نماینده ولی فقیه در مازندران:

حرف اول را باید میدان‌داران بزنند

آیت الله «محمدی لائینی» گفت: باید حرف اول را میدان‌داران دفاع مقدس و دفاع از حرم بزنند.
کد خبر: ۴۵۳۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹ - 30April 2021

حرف اول را باید سردار سلیمانی و میدان‌داران دفاع مقدس و دفاع از حرم بزنندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های مجازی این هفته با تأکید بر تقوا و پرهیزگاری اظهار داشت: روز‌های قدر مثل شب‌های قدر فضیلت دارد و خودمان را به حقیقت قرآن وفق داده و نزدیک کنیم تا با طهارتی که از ماه رمضان قرآن می‌گیریم شایستگی لمس و مس و حدقال‌هایی از حقیقت قرآن را داشته باشیم.

مکتب دین، مکتب فکر و تعقل است

وی با اشاره به فرازی از خطبه حضرت علی درباره توصیف قرآن گفت: خداوند در قرآن ضرب المثل‌ها زده و مثال‌ها آورده و آیات و نشانه‌ها را بیان کرده تا مردم تعقل و تفکر کنند و به فهم و درک عمیق برسند و این شیوه قرآن است.

محمدی لائینی به اهمیت فکر و فهم و تعقل و تفکر اشاره کرد و گفت: هدف خداوند و اولیای دین این است که مردم بیندیشند، تعقل کنند و مسیر زندگی را انتخاب کنند.

امام جمعه ساری افزود: مکتب دین، مکتب زندگی کورکورانه و پیروی کورکورانه نیست و مکتب فکر و تعقل است و باید زمینه‌های تعقل و تفکر را در جامعه بوجود بیاوریم و ضرب المثل‌های گویا کار صد استدلال را می‌کند و می‌توان با آن مطلبی را اثبات و مخاطبی را قانع کرد.

محمدی لائینی با بیان اینکه جنگ بدر مظهر آیات و نشانه‌هایی از قدرت، نصرت و عظمت خدا است و اولین جنگی بود که دشمن با پیغمبر آغاز کرد، افزود: در این جنگ عِده و عُده پیغمبر بسیار اندک و در حد ۳۱۳ نفر و دشمن بیش از سه برابر و با امکانات فراوان بود و مسلمانان به پیروزی مهمی رسیدند که چشمگیر بود و سردمداران مخالفین مثل ابوجهل در این جنگ کشته شدند و باید امروز درسی برای ما باشد که اگر به خداوند تکیه کنیم و در راه خدا پیش برویم پیروز خواهیم شد.

امام جمعه ساری با عنوان اینکه امروز درگیر با سیاست‌ها و خصومت‌های استکبار جهانی هستیم که به حسب ظاهر خیلی عِده و عُده بیشتری از ما دارند، تصریح کرد: شاهدیم که در طی ۴۲ سال خدای بزرگ ما را یاری کرده و دشمنان را در موارد متعدد خوار کرده و به شکست مفتضحانه‌ای کشانده و نباید فراموش کنیم و از خدا جدا شویم.

استقبال از شهادت شیوه مردان خدا است

وی با بیان اینکه در راه خدا باید سختی‌ها، مرارتها، زحمتها، شهادت‌ها و جانبازی‌ها را به جان بخریم، گفت: شیوه مردان خدا استقبال از شهادت و مرگ در راه خدا است و مردان خدا از مردن در بستر هراسان هستند و به شهادت و مرگ سرخ در راه خدا افتخار می‌کنند.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه امام علی (ع) در مسجد و محراب کوفه با ضربت شمشیر ابن ملجم ملعون به شهادت رسید، افزود: جمله «فزت و رب الکعبه» نشان کمال اشتیاق حضرت علی (ع) به مرگ در راه خدا است و یک دنیا عشق و شور به وصال و لقا و شهادت خدا را در این جمله می‌یابیم چرا که اول و آخر زندگی این انسان، خدا و نمادی از خدا است و زندگی اش سراسر نورانیت و معنویت است.

امام جمعه ساری با گرامیداشت روز کارگر و شهادت علامه شهید مطهری و هفته معلم از کارگران و خدمات آن‌ها تجلیل کرد و افزود: کارگران در رشد مملکت موثر هستند و باید قدردان باشیم و حق و حقوق شان ادا شود و به حق و حقوق و مشکلات معلمان نیز رسیدگی و جایگاه‌شان برای جامعه تبیین شود.

محمدی لائینی با بیان اینکه ایام قدر را باید قدر بدانیم و حداکثر استفاده را داشته باشیم، گفت: خوشبختانه ستاد مقابله با کرونا برای ایام قدر اجازه اجتماع را داد و مردم با رعایت اصول بهداشتی در محافل مذهبی حضور پیدا کنند. هرچند محافل مذهبی بیشترین رعایت‌ها را انجام داده است.

امام جمعه ساری افزود: شب قدر بر همه ایام ماه مبارک رمضان برتری دارد و مولود شب قدر حقیقتی به نام قرآن است و ما باید با قرآن آشنا شویم، بخوانیم، بفهمیم و به آن عمل کنیم.

شهید سلیمانی مظلوم است

محمدی لائینی گفت: نظام انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی تا امروز با انواع درگیری‌ها، ستیزها، فشارها، تحریم‌ها و القاعات و شبهات مواجه بوده به دفاع پرداخته و امروز نباید فرصت‌ها صرف بگومگو‌ها بشود و باید به درد‌های اصلی جامعه پرداخته شود و حواس‌ها متوجه انتخابات باشد.

وی با بیان اینکه شهدا دو دسته هستند، افزود: عده‌ای از شهدا بعد از شهادت محترم هستند و بعضی از شهدا بعد از شهادت مظلوم هستند و سردار شهید سلیمانی مظلوم واقع شد.

میدان‌داران حرف اول را می‌زنند

وی با بیان اینکه ما میدان و دیپلماسی نداریم، افزود: دیپلماسی هم میدانی است مانند میدان سیاست و میدان جنگ نظامی و همه این‌ها باید در خدمت علاقنیت و حقانیت و خدمت اسلام باشند و اگر بین این دو میدان اصطکاکی به وجود بیاید اولویت با میدان نظامی است، چون اصل موجودیت نظام و مملکت ما را تأمین می‌کند و در جنگ نظامی اولویت با میدان است.

محمدی لائینی با عنوان اینکه باید حرف اول را میدان، سردار سلیمانی و میدان‌داران دفاع مقدس و دفاع از حرم بزنند، تأکید کرد: در آستانه انتخابات القای چنین شبهات شیطنت تلقی می‌شود؛ چرا که این مسئله در فضای ناامن انتخاباتی توسط رسانه‌های بیگانه انجام شده است و امروز نشت کرده و بیرون رسیده و باید کسانی که در امانت خیانت کردند از سوی شورای امنیت یا وزارت اطلاعات تعقیب شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار