌خواهند به نهاد‌های انتخابی راه پیدا کنند را از لحاظ صلاحیت‌های لازم، مبتنی بر اطلاعاتی که از چارت نظارتی به آن‌ها می‌رسد، بررسی کند که فردا نگویند فلان فردی که انتخاب شده سابقه مشکلات اخلاقی یا اقتصادی داشته است.

انبارلویی ادامه داد: شورای نگهبان در صیانت از جمهوریت نظام طبق قانون اساسی موظف است بر انتخابات‌های ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان نظارت داشته باشد. این کلیدی‌ترین وظیفه شورای نگهبان در صیانت از جمهوریت نظام است. از سوی دیگر شش فقیه و منصوب رهبری و شش حقوقدان منتخب مجلس شورای اسلامی مامور هستند قوانینی که در مجلس تصویب می‌شود، مخالف قانون اساسی نباشد.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: جمهوری اسلامی یک نظامی است که اراده الهی بر آن حاکم است و لذا قوانین و مقررات الهی و قرآنی باید در آن رعایت شود؛ لذا هر مصوبه‌ای که در مجلس تصویب می‌شود باید به تائید شورای نگهبان برسد. بنابراین، شورای نگهبان ماموریت اصلی که دارد صیانت از جمهوریت نظام و اسلامیت نظام است.

ابنارلویی در پاسخ به سوالی درباره نقش رسانه‌ها در تشریح و تبیین اصول انقلاب گفت: رسانه‌ها نقش کلیدی در هدایت افکار عمومی دارند. آن‌ها باید رجال سیاسی - مذهبی واقعی را به مردم معرفی کنند. کسانی که کارآمدی و شجاعت در برابر دشمن و بصیرت کافی دارند. رسانه‌ها موظف هستند کارگزاران تراز جمهوری اسلامی را شناسایی کنند و به افکار عمومی معرفی کنند. شگرد کسانی که در مقام انحراف و فریب مردم هستند را فاش کنند. رسانه‌ها موظف هستند ترفند‌هایی که از سوی ارتش رسانه‌ای غرب یعنی آمریکا و اروپا علیه ملت ایران می‌آید را افشا کنند و افکار عمومی را در یک شرایط روشنگری قرار دهند؛ بنابراین وظایف کلیدی بر عهده رسانه هاست.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار