برگزاری کنفرانس بین‌المللی «تأثیر راهبرد روز جهانی قدس بر زمینه‌سازی‌های فروپاشی اسرائیل»

کنفرانس بین‌المللی «تأثیر راهبرد روز جهانی قدس بر زمینه‌سازی‌های فروپاشی اسرائیل» به‌صورت مجازی و به همت فرهنگسرای رسانه در سوریه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۵۴۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲ - 02May 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در آستانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس کنفرانس بین‌المللی «تأثیر راهبرد روز جهانی قدس بر زمینه‌سازی‌های فروپاشی اسرائیل» به‌صورت مجازی و به همت فرهنگسرای رسانه و رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه برگزار می‌شود.

اشغال فلسطین و تأسیس رژیم جعلی اسرائیل در این سرزمین تاریخی و اسلامی، جدای از فروپاشی ساختاری ملت فلسطین پیامد‌های خطرناکی را نیز برای کل منطقه و جهان اسلام به همراه داشته است. اسرائیل همان‌گونه که در ادبیات بنیان‌گذاران آن آمده، به‌عنوان یک پادگان نظامی برای اجرای سیاست‌های منطقه‌ای قدرت‌های استعماری تعریف شده است؛ از این روی، منشأ همه ناامنی‌ها و اختلافات و مشکلات منطقه به شمار می‌آید.

با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تغییر معادله درگیری در فلسطین هستیم و امام خمینی (ره) نیز با ارائه طرح ابتکاری و راهبردی «روز جهانی قدس» موضوع فلسطین را به‌عنوان یکی از اولویت‌های جهانی خصوصاً جهان اسلام معرفی کردند. این کار باعث شد تلاش‌های دشمنان برای کم‌رنگ‌سازی اولویت فلسطین خنثی شود.

هم‌اینک در سال ۱۴۰۰ یعنی ۴۳ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی و طرح شعار «اسرائیل باید از بین برود» به‌عنوان یک تکلیف شرعی و انسانی، در نظر است تا شاخصه‌های فروپاشی اسرائیل از منظر نخبگان ایرانی، فلسطینی و جهان عرب در قالب یک وبینار مورد بررسی قرار گیرد. بر این اساس، نشست ویبناری نخبگانی «تاثیر راهبرد روز جهانی قدس بر زمینه‌سازی‌های فروپاشی اسرائیل» با ابتکار رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دمشق و فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.

تاثیر راهبرد روز جهانی قدس بر زمینه‌سازی‌های فروپاشی اسرائیل

در این کنفرانس مجازی، شاخصه‌های فروپاشی رژیم صهونیستی در دو محور «فروپاشی از درون» و «فروپاشی از بیرون» مورد بررسی قرار می‌گیرد. در محور فروپاشی از درون، موضوعاتی نظیر چالش‌های نسلی، امنیتی، سیاسی اجتماعی، اقتصادی و ایدئولوژیکی مورد بررسی قرار گرفته و در عوامل فروپاشی بیرونی در موضوعاتی از جمله گسترش محور مقاومت، از دست رفتن برتری‌های استراتژیکی، تغییر نگاه افکار عمومی در غرب و شکل‌گیری جنبش‌های مدنی علیه اسرائیل و... واکاوی می‌شود.

در این کنفرانس تخصصی آنلاین، چهره‌های نام‌آشنای محور مقاومت از جمله ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران، خالد القدومی نماینده جنبش حماس فلسطین در تهران، سیدحمیدرضا عصمتی رایزن فرهنگی ایران در سوریه، امیر موسوی دیپلمات سابق جمهوری اسلامی ایران، سید عبدالله صفی الدین، نماینده حزب‌الله لبنان در تهران، صلاح فحص، نماینده جنبش امل لبنان در تهران، دکتر خلف الجراد تحلیلگر و پژوهشگر عضو انجمن علوم سیاسی عرب، جورج جبور سفیر سابق سوریه در سازمان ملل متحد و دکتر ترکی الحسن سفیر سابق سوریه سخنرانی خواهند کرد؛ حسین رویوران نیز مجری کارشناس این برنامه خواهد بود.

این کنفرانس مجازی روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران و ساعت ۱۹:۰۰ به وقت دمشق برگزار می‌شود. این برنامه به صورت آنلاین از طریق اینستاگرام فرهنگسرای رسانه و رایزنی فرهنگی ایران در سوریه پخش می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها