پایان تزریق فاز نخست کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی «فخرا» / حال ۱۳۵ داوطلب دریافت واکسن مساعد است

مراسم پایان تزریق فاز نخست کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی «فخرا» برگزار شد.
کد خبر: ۴۵۴۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳ - 05May 2021

پایان تزریق فاز نخست کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی «فخرا» / حال ۱۳۵ داوطلب دریافت واکسن مساعد استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «احمد کریمی» مدیر پروژه واکسن فخرا امروز در مراسم پایان تزریق فاز نخست کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی «فخرا»، اظهار داشت: امروز تزریق فاز اول کارآزمایی واکسن فخرا به پایان رسید و انشالله پس از جمع آوری و تجزیه و تحلیل نهایی داده‌ها وارد فاز دوم خواهیم شد.

کریمی افزود: پروتکل‌های مربوط به آغاز فاز دوم واکسن «فخرا» به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور ارسال شده است و انشالله پس از اخذ مجوز‌های لازم از این وزارتخانه مرحله دوم تزریق واکسن را بعد از ماه مبارک رمضان آغاز خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست، تزریق واکسن به ۱۳۵ داوطلب صورت گرفت تصریح کرد: در مرحله نخست ۱۷ هزار نفر از اقصی نقاط کشور در سایت fakhravac.ir ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۵۰۰ نفر از طریق سایت پذیرش و ۴۹۵ نفر وارد مرحله غربالگری شدند.

وی افزود: در نهایت تیم بالینی ۱۳۵ نفر را برای تزریق انتخاب کرد که خوشبختانه حال عمومی هر ۱۳۵ نفر مساعد است.

مدیر پروژه واکسن فخرا تصریح کرد: از بین انتخاب شدگان تزریق واکسن، ۴۱ نفر خانم و مابقی افراد مرد بودند که میانگین سنی آن‌ها ۱۸ تا ۵۵ سال بوده است.

کریمی تفاوت فاز اول و دوم را در تعداد افراد دریافت کننده واکسن عنوان کرد و گفت: انشالله در مرحله دوم ۵۰۰ نفر از افراد توسط تیم بالینی انتخاب و واکسن به آن‌ها تزریق خواهد شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها