شهید «ربیع فروزنده»:

فرزندانی خدمتگزار برای جامعه تربیت کنید

«ربیع فروزنده» در یکم فروردین سال 1336 در شهرستان طالقان متولد شد و در 7 مرداد سال 1361 در منطقه عملیاتی پاسگاه زید به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۵۴۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳ - 06May 2021

فرزندانی خدمتگزار برای جامعه تربیت کنیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، «ربیع فروزنده» در یکم فروردین سال 1336 در یکی از روستاهای شهرستان طالقان در خانواده‌ای مذهبی متولد شد و تحصیلات خود را در طالقان به پایان رساند و موفق به اخذ مدرک دیپلم شد.

وی در سال 1358 در آموزش و پرورش به تعلیم و تربیت نونهالان و آینده سازان ایران اسلامی مشغول شد و در سال 1359 با آغاز جنگ تحمیلی یکی از مبلغان جنگ بود و چندین مرحله به جبهه‌ها اعزام شد و سرانجام در تاریخ 7 مرداد سال 1361 در منطقه عملیاتی پاسگاه زید به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

‌فروزنده خواهان تربیت فرزندانی بود که خدمتگزار جامعه و انقلاب باشند، جهاد در راه خدا را افتخاری برای خود می‌دانست، تدریس در کلاس درس را هم نوعی جهاد می‌پنداشت، در تدریس موفقیت چشمگیری داشت و حضور در جبهه را یک تکلیف می‌دانست.

فرازی از وصیت نامه شهید:

شما بدانید که ما مقلدان امام خمینی (ره) هرگز به خود هموار نخواهیم کرد که امام ما همچون امام حسین (ع) ندای هل من ناصر ینصرنی برآورد و ما بنشینیم. فرزندانی تربیت کنید که برای این جامعه خدمتگزار باشند و حق فرزندان را ادا کنید زیرا فرزندان به گردن شما حق دارند.

شما پدران و مادران بدانید و آگاه هستید که به فرزندان رسیدن تنها به شکم نیست، دو حق بر گردن شما دارند. قلب کودک خردسال مانند آینه است، هر حرفی که می زنیم در دل او نقش می بندد و به خاطر می‌سپارد و در عمل نیز همین‌طور است. احساس وظیفه نمودم چند جمله‌ای بنویسم تا شاید راهی باشد برای پیشبرد اهداف اسلامی. توصیه می‌کنم به همه که قرآن را با معنی بخوانید و به آن عمل کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار