استاندار بوشهر مطرح کرد؛

موفقیت طرح شهید سلیمانی در استان بوشهر

«گراوند» گفت: همکاری و تعامل دستگاه‌های مختلف در اجرای طرح شهید سلیمانی سبب موفقیت‌آمیز بودن این طرح در استان بوشهر شد.
کد خبر: ۴۵۴۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳ - 03May 2021

موفقیت طرح شهید سلیمانی در استان بوشهربه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، «عبدالکریم گراوند» امروز در نشست قرارگاه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی با تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع) اظهار داشت: در مقابله با کرونا تجهیزات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بوشهر افزایش یافت.

وی گفت: برای مقابله با بیماری کرونا از همه ظرفیت‌ها استفاده‌ شده است و برای ادامه راه مقابله با بیماری کرونا نیز استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در دستور کار است.

گراوند با بیان اینکه همدلی و تعامل از نقاط مهم و قوت استان بوشهر در اجرا این طرح‌هاست افزود: سپاه امام صادق (ع) و دانشگاه علوم پزشکی در اجرا طرح شهید سلیمانی تعامل و همکاری مستمر داشته‌اند.

وی افزود: شناسایی بیماران، غربالگری، ره‌گیری بیماران قرنطینه‌ای و توزیع بسته‌های معیشتی از جمله فعالیت‌های طرح شهید سلیمانی و از جلوه‌های همدلی در استان بوشهر است.

رئیس ستاد مقابله به کرونای استان بوشهر گفت: خدمات بسیج جامعه پزشکی، بسیجیان، همکاری کارکنان شبکه‌های بهداشتی درمانی، بسیج اصناف، فرمانداران و نیروی انتظامی در اجرا طرح شهید سلیمانی از دیگر جلوه‌های همکاری و تعامل در استان بوشهر بود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه رعایت پروتکل بهداشتی در اسفندماه به بیش از ۹۰ درصد رسید گفت: با ساده‌انگاری در فروردین‌ماه میزان بستری کرونایی از زیر ۱۰۰ نفر به ۴۸۰ نفر در بیمارستان‌های استان رسید و فوتی‌ها افزایش یافت.

گراوند با اشاره به واکسینه شدن آحاد جامعه علیه کرونا خاطرنشان کرد: دولت برای ۶۰ میلیون واکسن کرونا برنامه‌ریزی کرده و در این راستا ۱.۵ میلیارد دلار برای مهار بیماری و تولید و تأمین واکسن کرونا تخصیص داده است.

وی تصریح کرد: همه امکانات برای ایمن‌سازی جامعه در مقابل بیماری کرونا به‌کارگیری شده است که در همین راستا فعالیت‌های آحاد مختلف جامعه، مردم، کسبه، اصناف و دستگاه‌ها و نهادها در ۱۴ ماه گذشته در مقابله با کرونا داشتند که خدمات آنان نیز قابل‌تقدیر است.

گراوند با تشکر از همکاری و فعالیت سردار رزمجو فرمانده سپاه استان بیان کرد: طرح شهید سلیمانی موفقیت‌های مهمی در مدیریت بیماری کرونا در استان داشته و نقش مهمی تا ایمن شدن جامعه دارد.

وی تصریح کرد: طرح شهید سلیمانی بزرگترین کمک به کنترل بیماری کروناست و در این راستا سپاه استان بوشهر نقش مهمی در کمک‌های مؤمنانه داشته است به‌گونه‌ای که در فروردین امسال به ارزش ۱۱ میلیارد تومان به جامعه هدف بسته‌های معیشتی تحویل شد.

گراوند اضافه کرد: حساسیت‌های ویژه‌ای در تزریق واکسن به گروه‌های مختلف وجود دارد که باید بر اساس و در چارچوب سند ملی این مهم مورد توجه قرار بگیرد تا مشکلی در این راستا ایجاد نشود.

استاندار بوشهر با تأکید بر شناسایی کانون‌های شیوع کرونا در شهرها و روستاها تصریح کرد: باید کانون شیوع کرونا در روستاها شناسایی و کنترل شود که همکاری دهیاری‌ها و اعضای شوراهای اسلامی ضروری است.

گراوند با بیان اینکه برای کنترل بیماری کرونا باید هر روستا به پایگاه سلامت تبدیل شود تصریح کرد: همکاری فرمانداران، ائمه جمعه و روحانیون در عرصه آموزش و افزایش آگاهی آحاد جامعه در ارتقا سلامتی مردم نقش مهم و اثربخش دارد.

استاندار بوشهر گفت: اکنون تمام بیمارستان‌های استان بوشهر درگیر رسیدگی به بیماران کرونایی هستند و این در حالی است که به زودی بیمارستان بخش خصوصی با ۲۵ تخت بستری وارد این چرخه می‌شود.

وی تصریح کرد: همکاری در تأمین منابع ملی و اعتباری دانشگاه علوم پزشکی امری مهم و ضروری است هر چند تاکنون تعامل مطلوبی بوده است.

استاندار بوشهر خدمات‌رسانی در تحویل واکسن به گروه‌های هدف را مورد تجلیل قرار داد و خاطرنشان کرد: همه ظرفیت‌های شهرداری‌های چهل‌گانه و دهیاری‌های استان بوشهر در اجرا طرح شهید سلیمانی و تزریق واکسن به جامعه هدف به‌کارگیری شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار