ناگفته‌های مهمانان «مثل ماه» از آئین تسجیل و پشت پرده تشکیلات بهائیت

یکی از میهمانان برنامه «مثل ماه» گفت: بهائیت قصد دارد ریشه اسلام را بزند و به حکومت جهانی برسد لذا در زمان کرونا هم به صورت اینترنتی ضیافت‌های خانوادگی و مخفیانه برگزار می‌کنند.
کد خبر: ۴۵۴۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲ - 05May 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «فخری داوری» میهمان برنامه رمضانی «مثل ماه» از آن جمله افرادی است که با یک خواب به تمام باور‌ها و اعتقاداتی که قبل از آن برایش تبلیغ می‌کرد پشت پا زده و با توسل به حضرت زهرا (س) به آئین پاک اسلام مشرف شد.

وی زندگی خود را اینگونه روایت کرد: من در خانواده‌ای بهائی به دنیا آمدم ما را از کودکی با آداب و آئین‌های بهائی آشنا کردند و از همان کودکی در کلاس‌های درس اخلاق شرکت می‌کردیم و در آنجا تذکر می‌دادند که اگر می‌خواهی تسجیل شوی باید این عبارات را بر زبان خودت جاری کنی.

میهمان «مثل ماه» در خصوص تسجیل توضیح داد: ورقه تسجیلیه را محفل روحانی ملی بهائیان ایران به هر کسی که قرار است که به عنوان بهایی محسوب شود می‌دهد تا امضاء کند یعنی باید اظهارنامه رسمی بهائی را بپذیرد، اعضا را باید تأیید کنند و فرد باید مطابق بندی از سجل‌نامه امضاء دهد که من روحم و جسمم را به سازمان بهائیت و بیت‌العدل می‌فروشم، که البته من این جزئیات را نمی‌دانستم، این‌ها به همین شکل امضاء می‌گرفتند و می‌رفتند و با این جملات جسم و روح ما را خریداری می‌کردند، من تا این سن هم کتاب اقدس را ندیدم، البته همان موقع هم درخواست کتاب می‌کردم، اما می‌گفتند نمی‌توانیم این کتاب را به افراد بدهیم.

داوری همچنین در خصوص ضیافت‌های محفل نیز گفت: در واقع در این ضیافت‌ها در قالب محافل روحانی کار تشکیلاتی و سیاسی انجام می‌شد، اما ما خبر نداشتیم، ما در ۲۱ سالگی هم باید تحقیق کنیم تا ما را در سازمان بپذیرند، من این کار را نکردم، خیلی از بهائیان نمی‌دانند که این دین نیست بلکه یک سازمان است، آن‌ها خیلی روی باور‌ها و اعتقادات ما کار کردند و ما تعصبات خیلی شدید داشتیم که حتی در دوران انقلاب هم با همه سختی‌ها در ضیافت‌های ۱۹ روزه شرکت می‌کردیم.

ناگفته‌های مهمانان «مثل ماه» از آئین تسجیل و پشت پرده تشکیلات بهائیت

وی در پاسخ به این سؤال که مرکز بهائیت در حیفای اسرائیل است، شناسنامه شما آنجا مهر می‌خورد و شما به عنوان یک سرباز اسرائیلی محسوب می‌شوید، چرا باید اینطور باشد، عنوان کرد: می‌گویند، چون مقام اعلی و روضه مبارکه بهائیان آنجاست، اسم شما باید برود آنجا و حتی اگر یک بهائی‌زاده را بیت‌العدل تأیید نکند به عنوان بهایی شناخته نمی‌شود، اول محفل محلی باید فرد را تسجیل کند، بعد مدارکش می‌رود محفل ملی که در تهران است و تهران هم می‌فرستد تا بیت‌العدل تأیید کند که من بهائی شدم و آن وقت شناسنامه صادر می‌کنند، شناسنامه را هم به ما نمی‌دهند و پیش خودشان نگه می‌دارند و می‌گویند اسم در بیت‌العدل ثبت می‌شود.

میهمان «مثل ماه» در پاسخ به این سؤال که مگر در سال ۱۳۶۲ محفل ملی بهائیان تعهد نداد که ضیافت‌ها تعطیل شود، اظهار کرد: این ضیافت‌ها همچنان ادامه دارد، چون می‌خواهند ریشه اسلام را بزنند و به حکومت جهانی برسند، در زمان کرونا هم به صورت اینترنتی ضیافت‌های خانوادگی تشکیل می‌دهند و ضیافت‌ها خانوادگی و مخفیانه برگزار می‌شود.

داوری در ادامه تصریح کرد: آن زمان پنج روز مانده به ماه رمضان روز کشته شدن سیدالمحمد را تعطیل می‌کردند، الان این تاریخ را عوض کردند، چطور این کار را کردند، پس این دین الکی است، یک سازمان است با همه کارکرد‌های آن، در هر صورت این ارث پدری بود که به ما رسید و ما چیزی نفهمیدیم و ندانسته قبول کردیم، من بدون آگاهی تعصب داشتم و حتی در جلسات تبلیغ هم می‌کردم، می‌گفتند دو سال دیگر بهائیت آزادی می‌گیرد و اعلام حکومت می‌کند.

وی اضافه کرد: اگر هم سؤالی می‌کردیم با ما برخورد می‌کردند که مگر نمی‌گویی ایمان آوردم و حضرت بهاءالله و بیت‌العدل را قبول دارم، پس این چه سؤالی است، مردم را فریب داده و مثل طوطی آموزش دادند تا حرف‌های آن‌ها را تکرار کنند، در حالیکه در این ۱۴ سال من خودم با باور خودم ایمان آوردم، کسی به من یاد نمی‌دهد، همه چیز از سینه خودم بیرون می‌آید، چون حضرت فاطمه (س) مرا به سمت خود کشید، من خودم تحقیق کردم و هیچ چیز جلودارم نبود.

این بانو ماجرای تشرف خانواده‌اش به دین اسلام را اینگونه شرح داد: همسرم از اوائل انقلاب بعد از جمله امام (ره) که گفتند بهائیت یک حزب است می‌خواست برگردد، اما من به دلیل تعصب و اعتقاد محکم اجازه ندادم، بعد دختر بزرگم با تحقیق و در مدرسه مسلمان شد، بعد از آن دخترم بیماری سختی گرفت و من از سر عجز، چون دیده بودم که مسلمانان به حضرت زهرا (س) متوسل می‌شوند به ایشان متوسل شدم و بعد از مناجات حضرت را در خواب دیدم، دخترم پس از آن شفا پیدا کرد و من همان روز به دخترم گفتم سرنوشت ما قرار است تغییر کند.

ناگفته‌های مهمانان «مثل ماه» از آئین تسجیل و پشت پرده تشکیلات بهائیت

داوری با اشاره به اینکه از آن موقع حضرت فاطمه (س) شد همه باور و نقطه وصل من، ادامه داد:، اما پنج سال تحقیق کردم تا به یقین برسم، چون باید به این حقیقت می‌رسیدم، اجباری در کار نبود و پس از آن در جشن میلاد حضرت فاطمه (س) همراه با همسرم به اسلام مشرف شدیم، قبل از آن هم با همسایه‌ها و مسلمانان اطرافمان ارتباط داشتیم و با ما مهربان بودند و من از آن‌ها بسیار کمک گرفتم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: منطق اسلام همین است، در حالیکه پس از آن بهائیان ما را طرد کردند، به ما کنایه می‌زنند و ما را مسخره می‌کنند، مگر نمی‌گوئید عقیده آزاد است خوب من هم راهم را انتخاب کردم. الان هم در جامعه بهایی کسانی هستند که دل شکسته‌اند و می‌خواهند برگردند، من دعوت‌شان می‌کنم که بدون هیچ دغدغه‌ای به آغوش اسلام پناه بیاورند.

در پایان برنامه «کمالی» همسر فخری داوری نیز به جمع اضافه شده و در خصوص بند‌های مندرجه در تسجیل عنوان کرد: در کتابی که به عنوان کتاب اقدس در سال ۱۳۵۳، انگلیسی‌ها به عنوان کتاب باب نوشتند یک کدام از این موارد نیست، این‌ها را بعدا اضافه کردند، این‌ها اصلا با هم مطابقت ندارند، الان هم افرادی از خارج می‌آیند زمین می‌خرند، تفریح می‌کنند، کسی هم با آن‌ها کاری ندارد نه دولت و نه مردم، بعد می‌روند تبلیغات منفی می‌کنند که ما در ایران اجازه زندگی و کار نداریم و ما را اذیت می‌کنند، حرف من این است چرا دروغ می‌گوئید و هنوز هم مردم را فریب می‌دهید.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها