رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور:

تثبیت ۵۰ هزار شغل در واحد‌های تولیدی طی سال ۹۹

سردار «رعیتی‌فرد» گفت: در سال گذشته سازمان بسیج کارگری با برداشتن موانع تولید، موجب تثبیت ۵۰ هزار شغل در واحد‌های تولیدی شد و خیلی از واحد‌ها اگر موانع آن‌ها برداشته نمی‌شد با تعطیلی و رکود مواجه می‌شدند.
کد خبر: ۴۵۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱ - 03May 2021

۵۰ هزار شغل در واحدهای تولیدی در سال ۹۹ تثبیت شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، سردار سرتیپ دوم پاسدار «علی‌حسین رعیتی‌فرد» رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، امروز (دوشنبه) در جریان بازدید از کارخانجات مجری طرح «شهید کریمی» در سطح استان مرکزی، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های سازمان بسیج کارگری در راستای تحقق جهش تولید که از سال گذشته آغاز شده و امسال در راستای عملیاتی کردن شعار سال با جدیت دنبال می‌شود، طرح کمک به رفع موانع تولید در قالب طرح «شهید کریمی» است.

وی افزود: سال گذشته سازمان بسیج کارگری در قالب طرح «شهید کریمی» به واحدهای تولیدی کمک‌های موثری کرد که بیش از ۶۵۰ واحد تولیدی موانع آن‌ها برداشته شد.

رعیتی‌فرد گفت: رصد و شناسایی کلیه موانع تولید در واحدهای صنعتی و تلاش برای رفع آن‌ها با مطالبه از دستگاه‌های مسئول، مهمترین رویکرد سازمان بسیج کارگری در سال‌جاری است که در کنار آن، مطالبات به حق کارگران عزیز و زحمتکش نیز بررسی می‌شود.

وی بیان کرد: کارگران خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند و نقش موثری در راستای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان ایفا می‌کنند و لذا پرداختن به مطالبات کارگران، یک تکلیف و وظیفه مهم است که باید به آن توجه ویژه شود.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور گفت: در سال‌جاری با کمک تشکل‌های کارگری و همه مجموعه‌های اجتماعی باید تلاش‌های بیشتری برای رفع موانع تولید انجام شود و وظیفه بسیج در این‌جا بسیار با اهمیت است؛ چراکه بسیج یک تشکیلات گسترده محسوب می‌شود و می‌تواند در مطالبه به حق واحدهای تولیدی و کارگران از مجموعه‌های مختلف اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: همه باید تلاش کنیم تا با شناسایی به‌موقع و بسیج عمومی برای برداشتن موانع تولید، نگذاریم تولید متوقف شود و این یک وظیفه مهم است.

رعیتی‌فرد با بیان اینکه در سال گذشته سازمان بسیج کارگری با برداشتن موانع تولید موجب تثبیت ۵۰ هزار شغل در واحدهای تولیدی شد، گفت: خیلی از واحدها اگر موانع آن‌ها برداشته نمی‌شد با تعطیلی و رکود مواجه می‌شدند و آسیب‌های زیادی به کشور وارد می‌کرد.

وی افزود: امیدواریم در سال‌جاری با به‌کارگیری همه ظرفیت‌های موجود، بتوانیم در راستای برداشتن موانع تولید موثرتر عمل کنیم و در جهت عملیاتی کردن شعار سال، حرکت‌های موثری انجام دهیم.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور با اشاره به شیفت ایثار، بیان کرد: جامعه کار و تولید علی‌رغم همه مشکلاتی که دارد، در سال‌های گذشته با تکیه بر روحیه ایثار و ازخود گذشتگی خود، توانسته اقدامات قابل توجهی انجام دهد که شیفت ایثار یک نمونه آن است.

وی افزود: طی سال‌های اخیر که تحریم‌ها و بیماری کرونا فشارهای زیادی به تولید وارد کرده است؛ با نقش‌آفرینی کارگران در شیفت ایثار فشارها به حداقل ممکن رسید و بیش از ۵۰۰ هزار نفر ساعت در قالب شیفت ایثار در سطح کشور خدمت ارائه شد.

رعیتی‌فرد خاطرنشان کرد: همچنین جامعه کارگری با در نظر گرفتن بسته‌های کمک مومنانه، توانسته در راستای کاهش آسیب‌های بیماری نقش موثری داشته باشد که خوشبختانه استان مرکزی عملکرد درخشانی در این راستا دارد و قابل تقدیر است.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار