قرارداد فروش ۳۰ جنگنده «رافائل» فرانسه به مصر

مصر قرارداد تسلیحاتی با فرانسه برای تجهیز نیرو‌های مسلح این کشور به ۳۰ جنگنده از نوع رافائل را به امضا رساند.
کد خبر: ۴۵۴۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸ - 04May 2021

قرارداد فروش ۳۰ جنگنده «رافائل» فرانسه به مصربه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المیادین، «تامر الرفاعی» سخنگوی وزرات دفاع مصر اعلام کرد که کشورش قرارداد تسلیحاتی با فرانسه برای تجهیز نیرو‌های مسلح این کشور به ۳۰ جنگنده از نوع رافائل را به امضا رسانده است.

وی افزود: در چارچوب اهتمام رهبران سیاسی به توسعه و مدرن کردن توان نظامی کشور، مصر و فرانسه قراردادی برای خرید ۳۰ جنگنده از نوع رافائل به امضا رساندند.

الرفاعی تاکید کرد: یادآوری می‌شود که جنگنده‌های «رافائل» از شاخصه‌های جنگی عالی برخوردار است که علاوه بر توان اجرای ماموریت چند منظوره از قدرت مانور بالایی هم برخوردار است و به سیستم جنگ الکترونیکی پیشرفته مجهز است که به آن امکان انجام همه ماموریت‌های محوله را با اقتدار تمام می‌دهد.

همزمان وب سایت «دیسکلوز» هم اعلام کرد که فرانسه با فروش ۳۰ جنگنده «رافائل» به دولت مصر در چارچوب معامله‌ای با ارزش ۴.۵۲ میلیارد دلار موافقت کرده است.

فرانسه از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ تأمین کننده اصلی تسلیحات نظامی مصر از جمله فروش ۲۴ هواپیمای جنگی بوده است.

فروش تسلیحات نظامی به مصر در حالی انجام می‌شود که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه در ماه دسامبر گذشته اعلام کرد که فروش سلاح به مصر را منوط به حقوق بشر نمی‌کند، زیرا او نمی‌خواهد توانایی قاهره را برای مقابله با تروریسم در منطقه تضعیف کند، اظهار نظری که خشم منتقدان را برانگیخت.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار