مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تنگستان:

امام حسن مجتبی (ع) نسبت به دردمندان جامعه قلبی رئوف داشتند

حجت الاسلام «محمد مهدوی منش» گفت: امام حسن مجتبی (ع) نسبت به دردمندان و تیره بختان جامعه قلبی رئوف داشتند و با خرابه نشینان دردمند و اقشار مستضعف و کم درآمد همراه و همنشین می‌شدند.
کد خبر: ۴۵۳۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۷ - 28April 2021

امام حسن مجتبی (ع) نسبت به دردمندان و تیره بختان جامعه قلبی رئوف داشتندبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «محمد مهدوی‌منش» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تنگستان ضمن تبریک میلاد کریم اهل بیت (ع)، اظهار داشت: امام حسن مجتبی (ع) نسبت به دردمندان و تیره بختان جامعه قلبی رئوف داشتند و با خرابه نشینان دردمند و اقشار مستضعف و کم درآمد همراه و همنشین می‌شدند و درد دل آن‌ها را با جان و دل می‌شنیدند و به آن ترتیب اثر می‌دادند و در این حرکت انسان دوستانه جز خداوند را مدّنظر نداشتند.

وی گفت: هیچ گاه هر ضعیف، ناتوان و درمانده، ناامید از درب خانه آن حضرت برنمی گشت، حتّی خود ایشان به سراغ فقرا می‌رفتند و آن‌ها را به منزل دعوت می‌کردند و به آن‌ها غذا و لباس می‌دادند.

حجت الاسلام مهدوی منش تصریح کرد: امام حسن (ع) تمام توان خویش را در راه انجام امور نیک و خداپسندانه به کار می‌گرفت و اموال فراوانی در راه خدا می‌بخشید، مورّخان و دانشمندان در شرح حال زندگانی پر افتخار ایشان، بخشش‌های بی سابقه و انفاق‌های بسیار بزرگ و بی نظیری ثبت کرده‌اند.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه درسپاه تنگستان افزود: آن حضرت در طول عمر خود دو بار تمام اموال و دارایی خود را در راه خدا خرج کردند و سه بار نیز ثروت خود را به دو نیم کردند و نصف آن را برای خود و نصف دیگر را در راه خدا به فقرا بخشیدند؛ از این رو ایشان را کریم اهل بیت (ع) می‌نامند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها