معاون عملیات نیروی دریایی ارتش:

تجلی اقتدار نداجا در ۲ میلیون و ۷۰ هزار کیلومتر از آب‌های آزاد/ خلیج فارس کانون مقابله تمدن اسلام با غرب است

دریادار دوم طحانی با اشاره به توانمندی نداجا گفت: نیروی دریایی ارتش قادر به تامین امنیت و حفظ منافع کشور در عرصه آب‌های آزاد به مساحت ۲ میلیون و ۷۰ هزار کیلومتر است.
کد خبر: ۴۵۴۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱ - 03May 2021

تجلی اقتدار نداجا در ۲ میلیون و ۷۰ هزار کیلومتر از آب‌های آزاد/ خلیج فارس کانون مقابله تمدن اسلام با غرب استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار دوم ستاد «غلامرضا طحانی» معاون عملیات نیروی دریایی ارتش در نشست تخصصی گرامیداشت روز ملی خلیج فارس که صبح امروز (دوشنبه) در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد، اظهار داشت: منطقه خلیج فارس از ثروتمندترین مناطق و آبراهه‌های دنیاست که در طول تاریخ جذابیت‌های فراوانی داشته است.

وی افزود: همین جذابیت‌ها بوده است که قدرت‌های فرامنطقه‌ای را به این منطقه کشانده است؛ قدرت‌های فرامنطقه‌ای از گذشته به بهانه‌های تجارت و بازرگانی در منطقه حضور پیدا کردند و همچنان که پای‌شان محکم شد، اهداف استعماری خودشان را رقم زدند و به‌دنبال تسلط بر این منطقه اقداماتی انجام دادند.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: ۶۵ درصد از ذخایر معدنی دنیا در منطقه خلیج فارس قرار دارد و این ذخایر ناخودآگاه قدرت‌های جهانی را برای حضور در این منطقه وسوسه می‌کند.

امیر طحانی تصریح کرد: منطقه خلیج فارس همواره کانون رقابت قدرت‌های بزرگ و فرامنطقه‌ای بوده است و در طول چند سال اخیر نیز فاجعه بار‌ترین جنگ‌ها نیز در این منطقه رخ داده است.

معاون عملیات نداجا با اشاره به حضور تاریخی و اثرگذار ایران اسلامی در منطقه خلیج فارس گفت: تاریخ بشریت گواه می‌دهد تمدن ایرانی اسلامی در این منطقه همواره تمدن شایانی را به مردم دنیا ارائه کرده است.

وی با اشاره به اهمیت همگرایی در منطقه خلیج فارس گفت: هشت کشور حاشیه خلیج فارس به جای اینکه امنیت پایدار و با ثبات را با گرایش و هم‌افزایی ایجاد کنند، متاسفانه با پیروی از سیاست‌های دیکته شده قدرت‌های فرامنطقه‌ای با واگرایی مواجه هستند.

امیر طحانی با بیان اینکه خلیج فارس بخشی از هویت ایران اسلامی محسوب می‌شود، تصریح کرد: امروز خلیج فارس کانون مقابله تمدن ایرانی اسلامی با تمدن غرب است؛ در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که یکی از موارد کلیدی مطرح شده بحث تمدن‌سازی است، این ظرفیت در منطقه خلیج فارس با محوریت جمهوری اسلامی در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: تمدن‌سازی یعنی اینکه دنیای غرب بداند خیزش تمدن شرق آغاز شده است که این خیزش با محوریت جمهوری اسلامی ایران در منطقه اجرا خواهد شد؛ میزبانی ایران در رزمایش‌ها و تمرینات مرکب بیانگر توان تعیین کننده دریایی جمهوری اسلامی ایران در منطقه است که بازتاب جهانی قابل توجهی داشت.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: ایران کشور دریایی است که از موقعیت دریایی برخوردار بوده و به‌طور مستقیم با اقیانوس ارتباط دارد.

امیر طحانی افزود: قدرت دریایی با مفهوم جنگ دریایی فرق می‌کند با سه مولفه مهم ناوگان نظامی، ناوگان غیرنظامی و علوم زیرساخت‌ها ارتباط مستقیم دارد که بحمدالله تمامی این سه مولفه در جمهوری اسلامی ایران قابل استفاده و احصا است.

معاون عملیات نداجا ادامه داد: قدرت دریایی جمهوری اسلامی ایران از منطقه فراتر رفته است و امروز توان دریایی ما در بیش از ۲ میلیون و ۷۰ هزار کیلومتر از آب‌های آزاد متجلی است و اقتدار دریایی ما تا اقیانوس هند و اخیرا نیز به دریای سرخ ورود پیدا کرده است.

انتهای پیام/۲۲۱

نظر شما
پربیننده ها